Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Shorten økte for 2 dager siden… :wink:

tror vi kan si at det ikke er noe trend at den minker.

1 Like

Grei sluttauksjon, gikk vel aksjer for ca 3 mill? Og dytta Nano såvidt i blått igjen :smiley::+1:
God Nanohelg til alle aksjonærer, tror vi går en spennende tid i møte! :money_mouth:

3 Likes

Da økte den med 6000 aksjer…

Økningen i short for to dager siden var kun 6 k aksjer.
Numeric reduserer en del nå, og marshall wace reduserte en del i august, så trenden virker å være at short går ned.

2 Likes

Hvis vi skulle få noen overraskende nyheter til uka, ref.FDA har møte kommende tirsdag, så vil vel man kunne oppleve en skikkelig shortskvis hvis noe positivt kommer? Tenker på at andre medisiner med dårligere effekt og større bivirkninger fikk Accellerated Approval og lignende hos FDA?

2 Likes

Fast track er en stor trigger. Eller BTD er det vel Nano skal / har søkt om? Tror posisjoneringen for rally mot ATH ila. høsten har begynt. Så får vi se hvor høyt vi skal i denne omgang.

Mitt tips er ny ATH ila. året (135-145).

3 Likes

Jeg er nok mer optimistisk (naiv?) enn deg, har tro på at vi kan se Nano rundt 200 i løpet av året. Men 140 vil også se bra ut da! Så får vi håpe Merlin fra “the place whos name shall not be named” får rett i topp på 270 i år :grin::+1:
Edit: @Nocturne hva består Accellerated Approval av? Er ikke det selve diamanten hvis de søker og får det? Mener å ha lest at det er en ytterligere nedkorting av tiden til godkjenning for markedet til 6 mnd. Rett gjerne på evt feil.

3 Likes

Er faktisk litt redd for at evt Fast track kan gi en negativ effekt på kursen i og med at Nano har sagt at BTD er en forutsetning for den progresjonsplanen de har lagt frem mot godkjenning.

Det er også mulig at jeg er overdrevet nøktern når jeg sier det, for det er jo liten tvil om at Fast track i seg selv er bra :smile:

2 Likes

@sparkonge @Hugoil
Det er vel ingen pasienter som har mottat Rituximab i etterkant av Betalutin i noen av studiene enda, kun som predosering. Så ser ikke hvorfor de skal ha data om kombinasjonen av Betalutin og Rituximab.

Er ikke ekspert på de ulike betegnelse men @Aksjesnila har rett i at det er BTD Nano har som mål å få. Du kan lese mer om forskjellen her:

https://www.fda.gov/forpatients/approvals/fast/ucm20041766.htm

1 Like

Jeg skrev vel heller ikke at den minket. (Kan heler innrømme at vi ikke kan se at den definitivt har stoppet heller. :stuck_out_tongue: )

Ta tallene med en liten klype salt i tilfelle jeg har fingerfeil:

2 Likes

@Oilimp
Grunnen til mitt innspill er at BTD gir de samme privilegier som Fast track, men i tillegg fler. Tatt Nanos forutsetning i betraktning, kan man altså si at Fast track ikke er godt nok/optimalt, men BTD kan også komme etter evt fast track.

2 Likes

Ja

A drug that receives Breakthrough Therapy designation is eligible for the following:
All Fast Track designation features
Intensive guidance on an efficient drug development program, beginning as early as Phase 1
Organizational commitment involving senior managers.

1 Like

Costa har sagt flere ganger at søknad i 2019 er lagt på grunnlag av forventet fast track. Får de BTD er dette enda bedre, slik jeg forstår det.

1 Like

Mulig han har sagt begge deler, men her er det jeg sikter til:

@Boykie @sparkonge en av grunnene til at jeg luftet de spørsmålene er fordi det helt til ASH 2016 stod “all patients still alive” under efficacy. Det forteller meg at selv de som har fått PD i løpet av de årene studien har gått enda levde. Litt etter sier NANO at de har bestemt seg for å kjøre i gang med kombinasjonen og tar en emisjon.

2 Likes

@Fornybar
Hvilke spørsmål er det snakk om? Har ikke fått de med meg.

Ahh, jeg la merke til at sparkonge hadde sakset noen linjer fra en tanke jeg luftet på HO, hvor du så hadde svart han. Jeg gikk automatisk ut i fra at det var den posten du besvarte da. :slight_smile:

Det gjaldt

Av @Fornybarkrakk
"Hva har skjedd med de pasientene som IKKE har respondert med FULL REMISJON på Betalutin? Fikk de rituximab i etterkant etter oppregulering av CD20? Lever disse enda? Veldig spent på et svar på dette spørsmålet - det er noe NANO kan ha kontroll på og kommunisere videre mot FDA."

Med konteksten at pasienter tas opp i lymrit 37-01 for å følges i 5år.

2 Likes

Til debatten om fast track / breakthrough therapy designation, og hva Costa har sagt:

“Our time-line is based on the assumption that the FDA will grant us a breakthrough therapy designation and accelerated approval … Last year the probability (of approval) increased significantly,” Costa said."

NANO søker om breakthrough therapy designation, og de får det innvilget ila. høsten. Det er jeg meget meget sikker på!

4 Likes

Det kommer til å bli rått. Får ikke aksjen seg et løft da så vet ikke jeg. Det er jo en tillitserklæring deluxe (selv om vi alle som er inne vet dette nærmest er bænkers!)

3 Likes