Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

[quote=“Spot-On, post:1922, topic:8102”]
To ensure a smooth transition, Mr

Costa has agreed to be available to the board until the end of July 2018.
[/
De trenger jo litt tid på å finne en ny leder, muligens en overlappingsperiode. Så august, kanskje?

1 Like

Dette var skikkelig lyn fra klar himmel. Denne så jeg ikke komme. I utgangspunktet har jeg tenkt at det viktigste av det som skjer ikke har med klønete kommentarer og gjøre, men hvordan progresjonen er og om det blir produkt til marked. Ble veldig overrasket over at dette ble konsekvensen av kurs nedgangen.

Nå blir det utrolig spennende å se om de finner en ny og spennende CEO eller om de finner i egne rekker en personer de promoterer?

Hvordan denne kan ende ned i morgen kan jeg ikke lese ut av meldingene hvertfall. Den har falt 11 av de 13 siste dagene og det er ikke bare litt. Mangen har klaget på costa. Han er nå borte noe jeg tror alle forstår og selger ikke av den grunn men kjøper heller og om man ser på oppdateringen så skal ikke den tilsvare en kurs under 40kr er nå min mening hvertfall. Usikkerheten føles borte og vi vet nå hvor vi står

3 Likes

Nominerer herved Marco som interim CEO, og så kanskje også permanent. Jeg merke til noe i forrige kvartalspresentasjon; hver gang Costa åpnet munnen sin satt jeg litt med hjertet i halsen; hva i alle dager kommer han til å si next, liksom. Når Marco svarte på CAR-T spørsmålet, rolig, klart og tydelig, tenkte jeg: Han er flink til å kommunisere, og bør stå bak podiet oftere. Likeså på cap. markets day. Kanskje på tide å få fast plass på podiet?

9 Likes

MR er fantastisk dyktig tilsynelatende, men tror kanskje selskapet er mer tjent på å ha han akkurat der han er. Vet ikke hvem som skulle ta over de reimene, og det er kanskje mer viktig enn hvem som er fjeset til selskapet.

Vi trenger en sannferdig guiding på sikt. Dette kunne ikke nåværende CEO gi oss. Selv om de endret policy så hadde ikke markedet oppfattet det som sannferdig.
Bedre å ta grep nå FØR Paradigme.

Husk at mulig partner eller oppkjøp også er alternativer. De ville ikke røre selskapet med slumsete guiding. Det kan endre seg nå.

2 Likes

Hva med renoldi som ny CEO? Virker som en " no bullshit" type som er organisatorisk og faglig kompetent. han oser av selvtillit og er veldig tillitsvekkende når han taler. Han sitter allerede med masse aksjer og opsjoner og er rikelig insitivert. Så slipper man også å utstede en drøss med nye opsjoner til en ny CEO fra utsiden.

På en annen side: kanskje bare jeg som er smått forelska i fyren😄

Ops! Ser det ble lansert mens jeg skrev innlegget her! I stemmer med forslaget i hvertfall.

5 Likes

Jeg ser for meg bunnen 12-20 min ut i handelen i morgen.
Men når markedet får fordøyd de to meldingene idag, tror jeg det kommer positivt ut.
Jeg tror oppriktig at aksjen slutter i pluss i morgen.
Til sist, jeg føler med alle som er nervøse for morgendagen, selv står jeg i fare for å tape 100 000 hvis spådommene mine slår feil. Men de gjør ikke det. 2 % opp i morgen. Natta

IMG_4527

Må le litt av hjemmesiden:-)

5 Likes

Ditt beste resonnement noensinne! Spot-On :slight_smile:! Ekte Kudos denne gang :man_dancing:

Han har nok som de sier på fotballbanen - mistet garderoben. Da er løpet kjørt.

Heldigvis er den resterende ledelsen er mer enn kapabel til å drive Nano videre på en utmerket måte frem til ny CEO er på plass. LC har vært en maskot fra dag 1, det har han jo selv sagt med sine egne ord.
Men han har nok ikke vært lett å ha med å gjøre, ingen har turd å stoppe han når han regelrett har kommunisert uriktig info til markedet ved flere anledninger.
Mange har nok utfordret IR Malene om disse usannhetene, inkl meg selv.
Tror for øvrig ingen andre følger med ut døren.

Her er jeg fremdeles overbevist om at ingenting skjer noe sted (inkludert screening :wink:) før REK godkjenning er ok.

