Da fikk jeg bursdagsgava jeg ønsket meg likevel:champagne:
Ikke akkurat skremmende for en partner at NANO mot alle odds dunker til med de skarpeste rekrutteringstallene i hele bransjen!
Merk at nå forventes avlesning av data i H2 2021, ikke bare enrollment completed
Dette var oppløftende og i tråd med hva Nieba og NN har hadde hintet på Q3
Glede !!! Til både aksjonærer og pasienter.
Fantastisk. Nu er vi atter på rett vei.
Jo, vi burde helt klart dunke gjennom 20 i dag, dette er helt hinsides. Hvorfor har alle analytikere nedgradert aksjen og gutta shorta selskapet?
Fordi dette trodde ingen på Begynner å småsnøvle litt nå allerede
Endelig gode nyheter.
- 120 pasienter nødvendig
- 47 gjenstående
- rekrutterte 14 fra sist Q
- forventer økning til 21 per Q
- forventer ferdig rekruttert innen 30 september, ~ 7.3 mnd
- 47pas / 7.3mnd = 6.5 pas/mnd
Det ser mer lovende ut enn det har gjort på lenge.
Ref:
“Basert på dialog med amerikanske legemiddelmyndigheter (FDA) og en intern gjennomgang, mener selskapet at det er oppnådd nødvendig klarhet i det kliniske datasettet (sikkerhet og effekt) for å støtte en godkjenningsprosess ved det angitte doseringsregimet “40/15”. Dette kan oppnås med en reduksjon av det opprinnelige måltallet for pasientantall i studien fra 130 til 120.”
Reduksjon fra 130 til 120, ikke det store tallet men dog, de gjør ting for å bedre situasjonen!
Dette var nesten litt rørende… 🥲
Vind i seilene igjen! Eller håret. Endelig.
Det er ikke nytt. Den guidingen står også i September 2020 presentasjonen.
Det var litt både og i dag.
Pluss for gode rekrutteringstall ! og for at det nå finnes en konkret “avtale” med FDA om hva de må oppnå for å gå videre.
Minus for veldig liten reduksjon i totalantallet (-10 pasienter)
Minus for fremdeles skyhøy cashburn på nesten 107 mill i Q4 .
Spennende dag.
Ja. Det som er nytt er jo at målet ser mer oppnåelig ut.
Over all forventning for min del, men utrolig artig å våkne til dette! Fantastisk økning i rekruttering!
Og Finansavisen fokuserer som vanlig på resultatet. Skulle nesten ikke tro de visste at et biotek i utviklingsfasen ikke har inntekter? Er det roboter som skriver disse sakene basert på newsweb-crawling eller hva?
Hold my
Finansavisen/Hegnar vet å lage artikkel:
Fantastisk! Grattis til alle trofaste Nano-aksjonærer. Dette snur opp ned på hele caset - og det i et kvartal hvor covid herjet som verst
Da blir kanskje Nano nyttårsrakett alikavel da, sent, men jævla godt
- – Recruitment rate increased from approx. two to approx. five patients per month despite COVID
- – After the expected lessening of COVID restrictions plus the ongoing operational improvements, this rate could further increase to at least seven patients on average per month by late spring
Nieba!!