Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

TTSLT: Ting Tar Satans Lang Tid :face_with_symbols_over_mouth: :rage: :skull:

Burde holde meg unna RT på disse dagene men klarer ikke helt.

1 Like

Ok, godt å få bekreftet at dette er rett rundt hjørnet. Blir svært spennende og en potensiell trigger. Skal lese meg opp på EANM-2016 nå :slight_smile:

1 Like

Har følgt heisen opp og ned, synes det er like pyton hver gang aksjen når kjelleren. Nå har jeg kommet til det punktet jeg ikke titter på aksjeverdien på konto lengre. Har skrapet sammen noen kroner og sitter klar til kjøp og det er god følelse.

Pengene er ikke tapt før en evt selger aksjene og det har ikke jeg tenkt å gjøre før heisen er i toppetasjen på skyskraperen.

Forsøker iallefall å se det positive i situasjonen.

1 Like

Hvilke faremomenter som stadig øker?
Kursen er jo gruset ja, men det hadde vært fint om du kunne utdype hvilke momenter du snakker om her.

1 Like

Optimist som er struts…det er bra kombo.

Har troen, så dette kommer til å bli bra😀

@Hugoil, svarer deg her heller enn i ta-tråden:

Nja, jeg kan ikke skryte på meg å sitte all inn, det ble rett og slett for mange andre fristende aksjer.

Men jeg sitter solid vektet.

image

Dette på tross over at jeg er skuffet over ledelsen i NANO. De mistet totalt kontrollen over narrativet og sentimentet rundt aksjen etter at de slo til med dobbeltwhammyen som var josteins innsidesalg og deretter upresise uttalelser til reuters angående interesse fra andre aktører.

Dette har det aldri klart å hente inn igjen, og det virker heller ikke som om de prøver noe særlig.

2 Likes

Nei. Jeg er ingen analytiker selv men leser andre sine ta og chart. Nå nærmere vi oss mitt farvann og jeg står klar med midler :slight_smile:

1 Like

Tipper det er en del bunnfiskere som synes oppsiden begynner å se litt mer attraktiv ut nå.

Market cap bikker straks under 3 milliarder.

Jeg er glad det er helg. Det er to dager hvor pasienter kan rykke nærmere første dosering. Det er NØDT til å være pasienter i screening nå. (Det tar gjerne noen uker)

Latterlig lav prising av selskapet nå gitt progresjon og cash beholdning. Mange har solgt og alle ønsker å kjøpe rundt 55-56 som er 0,618 fib. pris støtte og volum støtte.

Altså ikke mer enn 5-6 kr fra der vi er nå. Dersom kjøpsinteressen er legit tror jeg folk kommer til å begynne å kjøpe før den går så langt ned.

Ligger også an til å forme den andre bunnen i en massiv RSI divergens i daglig.

1 Like

Men hva skal de gjøre da? Infopolicy kan forbedres men hvis de ikke har noe nytt å melde, så har de ikke noe nytt å melde? Blir litt som Costa sa på Q4 “I don’t know what else to tell you…”. At folk er utålmodige er vel ikke Nanos problem, ei heller om folk kjøper eller selger. Disse folka er in it for the long haul, og de har såpass lang erfaring fra bransjen at 2 år for dem er “nothing”. Det er det ikke for oss selvfølgelig, men såpass må man tåle om man er i Nano.

De kunne selvfølgelig gått ut og kjøpt noen aksjer på disse kursene for å vise hva de mener om kursen men jeg tror desverre det hadde hjulpet lite uansett.

Det bør nevnes at store aktører sitter med mange hundre tusen aksjer short. Tror uten tvil at de dekker seg på disse nivåene, noe GSA allerede har begynt med,

De dekker nok som bare faen. Vedder en NANO-aksje (AKA 500NOK i 2020-penger) på at ytterligere redusering er synlig kl 1530 i dag.

Folk som selger nå selger bare inn i short-gapet og gir de seieren.

5 Likes

Jepp. Så litt på Genmab grafen, spike opp i 300+ så sake ned mot 60-100 område der den lå flat lenge. Tror NANO nærmer seg sitt flate nivå snart. Her kommer shorterne til å holde den nede og sakte men sikkert akkumulere tilbake alle aksjer de sitter short + sikkert like mye, hvis ikke mer i pluss før ferden begynner. Det er min tanke ihvertfall. Tviler sterkt på noe kurser under 55.

Edit: så at Genmab var helt nede i 24 på grafen og perioden som så flat ut faktisk ikke var så flat når jeg zoomet inn. Tror fortsatt på scenarioet over for NANO though.

Ja det var litt av en portefølje.[quote=“Savepig, post:180, topic:8102”]
Dette har det aldri klart å hente inn igjen, og det virker heller ikke som om de prøver noe særlig.
[/quote]
Det er DERFOR vi må får et NYTT STYREMEDLEM inn. Merlin ville gjort seg. Det er noe med å holde både den fett-sauterte ledelsen og den så langt ene-dominerende HC i styret som doper ledelsen med fet lønn, for mye opsjoner og styreverv hos HC-forbindelser.

Det blir ikke en uhildet og vanlig motivert ledelse som ønsker en riktig kurs underveis og …som gjør noe med det.

Innsidekjøpenes tid er forbi i NANO fordi de får opsjoner.
Høy lønn? 2,3mnok til regnskapssjef Tone Kvåle ex opsjoner og gratisopsjoner.

k k ku ku kultur!

1 Like

Vi er snart like mye verd som BergenBio… :scream:

3 Likes

Hadde jeg sittet all inn i NANO istedet for å ha en god slump PCIB med i miksen hadde det siste året vært totalt tragisk for min del. Så jeg lever godt med den takk.

2 Likes

EK i BergenBio?

image

Dvs. ca halvparten.

Jeg skal ikke sitte på min høye hest og rakke ned på Bergen, men denne markedskorreksjonen er ikke rasjonell.

Markedets usynlige hånd…

2 Likes