Vedrørende mulighet for Nano å screene pasienter i andre land allerede nå har jeg ikke fått bekreftelse på fra IR at Nano har tilstrekkelig tillatelse til fra REK slik det har blitt hevdet at de må ha. Har utfordret de på det med henvisning til lovverket REK baserer sine uttalelser på. Stillheten vedrørende det fra IR tolker jeg dithen at de ikke har det.

Og jeg som hadde tenkt å fyre løs en post her for noen uker siden om at LC sikkert ikke ville være i Nano særlig lenge. Men pga den hostile stemningen mot de som har tatt for seg løgner og løftebrudd lot jeg det være. Jaggu sa jeg…

Nå kan vi kanskje enes på forumet at vi skal samme vei alle sammen.
Alle innrømmelsene er nå ute av skapet, nye tidslinjer er på plass. Vi trenger ikke betvile hvert ord som blir sagt av LC lengre.

Spennende dag i morgen! Opp eller ned?
Skal nok uansett opp kraftig nå så snart REK sier GO!

8 Likes

Kortene er vel egentlig i tråd med det vi har estimert her på forumet. Noe utsettelser, men ellers er alt on track. Det er enda ikke kommet negative nyheter om Betalutin.

Hvordan kan man kalkulere dette til å ha verdi på under 2 milliarder? Hvordan kan folk på diverse forum forvente markedsverdi på under 1 milliard i morgen? Selv merker jeg dype kutt i fingrene, men jeg skal jaggu forsøke fange kniven i morgen også dersom noen ønsker gi fra seg aksjer på billigsalg.

2 Likes

Artig at LC tar ansvar for aksjekursen. Var det ikke på Q3, eller var der muligens på Radium, at han uttalte at hans jobb ikke innebar å tenke på aksjekursen…

1 Like

Spot-on, der er du inne på noe!
Jeg kjøpte idag, fordi jeg føler noe er galt med siste ukers nedgang.
Du vet, ingen tjener penger på en aksje som ligger stødig på 90 kr.
Men en aksje om ligger i intervallet 120-50 er svært attraktiv.
Jeg legger ut en magefølelse her, ikke teknisk, ikke fundamentalt… Ønsker ikke å bli slaktet for å dele tankene mine, men sånn er børs.
Du skal ikke utelukke at dette er konstruert.
I såfall er neste kursmål 90 kr.

2 Likes

Hvordan vil en shorter tenke i en situasjon som denne :face_with_raised_eyebrow::thinking:

Jeg mener - Shorterne har hatt det fett siste tiden, men nå begynner vel “oppsiden” deres å bli betraktelig mindre enn nedsiden kan bli

Hvor mange millioner får han med seg… Fallskjerm!!? og hvor mange millioner har han ikke i aksjer … :nauseated_face: blir vel ingen spørrerunde etter updaten imorra tenker jeg…

og hvis det er costa som har webcasten imorra så ryker vel kursen ned minst 10% som vanlig :joy:

1 Like

Han har nok fått valget om å bli syndebukk eller pakke sekken.

Syndebukk eller pakkesel ;D

2 Likes

Lynsjestemning. Blir nok et lite hull i CV’n det der. Ikke akkurat ettertraktet CEO materiale :joy:

Min personlige oppsummering, fra shareville:

Må si at jeg er egentlig bare lettet over at Costa nå tar ansvar og går. Jeg var hans største fan gjennom hele 2016, men helt ærlig begynte han plutselig å bli unøyaktig og slepphendt med info allerede på Q3 2016 presentasjonen.

“Now we are starting treating pasients on 20. We will soon see efficiacy and safety on those pasients. This is for us a huge milestone. Logically we have a lot of expectations for that. We are confident we will have good data on that. Bear with us, we will let you know soon.”

“Soon.” Jeg sitter med en stygg følelse av at en mer realistisk guiding på hvor lite data man egentlig burde forvente i 2017 hadde gjort at volatiliteten i forkanten av Lugano og ASH kunne vært begrenset mye.

Så rett over jul kom det famøse intervjuet med Reuters hvor de burde tatt grep og gjort korreksjoner straks de så at markedet tolket det retning av at de kom til å bli kjøpt opp med det første. Igjen unødvendig volatilitet, skjønt noen kanskje vil si folk som kjøpte aksjer på det grunnlaget hadde seg selv å takke.

Og så kommer vi til det flerhodete trollet av dårlig informasjonsjobbing de siste månedene: Med en gang situasjonen med REK oppstod har antagelig NANO skjønt meget godt at her kom det til å bli en forsinkelse ift hva som ble guidet på CMD. Det de burde gjort her var å legge vekk alt ego, og åpnet informasjonskranen på fullt. Det valgte de ikke å gjøre.

