Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Godt å se at noen fortsatt bruker kalkulatoren og ikke lar seg blende av støy. Aksjen var lavt priset 9 januar da aksjen hadde årsbeste (93 kr). Siden den gang er 2 milliarder radert bort pga en (mindre) forsinkelse - og fortsatt selger folk. Forstå det den som kan…

3 Likes

Angående at mange ønsker kommentar fra NANO relatert til REK. Har ikke NANO uttrykt tydelig, og mange ganger, at de ikke går i detaljer på diskusjoner(les som ‘søknader’) med regulatoriske myndigheter? At slik informasjon som f. eks. avslag, ikke burde leses som avslag, men i stedet for slik og slik, så tenk slik og slik, eller ha henvisning til instans X eller andre ukjente momenter som oss ikke i bransjen vet om engang? Det er støy, og lite relevant, byråkrati kan forsinke, men alt går i riktig retning.
Tror standarden om en zoomer ut fra lille Norge, er at slik kommunikasjon ikke frigis, PCIB uttalte i fjor også hvordan de ikke uttaler om slike detaljer, men pga forsinkelser, og Per Waldays ‘slip of the tounge’ for ett års tid siden, ville de gi et lite innsyn. Mot normalt!
Om BergenBio, PCIB, og TRVX kanskje har løftet mer på sløret, betyr det ikke at NANO gjør noe som er mot big-pharma standard i kommunikasjon med sine aksjonærer?
Det er nå min fortolkning. Mulig ting pyntes på mer enn sant er fra NANO ledelsen, men jeg tolker det som at de ønsker å vise at de er trygg på situasjonen selv.

4 Likes

Dere tar det altså forgitt at REK kommer til å godkjenne seamless, hva får dere til å være så sikker på dette?

Poenget mitt var at jeg mener å ha lest (her på TI) at dersom NANO ikke får godkjent seamless av REK så vil paradigme ikke ha readout før i 2021.

NANO guider også etter forgitt godkjenning av seamless, noe de altså ikke har fått i Norge… som betyr at de ikke kan starte opp i andre land heller (ref. diskusjonen litt lengre opp)

Opplys meg gjerne dersom jeg er helt på villspor her.

De sparer ca 6 måneder på seamless, så har ikke så mye å si. Dette er storm i vannglass.

3 Likes

Hvordan kommer du frem til 6 måneder?

En blanding av sunn fornuft, og evnen til å høre på selskapet selv, og eksperter innen området.
Gjør heller det enn å høre på tydelig negative folk på anonyme forum som slenger ut " 2 års utsettelse" uten noen som helst rot i virkeligheten.

[quote=“Eirikjarl, post:1325, topic:8102”]
Har fått Mail fra marlene. We still expect the first patient to be dosed in h1’18 which is in line whit our comment on the q4 press
[/

Se sitatet over. Og igjen:
Selskapet guidet det for tre dager siden, på investorkonferansen i London.

1 Like

Litt rart at Marlene skriver slik Costa snakker…

Ja, den skrive måten der synes jeg også var veldig rar! Også på alminnelig Engelsk da :joy:

… og tusekakk
På et annet forum står samme e-post. Da er skrivefeilen retta.
Men litt merkelig, ja.

Som jeg skrev over mener jeg å ha lest dette på forumet her, ingen grunn til slik drittkasting.

“We still expect” betyr ikke at de får det…

Hvis nå REK nekter seamless ser vi altså på 6 mnd utsettelse+ ? (lurer fortsatt på hvorfor 6mnd)

Både Lisa og Cosa guidet også first patient dosed “any day now” i desember, vi har jo sett hvordan det har gått… hva selskapet guider har jeg lite tiltro til etter å ha sett hvordan de holder på.

… og når vi nå ikke har fått noenting på 3-4 mnd, sier de ikke et pipp heller, ingen forklaring what so ever.

Forkastelig oppførsel fra et børsnotert selskap uansett om produktet er bra eller ikke. Si meg nå om det er himmel eller helvete, ikke hold aksjonærene i skyggen lengre… du ser jo hvordan folk reagerer på en slik info policy.

1 Like

Folk som har satt seg inn i caset forholder seg helt rolig eller kjøper. Småtradere derimot…

1 Like

Jeg er helt enig, men syntes fortsatt det er helt på jordet.

1 Like

Er ikke veldig glad i selskapets infopolitikk, selv.
Men har likevel en viss forståelse for den.
Ad rek, så fikk Nano beskjed om at de ikke kunne inkludere Paradigme i den opprinnelig studien, de måtte lage en ny. Tolker det som at rek ikke har helt fått med seg FDA ønsker en seamless design av studier fremover.
Det står syke folk og venter på livsforlengende behandling…
Om du har en annen tolkning, så er det helt greit.

REK må forholde seg til forskrifter og lover i Norge ikke hva FDA mener.

Takk, Jano.
Vet det. Men nesten alt nasjonalt lovverk har internasjonale forskrifter og retningslinjer over seg. Jfr rapporten om europeisk forskningsetikk, som jeg lenket til i går

Så spørsmålet blir vel egentlig hva vi vet om internasjonale helseforskningslover?

Må se under topp50, også. BankNYMellon kraftig fluktuasjoner liggerjo over.

Jeg har de siste dager hatt en liten dialog med IR direktøren per e-post, dette i tiden etter godkjenningsbrevet fra LMT. Tok litt tid før hun svarte, men hyggelig svar langs de forventede linjene:

• Kommenterer ikke regulatoriske diskusjoner.
  • Opptatt av å gi lik og korrekt informasjon til alle.
  • Forventer fremdeles framdrift ihht. guiding og first patient dosed 1H 2018.

Jeg kommenterte så at jeg mener de i tillegg til guiding, også har et ansvar for å oppklare åpenbare (og ikke helt uberettigede) misforståelser i markedet, slik at aktørene får mulighet til å ta “informed decisions”. Hun svarer da:

-“Som du vet har jeg nettopp startet (hos nano), og jeg holder nå på med å gå gjennom vår tidligere informasjon til våre aksjonærer og hvordan vi kan forbedre denne.”

15 Likes

Sendte selv også mail til IR nylig, har ikke fått svar enda, men regner med at hun har nok å gjøre om dagen. Røff start i ny jobb…

Ting tar tid, men jeg tror ikke vi skal vente lenge før vi får melding om første pasient dosert i Paradigme. Jeg er overbevist om at REK tar til vett. Dette er en tung prosess, men etter noen gode møter mellom selskapet og tilsynet så blir de nok enige (hvis de ikke allerede har blitt det) :slight_smile:

Uansett, her er litt info om potensielt konkurrerende produkt, Copanlisib:
“The drug is given weekly for 3 weeks, then a week off, then it’s given indefinitely, which is a burden on patients, particularly those who travel a distance to see their doctor,” Cheson said. “It’ll be challenging to get patients to be as compliant as you would like them to be, but I’m sure easier maintenance schedules will be developed to mitigate this problem.”

Det er synd at NANO sitter fast i papirmølla, mens dette produktet sitter med markedstilgang. Pasientene fortjener bedre.

3 Likes