Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Vi er flere som har fått spise noen deilige porsjoner med humble pie.

Det sagt, så lå det ikke akkurat i kortene at ledelsen i NANO først skulle gunne på med innsidesalg dagen etter emisjon og deretter legge an en så snål holdning til informasjon.

3 Likes

NANO begynner å minne meg om en aksje jeg hadde med ticker GBT. De utviklet et medikament mot SCD. Kursen falt fra ca $50 til $12 fordi avlesning av pivotal fase var “så langt frem i tid” (2 år). Jeg kjøpte meg inn på $15 og fikk en hyggelig tur opp til $30 når folk skjønte at risk/reward hadde blitt kaste på sjøen grunnet sentiment. Gikk jo glipp av halvparten da den toppet rundt $60, men poenget mitt er at når sentimentet styrer så kan risk/reward bli utrolig bra, og det er ikke helt lett å spå når folk begynner å få med seg det. DNB har kursmål på 135 kr, men hva vet vel de eller?

4 Likes

Trodde ikke jeg skulle bli nanoeier, men men. Flott å kunne kjøpe Nanao rett i overkant av 52.
@Hakon, lagt i skoffen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Morro. Dette kan bli brutalt fremover så jeg er klar for å snitte ned hehe

1 Like

Så nå kommer Funcom-gutta over i NANO for å være long her? Greit for meg, men håper dere har timet det ordentlig. :smiley:

1 Like

@Axelrod godt poeng. Hadde sett for meg å øke på 55, men har hatt is i magen. Nå sikler jeg på kjøp enda lavere, om den kommer dit. Kan bli grådig begge veier :smile:

Mitt høyeste kjøp var på 97, og mitt laveste 40 (første kjøp), og jeg tror jeg vil få avkastning på alle kjøpene mine. Tror dette er en meget god inngang om man ser 1-2 år frem i tid. Desverre er det få som har slike horisonter nå tildags. Vi lever jo tross alt i #whenlambo tiden (krypto utrykk for de som ikke skjønte det).

2 Likes

Spoken like a true nanonist.

2 Likes

Neeei. Funcomist :grin:

2 Likes

Å være aksjonær i Nano føles som å skli på en issvull og falle. Uten å vite når man lander.
Men det lukter litt vår av det.

2 Likes

Føles mer som å bli sakte kvalt, spørsmålet er når grepet slippes.

Takk! :slight_smile:

MEN er man i det for det lange løp. Legg de i skuffen vent noen år og voila

2 Likes

Les gjerne min teori i TA tråden. Jeg nærmer meg kjøp, men vil gjerne se det jeg beskriver der reflektert i kursen. Har litt for dårlig volum data fra tradingview. Gi meg gjerne en platform som enkelt lar meg se volum ifht. candles så kan vi se om vi nærmer oss enn bunn :slight_smile:

2 Likes

Noe nytt fra REK møtet i dag?

Det lurer jeg også på…

Førstemann til å begjære innsyn.

4 Likes

Ett spørsmål jeg ikke finner svaret på:
Hvor finner jeg info om det kliniske studiet Archer-1?

edit: jeg fant svaret på siste presentasjon de hadde på China Health Care for 6 dager siden.
M.a.o. studiet er ikke godkjent enda.

Det fins ikke noe mer enn det vi har fra ulike presentasjoner, det blir nok gjort tilgjengelig ved regulatorisk godkjennelse.

1 Like

Bekymringer rundt “REK-saken” er helt vanvittig overdrevet.

NANO søkte som endringsstudie, REK mente endringene var så store at de måtte søke som egen studie. REK er altså ikke klar for “seamless design”.

Det er absolutt ingenting som tyder på at REK ikke vil godkjenne PARADIGME som egen studie, evt. gå tilbake på tidligere avgjørelse, og akseptere endringen.
Det tar dessverre noe tid (vi kjenner alle til det forferdelig byråkratiet) , men om det tar en, to, eller fire uker, who cares?

Jeg mener fortsatt at det er flere småaksjonærer som bruker mer energi på REK enn CEO Luigi Costa.

Derimot er det selvsagt viktig at FDA aksepterer studien, noe vi ikke kjenner til progresjonen på, men jeg regner med at NANO sin rutinerte ledelse har kontroll. At første pasient ikke er dosert enda er for meg overraskende, men vi må huske på at dyktige @Boykie forutså at dette ville ta lang tid allerede i slutten på desember/starten på januar. Oppstart av en studie tar rett og slett tid.

Costa har sagt at det er pasienter i screening, og det er viktig at NANO bruker tid på å innrullerer pasienter som gjenspeiler populasjonen i 3FL, slik at resultatene fra studiet blir så gode og realistiske som mulig.

Kursen er banket hardt ned, og vi er vitne til skoleeksempelet på en “selvforsterkende effekt”. Det gjelder å ikke bli for grådig på kjøp, akkurat som det var dumt å være for grådig på salg i desember 2016.

1 Like

Rojkjaer sa hun regnet med at de ville publisere studiedesignet, dose® etc. for Archer-1 “in the next update” under q1.

1 Like

Skal ikke forundre meg om at REK vingeklipper Nano om sømløs design. Og det vil ta tid og om nødvendig bli en politisk sak høyt opp på regjerings nivå for å få nødvendig endringer.

Vi vil nå målet til slutt med får en aldeles lite frykt sigende over kroppen.