Istedet fikk vi vi taushet om REK så aksjonærene istedet ble henstilt til å lete opp informasjon selv, og vi fikk en storm av krav om innsyn og tullball som sikkert har krevd masse ekstra tid og energi som hadde vært helt unødvendig om selskapet var åpne på eget initiativ.
Og så sitter jammen meg Costa og sier “any day now” på intervjuer.
Uholdbart, og det var på tide han tok sin hatt og gikk.

Jeg tviler ikke på at en del aktuelle storinvestorer i det siste har tenkt at “ja nå er aksjen gunstig priset igjen men vi stoler ikke på sjefen”.

Så hvor er vi nå?

Jeg tror situasjonen for selskapet fundamentalt sett er så godt som uendret. Betalutin fremstår fremdeles som et overlegent produkt sammenlignet med f.eks Copanlisib, NANO har fremdeles antagelig nærmere 650 millioner på bok per 31.03, og vi får nå omsider en oppklaring fra ledelsen i morgen.

Og så lenge vi har Marco Renoldi er jeg egentlig en happy camper.

9 Likes

Sendte denne for ca 2 uker siden, har ennå ikke fått mail tilbake, men føler jeg fikk svar i kveld.

"Håper du har tid til å svare på et par spørsmål.

Helt siden desember 2017 har dere kommunisert at rekrutteringen av pasienter til PARADIGME har startet og at første pasient vil bli dosert «any minute» (ref, Costa). Likevel ser det ut som (fra offentlige journaler) at hverken REK sør-øst eller Statens Legemiddelverk har godkjent endringssøknaden som gjør «Seamless» overgang til PARADIGME fra Lymrit 37-01 mulig? Hva er grunnen til at dere ikke forklarer dette til markedet i stedet for å kommunisere at alt er «on track» når det er faktisk er flere små forsinkelser? Slik jeg har forstått det kan dere heller ikke starte PARADIGME i utlandet til så lenge det ikke er godkjent i Norge?

Når man ikke vet årsaken til forsinkelsen så frykter man det verste, selv om dette forhåpentligvis bare er en formalitet. Dere guider fortsatt på at PARADIGME vil være ferdig innen H22019, men hvor mange tror egentlig på dette når første pasient fortsatt ikke er dosert, mer enn tre måneder etter at det var forventet?

Det samme gjelder oppstart av Archer-1 og fase-1 studiet av Humalutin, det ble utsatt ca. ett år uten en eneste forklaring. Jeg synes det er meget skuffende at guidingen ble endret uten noe forklaring? Jeg regnet med at Archer-1 ville bli utsatt på grunn at det ville være fordelaktig å ha mest mulig data til å bestemme hvilken dose denne skulle starte opp med, men så lenge dere ikke informerer så blir det mye spekuleringer.

Jeg forventer ikke at alt går på skinner, det er utrolig mye som kan skje som er utenfor deres (ledelsen) kontroll, men jeg forventer at vi har en ledelse som kan gi informasjon på en tydelig og god måte til markedet. Tillit til ledelsen er noe av det viktigste for en potensiell investor. Det tar lang tid å bygge opp, men kort tid å rive ned.

Det kan bli vanskelig for dere å hente inn penger igjen ved neste emisjon, så jeg håper dere snart vil ta ansvar å informere markedet om status. En melding om at PARADIGME er godkjent av norske myndigheter vil jeg anbefale at dere faktisk deler med markedet.

Jeg er en langsiktig aksjonær i selskapet og har tro på at der vil lykkes, men fremtiden håper jeg dere kan ha en bedre, tydeligere og mer transparent informasjonspolitikk. Sensitiv informasjon kommer fort på avveie, derfor er det viktig at dette børsmeldes så raskt som mulig.

”Bad news early is good news “

Jeg har også en liten oppfordring til dere angående kvartalspresentasjoner. Luigi Costa gjør en god jobb, men jeg tror likevel at det ville være fordelaktig om dere endret hvilke roller dere har under presentasjonene deres. Jeg oppfordrer dere til å vurdere og la CEO ta introduksjon og høydepunkter fra kvartalet, CFO gå gjennom det finansielle, CMO oppdatere på det medisinske og til slutt CEO konkludere og avslutte presentasjoner for Q&A. Dette er en modell som f.eks Targovax bruker, synes dette gir en mer tydelig og ryddig presentasjon siden alle som er «eksperter» på sitt felt presenter sitt område. Dette er kun ment som konstruktiv kritikk.

Ha en fin kveld.

Med vennlig hilsen"

21 Likes