Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Er det noen med innsikt som hadde giddet å sette opp en triggerliste som vi kan søke trøste i gjennom helgen?

Min erfaring:
Det er de helt uventede nyhetene som virkelig løfter kursen.

At det har vært få uventede nyheter i NANO det siste året indikerer ikke at 2018 skal forløpe på samme måte - snarere motsatt.

3 Likes

Oppdatert i går! Ser ut som topp 20 forholder seg relativt rolig.

Kanskje ikke så veldig overraskende. Dette er investorer som har satt seg inn i caset, som har tid å la ledelsen få produktet klart og kommersialisert og derigjennom tid til å vente til NANO slår ut i full blomst, eventuelt at det kommer en beiler på banen som vet å prissette NANO.

Dem som selger på disse nivåene er investorer som har kastet seg på NANO uten å ha sartt seg inn i caset, investorer som har brukt kortsiktige penger i aksjemarkedet og invrestorer som ikke har tålmodighet til å være investert i bioaksjer.

Vi må ikke glemme at flere av bioselskapene på OSE har drevet forskning i mange, mange år før de er kommet dit de er nå. Faktisk befinner flere av dem seg på oppløpssiden og vil ha produkter klare i markedet om ett til to år. I løpet av de neste to årene tror jeg det vil skje veldig mye. Og jeg frykter at mange av dem som nå trekker seg ut av diverse bioselskaper vil komme til å angre på at de ikke evnet å sette seg inn i selskapet, at de ikke så tegningen på veggen og at de ikke hadde tålmodighet til å vente. Så istedet for de 20% de kan få hos NHY i løpet av de neste to årene kunne pengene vokst med 600-700% i bio.

Men valget må den enkelte gjøre.

3 Likes

Om virkelig NANO har et produkt (eller flere) som faktisk er så bra som de gir uttrykk for, så går det å leve med lav kurs pt. Hadde det ikke vært for ATH på 129, så ville nok mange vært fornøyd med dagen nivå på 60 tallet (gitt at man kjøpte for en tid tilbake på 20 tallet ish).
Men må innrømme at eg ser få lyspunkter utfra manko på gode nyheter. Har heldigvis veldig lav inngang, og sitter long, men skulle helst sett at det hele “var over”…
Sitter med papirtap på over 400k på porteføljen siste mnd…

1 Like

Da gjør du lurest i å logge av internett og pakke vekk datamaskinen. Hvis du har vært i ro siden ATH og ikke solgt på i løpet av 2017 virker det som om du har bestemt deg for at du tror på NANO. Kommer du til å selge neste månedene med lav kurs? Hvis ikke - hvorfor?

Hvis ikke - hvorfor pine deg selv med å sjekke kursen hele tiden? Krasjer NANO ville du ikke rukket å solgt deg ut uansett…

1 Like

Må ikke Studie protokollen være mest mulig lik, eller helt lik i alle land som de vil holde studien i?

Med andre ord. Første pasient vil ikke komme før minimum protokollen er lik og godkjent i EU og USA???

Og som LC sier, “Vi må vente på myndighetene”

Porteføljen består av 10 aksjer pt. Prøver å komme meg ut av noen. Derfor tvinger eg meg sjøl til å sitte foran skjermen, sånn i tilfelle…
Har valgt å sitte i NANO til the bitter end helt fra dag en!

De fleste her inne har vel samme oppfattning og det er at FF låner ut sine aksjer til de som ønsker å shorte. I mitt hode er det en god ting da det er ensbetydende med at FF har planer om å være long og vil tjene noen kroner under ferden :wink:

FF har muligens lånt ut noen aksjer til shorting. Noe de også har gjort tidligere.
Men det er sikkert andre her som har mer oversikt over dette enn det jeg har.

Noe jeg har lurt på en god stund, hvordan i allverden vet dere hvor mye Costa har i lønn?

1 Like

Vel, vel ByebyeHO, du er den eneste som vet hvor mye penger du har råd å ha stående i NANO og den eneste som kjenner hvordan et eventuelt realisert tap vil slå inn i din økonomi.

