Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

God oppsumering av sakens kjerne syntes jeg. Det er derimot ikke nok til å forklare det store kursfallet vi har sett de siste 2-3 måneder syns jeg…

1 Like

Opplegget er fullstendig og totalt suspekt. Costa sitter med medisinen, men bruker den ikke.(pun intended)

Hehe, man kan så si. Kursbildet virker uansett meget godt orkestrert og regissert. Noen krefter vil riste og rive dette i fillebiter…

Og så må dere ikke glemme at én til et fåtall profesjonelle shortalgoritmer lett rævkj**** en småaksje på OSE.

Tror det mer enn noe annet forklarer fallet - både som årsak og katalysator som sådan.

Det er greit å ha i bakhodet midt oppe i all annen informasjon dere diskuterer.

Ser mer og mer ut som en fantastisk kjøpsmulighet. Oversolgt, shortplaget, negativt sentiment og solid case.

Hadde jeg ikke vært all-inn i Funcom som har hypen og mer til i vente neste måned skulle jeg blitt med i menigheten.

7 Likes

Se på dette bildet, og se spesielt på X-aksen. Som @Evilfreud og flere andre sier, vær tålmodig. Fra toppen i 2011 tok det mer enn 2 år før kursen hadde brutt over og testet den igjen.

1 Like

Det vi vet helt konkret er at kursen ikke raser fordi topp 50 forlater båtene. Dette er dokumentert over tid på dette forumet.

3 Likes

Det er VESENTLIG info ja, her er det bare om å gjøre å ikke gi bort aksjer til gribbene…“Stand fast”

Tja, så kan man kikke på y-aksen. Fra ath per 2011, opp til innløsningskurs i 2013 var det “bare” ca. 60%. 60% opp fra nano ATH er ca. 200,- Fra bunnen i 2012 og opp til innløsning er det ca. 3x. Liker ikke å tenke på hvor vi da havner, om vi legger samme faktorer til grunn. Men det er jo for så vidt en meningsløs sammenligning.

Men nanos “bumpy road” har vist seg vesentlig mer bumpy en Algetas.

1 Like

Dr. Lisa Rojkjaer fikk 340 000 da hun ble ansatt, disse har innløsningspris på 66.74 kr. Skulle kanskje ha sendt et tips til henne om at det nå er 20% billigere å kjøpe aksjer over børs :wink:

Hørt noe fra IR, diffish?

IR er taus som en østers, dessverre. Melde ifra når/om det kommer svar.

Røyk noen prosenter av min 100% NANO-dominerte portefølje på på 54.00 kr. Sist jeg røyk på en stop-loss var i NEL på 1.70 kr. Dagen etter gikk aksjen opp 33%. Så det lover jo godt for dere… :sweat_smile:

2 Likes

OK, takk skal du ha for svar. Dobbeluff til resten.
Edit, vanskelig å åpne østers.

Nano priset til rett over 30kr pr aksje nå om man tar vekk kontantbeholdningen? Spenstig. Folk har ikke troen lenger altså.

Den kursutviklingen NANO har hatt i år henger ikke på greip! Kan ikke huske å sett noe lignende i andre aksjer uten at det har kommet noe negative meldinger. Skulle ikke undre meg om den er under 50 i morra.

Betafailin’.

2 Likes

Skulle ikke undre meg om noen blir arrestert.

Å? 8tegn …

Tenkte å ta noen lodder i Nano , men denne virker jo bunnløs. Står det så dårlig till?

1 Like

Hør på Evilfreud. Kjøp, sleng i skuffen og glem :slight_smile:

3 Likes

Føler det er på tide å gi bl.a @Evilfreud rett i hans innspill i fjor flere ganger når kursen gikk over 100, da mente han det ville vært smart å gevinstsikre noe. Jeg hørte ikke på det øret, hadde jeg f.eks solgt 20-30% og satt i andre selskaper så kunne jeg nok solgt nå og ca doblet min posisjon i Nano.
Jeg var helt ny med aksjer da, trodde alt skulle gå både relativt knirkefritt og mye raskere.
Lett å være etterpåklok, men nå sitter jeg rolig med de aksjene jeg har her, skulle dog hatt mer cash til å øke en del.

Horisonten min er ca ett år fra nå, da “må” eller bør jeg selge noe for å fullføre noen planer som garasje etc.
Men som flere påpeker her, etter alt vi vet så er det fundamentale sterkere enn noensinne, bortsett fra noen forsinkelser, som er vanlig i biotek.
Hadde infopolicyen vært bedre så ville nok kursen vært en helt annen da.
Nyter heller påskeværet i Finnmark enn å nistirre på kursen nå :grin::+1:

1 Like