Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Shorterne kan i hvert fall velge om de vil dekke inn allt med betydelig gevinst i dag…

1 Like

Vi må fortsatt avvente close, slik jeg leser boken driver algoene å dekker short, kjører ned på lavt volum og tar større poster kjapt før du rekker å reagere. Tradere som selger nå tenker jeg, skikkelig bra om den ender i pluss i dag mtp. volumet.

Veldig varmt i Duoro.

1 Like

Renoldi var noe stille på webcasten, fikk du noen ‘feeling’ på han i 1-1? Tenker tap av LC kanskje er tyngst for han.

Renoldi er BUNNSOLID mann…

Om Renoldi følger etter Luigi ut døren er det et stort tap for selskapet. Gi mannen stillingen til Costa as quickly as possible!

1 Like

Bare jeg som la merke til at Lisa ikke svarte på spørsmål om de fortsatt planlegger å kjøre Betalutin til markedet selv? også smeller det ut et “ja” fra andre siden av rommet som hørtes ut som Luigi? eller er jeg på ville veier nå?

Det var Marco som svarte ja.

1 Like

Ok, takk :slight_smile:

Hadde ikke gjort meg noe, tror bare det er smart å teame up med big pharma, går man solo kan det være lett å miste markedsandel selv med et godt produkt, med en stor partner sikrer man seg større markedsandeler (vil jeg tro).

1 Like

Morsomt å se jentene smile skjelmt og romle litt med magen sin da dette spørsmålet kom:) Vil tippe det er lettest å gjøre noe mtp gut microb. med ADC og ikke RIT,ARC. Og da kreft i førdyelsessystemet.

1 Like

Er jo kjempestore pluss og minus ved det.

Er bare å sjekke ut Omeros Corp for å se hvor krevende det er for et lite biotech å gjøre go to market alene.

Partnerskap med Roche, så har du en kjempesvær lymfekreft marketing pipeline på plass.
Partnerskap med Bayer, så har du en kjempesvær radioaktiv medisin pipeline på plass.

Men de store vil jo ha betalt og. Så man må ofre en god del oppside.

Og bare spør Photocure hvor flott det har vært med partnerskap med Ipsen som stort sett driter 100 null i produktet deres.

10 Likes

“alene til markedet” spørsmålet er foreløpig ikke viktig å hverken stille eller å besvare.

5 Likes

Og det er uansett et strategisk veivalg som må gjøres av ny CEO helst i samarbeid med styret. Ikke noe som kan avgjøres av ledelsen som sitter nå uten CEO.

1 Like

Veldig sant. Får lage medisin først.

Akkurat det jeg tenkte og, er lett villig til å ofre en del for å få sikra gode markedsandeler. Bra post!

Ambisjonen bør fremdeles være å få produktet til markedet alene. Blir feil å si det motsatte: “Nei, vi håper at BP kjøper oss opp.”

Uten ambisjoner kommer man ingen vei.

1 Like

Den store oppsiden man alltid håper å realisere ved en partneravtale er at den gir initiell innsprøytning av cash og deretter milepælsutbetalinger.

Det blir en annen form for utvanning enn emisjoner, men den føles litt mindre beinhard på saldoen fordi det er mindre håndfast “hvor mye oppside som forsvinner” enn å se kursen rase 25% ned til ny emisjonskurs.

Dette var solid; få på plass en ny leder nå som kan samarbeide godt med en jordnær Lisa; ikke tilsvarende en høytflyvende Costa som har hatt bein mange steder.
For meg virker det som Lisa har stålkontroll og at man nok må leve med noe regulatorisk treghet; det er offentlige myndigheter det her er snakk om. Og at Betalutins anvendelighet ( inkl. kombi med rituxmab), enkel dosering og gunstige bivirkningsprofil gjør at sluttproduktet (Betulatin som kommersiell medisin) blir veldig bra.

Tipper partner i Europa og til markedet alene i USA :slight_smile: