Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Evt. rep.emi blir ikke vedtatt før om en måned - (på en mulig EGF den 22.mars).

Da vet vi ca. kurs fram til da

Done deal. Man griner ikke over spilt melk. Paradigme er fullfinansiert, og neste stans er endestasjonen. Eyes on price folkens. Ikke gi shortere billige aksjer framover.
Det er paradigmeskiftet i Nano🎉

11 Likes

Jaggu deilig med litt vinterferie gitt :stuck_out_tongue:

1 Like

Om man har ett års horisont så er dette positivt. Om.man hadde 1 ukes så er det negativt. Jeg har ett antall aksjer jeg var komfortabel med som en investering og emisjon var åpenbar mulighet for finansiering som har hengt over selskapet i lang tid. Visst ikke vi hadde hatt ett godt q4 hadde selskapet vært gruset og utvannet deluxe…dette er ikke så negativt.

3 Likes

Helt enig. Jeg var i motsetning til deg ukomfortabel med mitt bet i Nano, men velger å øke i morgen og er med på emi også dersom kursen tilsier at det er fornuftig.

1 Like
2 Likes

Jepp, snitt på 47, men kanskje man kan få snittet ned :slight_smile: @biomed noe mer du lurte på?

1 Like

nei.

1 Like

Sakset fra HO av mlande:
En undervurdert faktor ved Betalutin, er cross-fire effekten utnyttet i en tidlig fase av sykdommen. NANO må begynne med 3. linje behandlinger, men det bør prises inn en mulighet for å bli markedsledende på tidlig behandling av lymphom. En av de store behandlingsutfordringene er at kreftceller akkumulerer mutasjoner og utvikler resistens. De kan f.eks. ha endringer i CD19, CD20 eller CD37 proteinene slik at medisinene ikke binder.

Betastråling brukt tidlig vil drepe flere slik muterte naboceller før de får utvikle seg til resistente subkloner. Det gjør ikke Rituximab, CAR-T og andre konkurrenter.

8 Likes

Bingo123, ja det stemmer.

Sitter som vanlig lenket til stolen i stiv kuling her vest i havet. Heldigvis har ikke internettet falt ut, og kan gjøre meg klar til en av de mest spennende børsdagene på lang tid.

Kom egentlig som en overraskelse hele emien da jeg egentlig håpet på et annet utfall, samt at den ikke kom før helgen.

Nå når den indre uro for hvordan Nano skulle skaffe penger har lagt seg er jeg egentlig glad til at de gjorde som de gjorde. Nå blir 22,75 min nye referansekurs som er et godt stykke over de 13-14 kronene vi har ligget på en stund. Har lagt inn noen ordrer et stykke under for sikkerhets skuld, disse ordrene tror jeg nok ikke går gjennom, tror faktisk ikke kursen vil falle, hvis den i det hele tatt faller under 22,75. Mulig en del stop loss fra start, men bedrer seg når støvet har lagt seg 0930 :blush:

Gleder meg over og være aksjonær i dette selskapet og 2021 blir særdeles spennende, ikke lenge til Q1, Archer får vi nok ikke svar på før det tipper jeg.

1 Like

Er det egne regler for innsidere ved en rettet emisjon? Ser f.eks. Malene har fått aksjer for ganske nøyaktig 100k NOK. Minimumstegning var 100k EUR. Eller vil det si en enorm overtegning? Og hvis en enorm overtegning, er det da ikke rart bookbuilding burde gitt en noe mindre rabatt? Her er jeg på tynn is, men bare lurer.

Edit; det er nå ganske nøyaktig 100% flere aksjer i selskapet enn det var i slutten av 2016. Begynner å bli mange som skal dele den samme kaka nå.
MEN, jeg skal forsvare posisjonen min, men kommer ikke til å stresse. Skal plukke litt og litt i dagene/ukene som kommer.

3 Likes

Nordic Nanovector ASA - Ex repair offering today

I dag havner vi vel dypt inne i rødt landskap både for NANO og PCIB (for dem som også sitter der).

Det er antageligvis mange ganger overtegning her. Bankene gjør dette for å please kundene sine og for å ikke skremme dem fra å bli med i fremtidige emisjoner. Det samme skjer med IPOer, hvor disse gjerne settes altfor for lavt.

Vil tro at de som har vært med og finansiert selskapet i tidligere emisjoner blir prioritert i denne. Sånn senn unner jeg dem å få en del rabatt. Vi har sett hvordan det har gått siden emisjonen på 114kr eller hva det nå var.

Nå er det bare å se fremover. Basert på track record skulle man tro at kursen skal under emisjonskurs, men har min tvil. Trenden har snudd. Dette er vel første gang siden 2016 at en emisjon settes over forrige emisjon og investeringscaset er bunnsolid.

6 Likes

Tipper nano ned et sted mellom 15 og 20‰, pcib ned ca 10‰

Usikkerheten er borte ,så nåkan ikké shortrene skremme med det,så da er det vel ingen grund til å selge.

1 Like

Hva er sannsynligheten for at rep-emi på 22,75 vil være “in-the -money” i dag?

Vedrørernde rep.emien, jeg har ikke vært med på slike før. Hvordan fungerer dette i praksis? Må man melde inn noe sted at man ønsker å delta i rep.emien? Hva bestemmer hvor mye aksjer man får? Når må man evt melde inn?

1 Like

Dere som følger ekstra godt med; hvor mye er vi utvannet nå siden 2015.
10%+10%+20%og + 20% nå eller skal vi ha på en 20%`er til?

1 Like