Jeg understreker at det er risiko generelt å ha penger i aksjemarkedet, og enda høyere når man setter dem inn i Bio. Ja, oppsiden er eventyrlig, men nedsiden må man aldri glemme. Uansett om man gjerne skulle vært den foruten, så vil den alltid være der.

Selv har jeg ingen belåning, kom inn på et meget gunstig tidspunkt og har heller ikke mer investert i NANO enn at jeg tåler å tape beløpet. Mitt fokus har vært 2019, og i mellomtiden må vi regne med brutale opp og nedturer. Nå har vi i tillegg hatt over ett år med ørkenvandring.

God helg!

Annual report 2016:

2 Likes

Du kan følge mer av dette i aksjonærtråden for NANO for å se utviklingen over tid.

Og så er det viktig å holde tunga litt rett i munnen når man svarer på spørsmålet ditt.

En kan se på aksjonærlistene at antall aksjer som er bokført på FTF har fluktuert en del i det siste.

Mens nå fikk en svar fra FTF sin porteføljeoversikt fra 31.12.17 at de på det tidspunkt hadde en million aksjer utlånt.

Så min mening, basert på bevegelsene hos FTF det siste året er at vi ikke ser noen spesielle indikasjoner på at de selger seg ned. Som sikkert er den stikk motsatte meningen av baissere på HO, bare at jeg underbygger min mening med å plotte data over tid og påpeke hvorfor jeg mener det jeg gjør.

Så får du bare velge selv hvem du stoler på, frankly bryr jeg meg ikke all verden.

Hørte pengepodden med CEO kjerpeseth i SPV i dag.

Spørsmål: "Følger du aksjekursen til banken da?"
KONTANT svar: “Ja jeg er inne og sjekker hver eneste dag”

1 Like

Snakk om mulighet. NANO er kun verdsatt til 3 milliarder. Nesten så jeg tror jeg ser syner…

1 Like

Og det med 700 millioner i cash.

1 Like

Min oppfatning er at kursfallet det siste året og nå spesielt skyldes at progresjonen gjennomgående er tregere enn forespeilet. For at markedet skal få tilbake tilliten til selskapets gjennomføringevne må de snarest ut fingeren og ikke bare snakke om at den skal ut.

Ellers synes jeg Costa som vanlig gir en solid og betryggende beskrivelse av det fundamentale i Betalutin. Vanskelig å ikke tro dette skal på markedet på et aller annet tidspunkt…

Når det gjelder Archer skjønner jeg ikke hvorfor de ikke har satt igang kliniske undersøkelser for lenge siden.

Er også betenkt med henhold til humalutin. At den ikke beskrives i større grad i kvartalspresentasjonen gjør meg bekymret med henhold til resultatet av de prekliniske undersøkelsene. Disse skal vel være nært forestående så vidt jeg husker fra CMD? Noen som har tanker om hvorfor ikke fremleggelsen av disse tatt med i fremdriftsplanen?

Markedscap er nå svært lav med tanke på potensialet. Skulle gjerne kjøpt på disse nivåene men er svært usikker med henhold til det ovennevnte.

Rojkjaer er opptatt med å få PARADIGME godkjent av reg.myndigheter i de landene de har planlagt. Det kan se ut som om FDA og Norge ikke har godkjent enda. Da er det logisk at det blir utsettelser i de andre prosjektene, PARADIGME er uttalt det eneste som betyr noe for NANO nå. Når PARADIGME er up and running kan vi forvente fortgang i de andre studiene. Det trenger ikke ha noe med de prekliniske resultatene av Humalutin i DLBCL og MCL å gjøre.

Ting tar dessverre tid.

1 Like

Denne kvartalspresentasjonen var jo første gang på evigheter hvor de viste til prekliniske resultater fra Humalutin - presentert på EANM i 2016.

Det skal presenteres prekliniske resultater fra Humalutin i andre indikasjonen enn FL på AACR i April. Abstractet publiseres 14.3.