Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Tenk om du hadde solgt på 110 da.

Jeg var også All-in når kursen stod i 125 ca en dag føre jul 2016. Hadde jeg vist det jeg vet i dag, så hadde jeg solgt alt den gangen. Men sånn er det med den saken, tror det er mange som den gangen skulle hatt en glassbolle og sett inn i :slight_smile:

Satt med en fin fortjeneste den gang …

1 Like

Det er helt sant, men innebærer også at en evner å forutse markeds-svingninger. Ikke bare stole på hva en leser andre mener, for slik vil en vel strengt talt ikke bli rik. En må ha sin egen filosofi når en går inn. Det innebærer også at du i 2016 til nå har valgt å sitte utenfor. I teorien ville det være å trade på det fundamentale rundt NANO lavt priset før mulig emisjon, og så ta posisjon når en øyner en er i god tid før neste potensielle hype. Noe som med små utsettelser nå, ville vært svært vanskelig å forutsi.

Man kunne jo bare ha hørt på de på forumet som ikke var overbeviste om at kursen skulle videre til 500kr. For det var endel gode argumenter om at kursen gjerne var litt høy.

Men det er historie. Ikke vist å prate så mye rundt det nå lengre.

2 Likes

Flott!
Takk. Endelig skjer det noe :+1:

Første pasient “any day” i Desember, tenk at han (LC) fikk seg til å si det.

1 Like

Helt enig, men jeg har min strategi, og valgte den (og har fulgt den) basert på mine mangelfulle kunnskaper og tidligere erfaringer… Selvsagt skulle jeg nå ønske at jeg hadde solgt “der oppe” og sittet med rede penger nå, men jeg slår meg ikke i hodet av den grunn fordi jeg er helt bevisst på disse problemstilingene og gjør mine valg også med dette in mente.

100% av backtradere tjener penger, og mange tradere også, men jeg er ikke én av dem basert på et bevisst valg jeg har gjort.

Men optimist, det er jeg fremdeles.

5 Likes

Jeg trodde Archer-1 skulle være et fase 2 studie.
I søknaden er det det definert som fase 1 b.
Nowen som har synespunkter på dette?

At du må følge bedre med kanskje?

Det var flere som trodde det samme som deg. Men så begynte Nano å være tydeligere på navn og hvilke faser de egentlig var i.

I disse tider med endringer i FDA så vet jeg ikke om man skal være for bombastisk om hva som er forskjellen på fase 1b og 2. Men googling gir da noen treff.

http://www.nsabp.org/Home/NSABP-Mission/Phases-of-Clinical-Trials

3 Likes

Trøsten er at ingen taper mer enn ledelsen selv, stakkars CMO Lisa Roekjær har samtlige av sine opsjoner på 66,- kr. De er maktesløse over børsverdien av selskapet idag. Det eneste de kan gjøre er å fortsette å forske å legge frem gode resultater.
Bør jo også nevnes at DNB sitt kursmål nå er 135,- alstå nesten 3x dagens kurs… Dette er fullstendig styrt av “noen”…Pirater kanskje, eller de blir vel for små til å kjøre dette stuntet…

1 Like

En analytiker/meglerhus har vel omtrent samme treffprosent som den gjennomsnittlige forumnissen når det kommer til kursmål på aksjer?

1 Like

greit å ta med at flertallet av ledelsen har lånt ut aksjene sine til nettop Shorting. Og at DNB er emmisjonspartner. Mao bør man ta kursmålet dems med en bøtte salt ( kursmålet på 135 kom vel rett før forrige emmisjon).

Kan du dokumentere den påstanden?

1 Like

Jeg og vil gjerne se dette dokumentert Evil…

Jeg tror kursmålet ved forrige emisjon var 145,-. http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/12/Jekker-opp-roper-kjoep

DNB justerte vel hvis jeg husker riktig, kursen til 135,- tidligere i år.

1 Like

Sånn husker jeg det, også…

Kanskje synd på Lisa, men Costa sitter der med sin 6M+ lønn + renteinntekter fra sitt short utlån, tror han gir F.

1 Like

Kursmålet ved emi i desember 2016 var 145,-

CMP4_90353.pdf (619.2 KB)

Hvilken påstand? At Costa låner ut aksjene til short?

Se i Nano shortetråden. Tydelig forklart der. Han kan ikke selge eller kjøpe aksjer uten å børsmelde, så når beholdningen hans endrer fasong er det fordi han enten låner ut eller får aksjer tilbake.

1 Like

Er det den generelle oppfatning at det ikke kommer nyheter om PARADIGME-søknaden før tidligst mot slutten av måneden?

Bygger seg opp til en perfekt storm dette her. Tenk hva godkjenning av PARADIGME, Archer, først pasient behandlet samt gode resultater fra Humalutin kan gjøre med kursen fra dette nivået.

3 Likes