Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Vil ingen ende ta det her nei. Men som enkelte har sagt utallige ganger, plasser aksjene i skuffen og glem at du eier dem. Legger ved en fin sang med en tittel som illustrer Nano fint.

2 Likes

Som @larsmkn sier, prisingen fremstår ikke rasjonell om man tar den fundamentale informasjonen vi har i betraktning. Det har nå vært så lenge siden noen har snakket om effektdata eller konkurransebildet at markedet ser ut til å ha glemt hva NANO faktisk har.

Dette er samme informasjon som lot markedet klokke inn 90,- senest i midten av januar. Jeg kjøper på tur ned, litt og litt hver måned, og om stjernene korrelerer spørs det om både skatt- og feriepenger puttes i samme hullet når junien kommer.

Psykologien er bekmørk og investorene er redde. Usikkerheten har bredd seg. En gang i nær fremtid tror jeg vi kan ta frem denne posten og konkludere med at jeg enten er en idiot eller et geni. Hårfin linje. :slight_smile:

6 Likes

Det blir veldig spennende når man klokker ut av den regulatoriske startgropa her. Tre studier med oppstart i år:

• PARADIGME
  • ARCHER-1
  • HUMALUTIN

Selskapet bekreftet forresten at de kan starte screening selv om godkjenning fra REK ikke forelå.

4 Likes

Er man langsiktig og skal være med hele veien, er pengene stort sett tapt hvis nano feiler, lykkes de kan man nok le hele veien til banken. Har noen en kort forklaring på hvorfor kursen tilsynelatende bare faller for tida? Jeg kjøper litt på disse nivåene.

Det blir ett veldig spennende andre halvår i 2018. Fra denne siden av 1H ser det ut til å bli et ganske så positivt halvår.

Angående screening så har du rett. De kan selvfølgelig screene pasienter til PARADIGME i tilfelle godkjennelsen kommer før pasienten rekker å få en annen medisin.

1 Like

Det siste der skal du være forsiktig med. Om du gjør det på den måten kan du risikere at skatteetaten ikke godkjenner fradragsføring av tapet.

1 Like

Om noen vurderer å kjøpe opp NANO, så er vel dette bortimot det ideelle tidspunktet.

Det hadde ikke forbauset meg et sekund om noen jobber hardt med å salte kursen for å hamre den så langt ned som mulig, for så å presentere et forgylt halmstrå…

Vil ikke forundre meg. Noen nevnte 28 som støtte, og vi er raskt på vei dit.

Holy crap!

Har tenkt på det samme. Et bud på 114 kr, eller en femtilapp? Pr. aksje.

Dette kan ikke kalles noe annet enn kurskollaps. Kan ikke tolkes på annen måte enn at markedet har mistet tillit til ledelsen.

1 Like

Markedet ser nok også på makroklimaet samtidig som det skjønner at det kan komme til å gå enda litt tid før nyheter kommer.

1 Like

Tror det er mange som sitter short nå med den utviklingen vi har hatt i det siste. Når en av de store shorterne begynner å dekke (GSA, Oxford, Numeric) tror jeg snøballeffekten kan bli stor når alle de mindre også dekker seg som følge.

Utlåns-aksjer har vi fått bekreftet at er lett tilgjengelig for de som ønsker det, og med den utviklingen aksjen har hatt i det siste skjønner jeg godt at folk shorter.

Kan tenkte deg hva som skjer når alle skal dekke seg og fylle opp postene sine igjen til et positivt antall aksjer.

Grådigheten er sterk nå, selger og selger i håp om lavere fyll, skvisen kan komme kraftig dersom en gladnyhet kommer, men Costa sin “anyday now” strategi tilsier at den kan komme i morgen eller om 6+ mnd, så NÅR en slik nyhet kommer er umulig å spå. Hadde ikke overasket meg at first patient dosed blir utsatt til 2H18 mtp. hvordan NANO har guidet tidligere.

Makroforholdene gir jo silkeføre for shorterne akkurat nå.

1 Like

Jeg har sett noen legge ut kjøpsposter på 10k, 15k og nå 30k på 42. Noen akkumulerer, om dette er en privatkunde eller noen andre vet jeg ikke, men kjøperne er til stede slik jeg leser boken, dog ingen store fisker (med mindre de kjører inkognito med sine roboter)

Tror kursen kjøres ned av roboter basert på indeks + US og folk som selger i panikk.

Her er det delte meninger avhengig av hvordan en tolker regelverket til REK. Men svaret fra IR tilsier at det ikke er nødvendig å vente på REK for screening.

Veldig mange bastante meninger fra deg @Spot-On. Synes du skal være forsiktig med det.

3 Likes

Dagens FUNFACT : NANO og BergenBio har tilnærmet lik børsverdi :joy::joy::joy::joy::joy::joy:

I disse tider er det kanskje greit å stille seg noen spørsmål.

1. Har selskapet ett produkt? Ja i følge presentasjoner på CMD.
  2. Vil menneskeheten fremdeles trenger dette produktet om det oppstår skikkelig handelskrig? Ja,
  3. Vil menneskeheten fremdeles trenger dette produktet om det oppstår en stor finanskrise? Ja,

Historisk sett har det ved de aller fleste anledningen svart seg å være investert i bio/helse i bjørne tider. Alle venter på det samme. Når tid kommer den offisielle starten av bjørnetiden.

Når det er sagt så hadde det jo ikke skadet om det lakk litt positive nyheter ut av Fort NANO til media. Dere husker hva som skjedde da reuters feil siterte Costa?

1 Like

Hvordan vet du dette?

hele poenge med dette forumet er vell å dele informasjon? :slight_smile: kan du linke oss

1 Like

Nå er faktisk Nano så bra priset at jeg vurderer å starte det juridiske løpet som må til for at jeg kan kjøpe :stuck_out_tongue:

5 Likes