Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Einarsson sa det jo tydlig også ; “you screwed up the communication” but still have a good product (fritt sitert)

Sterke ord fra hans munn det syntes jeg :slight_smile:

1 Like

Jeg er enig i at det er viktig at de satser videre, og at disse resultatene er viktige for HUMALUTIN. Men som verdi så tilfører ikke dette så mye før HUMALUTIN faktisk er i klinikken. Da tenker jeg hvordan disse selskapene prissettes. Etter M&A fadeser fra 2015 og 2016 så tror jeg BP ikke bryr seg nevneverdig om pre-kliniske data lenger. De vil ha de-risket, helst “late-stage” til godkjent. Ikke alltid, men oftere og oftere. Brent barn skyr ilden og alt det der. Gilead kjøpte Kite når de var så godt som klare. Samme med Celgene og JUNO. De vil ha klinisk data, og helst av den solide typen. Da sikter jeg spesilt til utsagnet fra en stor Pfizer investor som kan leses her: https://www.ft.com/content/1393a7f6-339d-11e8-ac48-10c6fdc22f03

Dette er sitet jeg siktet til for dem som blir stoppet av muren: "One large Pfizer investor said sentiment towards the deal has improved somewhat in recent months, as the company publishes clinical trial data that support its strategy of broadening the number of patients who can receive Xtandi.

The person said they would prefer Pfizer to buy medicines that were already approved, such as Xtandi, rather than a drug in late-stage trials that looks like a sure thing but turns out to be a flop."

1 Like

Man må jo bare elske den norske uformelle tonen.

Jeg er sikker på at det er ikke med lett hjerte Einarsson ordbærer investormiljøets kritikk, men den er i dette tilfellet helt saklig. Og selskapet tar den saklig til etteretning.

1 Like

NANO: Nordic Nanovector ASA: Mandatory notification of trade - primary insider

Luigi Costa has today, 5 April 2018, purchased 10,000 shares in Nordic
Nanovector ASA (the “Company”) at an average share price of NOK 43.56 per share.
Following this transaction, Luigi Costa owns 91,115 shares in the Company and
holds 965,171 options and related warrants.
This information is subject to duty of disclosure pursuant to Section 4-2 and
Section 5-2 of the Norwegian Securities Trading Act.

4 Likes

Melding. Costa kjøper 10000 aksjer

Betalingsmur. Til info.
Utenom det, love you man. Liker å ha deg her inne :+1:

3 Likes

costa er på shopping. handla 10k aksjer nå
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=448157

EDIT: la til link med børsmelding

1 Like

Costa er en standup fyr, spør dere meg. Er ikke med på uthengingen og latterliggjøringen som så mnge har som hobby.

12 Likes

Algoene vokna godt nå.

Da finner jeg frem saksa! :sweat_smile:

"One large Pfizer investor said sentiment towards the deal has improved somewhat in recent months, as the company publishes clinical trial data that support its strategy of broadening the number of patients who can receive Xtandi.

The person said they would prefer Pfizer to buy medicines that were already approved, such as Xtandi, rather than a drug in late-stage trials that looks like a sure thing but turns out to be a flop."

2 Likes

Nå ble det disko i ordreboken :minidisc::man_dancing:

CEO-posisjonen bør inntas av en som kan ofres. Altså ikke MR eller LR, som begge er vitale i de stillingene de nå har. CEO er den minst viktige stillingen for å få produktet på markedet, men den mest viktige for å finne de riktige folkene, berolige aksjonærer, og ikke minst å sørge for at selskapet har en fin fasade utad. Med rundt 8000 aksjonærer hvor majoriteten trolig er uerfarne hva gjelder biotek (og i tillegg synes engelsk er vanskelig), vil det være krevende å finne en velbalansert kommunikasjonslinje. Kanskje en fordel å finne en skandinavisk CEO, som den jevne nano-aksjonæren i gata kan føle seg fortrolig med. Da skal det nok litt mer til før det blir lynsjestemning.

6 Likes

Hark hark!
Kan ikke la den gli forbi, sorry :smile:

Glemmer vel litt nå det gigantiske tapet du har på aksjene du har kjøpt for 2 Opel’er, belåning og fra tidligere “så mange aksjer at du kunne flytte kursen betydelig ved salg”.
Når du akkumulerer på vei nedover er det ikke det siste kjøpet ditt som tilsier om du har tjent penger eller ikke vet du :wink:

Uansett gratulerer med at vi har noe oppgang i dag, håper vi skal opp igjen til rundt 67-68 slik at de fleste som har akkumulert nedover om ikke annet går i 0.- snart.

Er det ikke smart å få etablert det som pr, kanskje det kan trekke til seg noen samarbeidspartnere og investorer?

Hvis jeg er ned 2 mill i det ene øyeblikket og 1,8 i det neste, er jeg ikke 200K rikere da?

Forumet blir enda triveligere om du ikke tar alt Spotty skriver i verste mening.

9 Likes

Ingen som klaget på Costa da kursen gikk oppover… det var vel snarere et inside salg fra forskningsdirektør som satte punktum for oppturen den gangen.

1 Like

NANO: Nordic Nanovector ASA: Mandatory notification of trade - primary insider

13:42
	Luigi Costa has today, 5 April 2018, purchased 10,000 shares in Nordic

Nanovector ASA (the Company) at an average share price of NOK 43.56 per share.
Following this transaction, Luigi Costa owns 91,115 shares in the Company and
holds 965,171 options and related warrants.

This information is subject to duty of disclosure pursuant to Section 4-2 and
Section 5-2 of the Norwegian Securities Trading Act.

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=448157

Joda, og NANO hadde kanskje vært tjent med å la noen andre kjøre sponset trails for dem av typen som BerGenBio og Targovax har. Da får man mer klinisk data uten å måtte betale eller arbeide så mye ekstra.

Poenget var at AACR kunne fungert som en fin lissepasning til klinisk oppstart i H2. Vi kunne sett på pre-kliniske data, ekstrapolert litt, sett på mulighetene utenfor FL, og gledet oss til ting virkelige skulle starte.

Den dynamikken er ikke der lenger.
Med tanke på nye investorer så er det aldri lovende at man tilsynelatende viser bra resultater, men samtidig skrinlegger planlagt oppstart. Men jeg er enig i at det kanskje hadde vært fint med en sammarbeidspartner. Helst en akademisk sponset trail som tar kostnadene og arbeidet med å sette opp kliniske forsøk. Det har jo både BerGenBio og Targovax. Kanskje noe NANO burde jobbe mot.

3 Likes

Det er helt sant at det var Jostein den jubelidioten som virkelig satte spikeren i kista for oppgangen. (Selv om en emisjon erfaringsmessig nesten alltid vil utløse en kraftig korreksjon.)

Men som jeg skrev i går, så var det allerede på Q3 2016 at Costa begynte å surre med infoen.

Bendik hos TDN har fått epost.
Utrolig at det kan feilsiteres.

bilde

2 Likes