Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

1.Avslaget av 28. november er ikke påklaget.
2.Ny søknad om forhåndsgodkjenning må sendes inn for behendling.
3. Det finnes ikke oppdatert info på hjemmesidene til REK som viser om en søknad er sendt inn og behandlet av komiteen 22. mars. ( REK har tekniske problemer. Problemet har vært der i flere uker. Utrolig)
4. Forutsatt at søknad er sendt og behandlet i komiteen tar det
tid før søker får beskjed om avgjørelsen.

For min del tror jeg at REK godtar søknaden. Men jeg tror fortsatt at det kan ta litt tid.

Costa har uttalt på Radforsk 22. januar at man ikke må vente på godkjennelse i alle land hvor studien skal gjennomføres.
Noen land, feks UK har godkjent.
Når Costa sier " any day soon" i podcast 22. januar må man kunne forvente at informasjon om at første pasient er dosert
skjer før det er gått 2 måneder.

Etter å ha lest hva som har blitt skrevet om saken er jeg også enig, og jeg finner det utrolig at det har krasjet med REK, all den tid Nano har skrytt på seg at de arbeider tett med regulatoriske myndigheter.

Får litt flashback til Apcl og deres gode forhold til myndighetene, for de som kjenner til den aksjen der. Ikke sammenlignbart forøvrig, og i motsetning til den gang så har jeg fortsatt hvilepuls her, selv om jeg er irritert.

Det er greit at Nano ikke informerer om dialog med regulatoriske myndigheter i 20 land.
Men med bakgrunn i at investorer på TEK investor har lagt ut brevet med godkjennelsen fra Legemiddelverket synes jeg at Nano bør informere om man har søkt REK om forhåndsgodkjennelse i møtet 22. mars.
Paradigme i Norge står i en særstilling pga offentlighetsloven.
Bergen Bio har en helt annen åpenhet overfor markedet.

Sorry OT.

Men kan noen sette firmanavn på disse her?

Familiemedlem vil være frivillig (bryst og tarm) men har bare såvidt hørt om dette og spurte meg. Jeg aner ikke, men blandt alle oppegående her inne…!?

Det kan tenkes at REK vil rydde skrivebordet før påske og bli ferdig med saken. Da begynner det først å lekke, og så kommer NANO etterhvert med første pas dosert.

Stiller meg i samme leiren, Lars har mye fornuftig å komme med.

Problemet i hele casen er vel costas any day now. Kunne han ikkje sagt noe som at vi venter pp godkjennelse istedenfor så hadde vi sluppet alt dette. Han kan ikke være så uinformert at han slenger ut any day om han ikke vet når det godkjennes og screening ikke er startet. Så gale kan det ikke være, kan det vel?

3 Likes

Jo, så gale er det, Når Costa sier at de har startet screening - så kan det bety at de har opprettet en katalog, perm, hatt en viktig diskusjon, tatt en telefon. Costa er slumsete og mer enn det som på engelsk kalles “slender”. Kursen har blitt straffet for slikt flere ganger tidligere. NANO lider av dette. NANO har lidt mye av innsidesalget til CTO, NANO har lidt av den sterke kursoppgangen ifjor 1,5 år siden og de 4000 bondefangede småinvestorene som kom inn på topp. Costa er veldig pragmatisk, og det er DNB også.

…men så kan jo også Costa redde liv, koste hva det koste vil nå fram mot påske…

Si det slik; en italiener trenger ikke å være en dårlig person selv om han er god på å forføre damer.

1 Like

Et lite forsøk på hjelp, Sjekk Kreftforeningens hjemmesider, forskning.no
Og Google forsøksprosjekt.

Her er noen linker til saker jeg fant i forbifarten.
Har også tatt med noen betenkninger. Er mye spennende forskning. Kan være smart å underkaste seg eksprimentiell behandling. Selv om det ikke alltid virker
Immunterapi vs cellegift.

Hva kursen lider av er en ting men hva lider costa av om han sier dette når han vet at screeningen tar tid og det ikke er godkjent å begynne med dette enda, istedenfor å si at de venter på godkjenning før screeninge starter… Jeg husker ikke men er det ingen som har spurt om screeningen har startet eller om dette ligger inne i at paridgmen har startet. Jeg tror og håper costa har sitt på det tørre…

Og med at han har sitt på det tørre så mener jeg at de har startet screenigen og venter bare på klarsignal til å sette den første dosen

Takker :+1:

Costa sa før JUL at Paradigme og Archer-1 var startet… :joy: håpløst…!
ref. CMD

Hvis det er tilfelle at REK ikke godkjenner seamless design så vil det med andre ord si at de ikke får startet screening før seint 2018.
Da de må legge endelige resultater fra Lymrit 37-01 til grunn for sin Paradigme søknad.

Costa har oxo gått ut og sagt at det ikke blir noen iterim avlesning på paradigme studiet noe som gjør at de vil søke markedsgodkjenning på endelig resultat dvs. at de må ha full data på alle 130 pasienter før de søker om markedsgodkjennelse.
Det blir vel en gang i slutten av 2020 det da. Ref. Radium podcast i januar.

oxo vet vi at en markedsgodkjennelse søknad har en behandlingstid på over 1 år så vil de ikke ha betalutin på markedet før seint 2021.
Nano er jo oxo så bestem på å ta Betalutin til markedet selv noe som vil koste en del penger og tid. ref. PHO

Dette er bare mine observasjoner, jeg har som alle vet solgt alle mine Nano aksjer for leenge siden men ønsker jo dere alle det beste og mener at Nanos guiding om at alt er on track osv ikke holder mål.

Ønsker alle en riktig god påske :wink:

3 Likes

Det du skriver her er kort sagt at de lyver og ikke har peiling…

Jeg tror ikke det medfører riktighet at REK må ha resultatene fra de aller siste pasientene i Lymrit 37-01 for å godkjenne PARADIGME, selvom NANO søker som “ny Arm”, og ikke “endringsstudie”.

1 Like

image

dere må huske på at en søknad som dette : Data readout from PARADIGME for market approval tar over 1 år å få godkjent. Og hvis de nå må vente til slutten av 2018 med å få startet Paradigme stuiden så må du legge på ca ett år på denne guidingen. DVS at de vil nå markedet først i 2021.

Dette er bare en observasjon fra min side som jg ville dele da jeg er mild sagt forbanna på costa angående hans guiding og arrogante måte å behandle sine investorer på.

5 Likes

Det er selvsagt bare fjas. Topp 50-liste er tilgjengelig på Stocktalk hver eneste mandag.

1 Like

Kilde på at søknad om market approval tar “over et år å få godkjent”?

2 Likes

Dette tror jeg kommer av at REK mener de har for lite data på for få pasienter i 20/100 armen. pr nå. håper jeg tar feil…!

[quote=“Larsmkn, post:1285, topic:8102, full:true”]
Jess! Men screening tar forhåpentligvis ikke så lang tid. De kan ikke bli “offisielt” screenet før man egentlig har fått godkjent inclusion/exclusion kriterier, men med en gang de foreligger så har nok onkologene, i alle fall i Norge, en god idè over hvilke pasienter de kan mene passer.
[/
Costa mumlet litt på webcasten fra q4 om dette, tror jeg. Q og A-delen?

Å tro på så lang utsettelse tror jeg er baiss som tror på julenissen.

1 Like