Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Jeg snakker ikke om å forsvare sin posisjon, jeg snakker om å overføre selskapsverdier fra småaksjonærer til større aktører.

Så du vil heller ha en full tegningsrettsemisjon med prospekt og 1 mnd tegningsperiode. Med kurs 15 og garantister?

1 Like

Jeg tipper én af får ret i de kommende dage.

Fortrinnsrettsemisjoner som settes på kvelden i et oppadgående klima er å foretrekke. Særlig når den kan gjøres med 20% utvidelse kontra 10% som tidligere.

Du står reelt bedre end emissionsdeltagerne eftersom du sandsynligvis kan købe aktier til højere rabat.

Kan ikke være særligt svært at forstå :slight_smile:

Det er vel ett alternativ som er lite brukt i denne bransjen, det finnes andre alternativer.

Det er en utvikling ingen langsiktige burde være fornøyde med, og jeg er ikke sikker på at vi får oppleve det denne gangen.

Eller overføre penger fra store aksjonærer til selskapet, slik at de små eierne kan være med videre uen å bidra til driften…

1 Like

Som hva?

Er det bekreftet at emisjonen ble satt på 22.75, som det blir nevnt her?

1 Like

Her er det bare å senke skuldrene
Emi er positivt!
De 10kr vi har løftet oss den siste uken er bare starten på reisen OM gjengen som leder skuta er så bra som vi tror.
De som alle andre trenger penger for å skape noe - og med 300 mill kan det gå fort.

La oss være offensive og gi gass!

Jeg tippa vi skulle opp mot 50% før påske - 2 dager etter var vi opp 100% :joy:. Er ekstremt bra.
Emi på 20-tallet er helt topp.
Nå satser vi på gode omtaler og enda bedre nyheter fra NANO. Blir Bye bye 20 tallet og hello X0?

Joda, man skal være glad man slapp å være med på emisjon til 114 kr. Og jeg mener at dette totalt sett er en positiv greie for selskapet og dets eiere, men kursutviklingen i dag var litt tvilsom. Og det gjenstår å se utviklingen i kommende dager.

Det er også forskjell på emisjoner man kjører tidlig i utviklingsløp i forhold til noe man kjører på oppløpssiden. Når det er på oppløpssiden blir det imo enda mer viktig å gjøre det på en måte som er rettferdig for alle eksisterende aksjonærer. Å slippe inn nye eiere med rabatt på bekostning av eksisterende småaksjonærer mener jeg er litt dirty.

2 Likes

Denne fra focus på HO var fin. Stemmer det ?

"For de som ikke umiddelbart ser sammenhengen så er det slik:

Rituximab har CD 20 som target for sin behandling. Dette legemidlet selges årlig for 50-60 mrd kroner. Roche er eier og er verdens høyest verdsatte BP. Etter noen behandlinger så blir pasienten immun mot legemidlet og pasienten mister effekt av behandlingen.

Betalutin angriper et annet protein CD-37 og gir god effekt på pasienter med Non Hodgin Lymphoma, Lymfekreft. Som bieffekt så sørger Betalutin for gjenåpning av CD20 hvor Retuximab har sluttet å virke slik at Retuximab fortsatt virker.

preklinisk har kombinasjonen vært testet på mus og disse nektet å dø. Det har også vært prøvd på 3 mennesker. For alle tre hadde Retuximab sluttet å virke. Med kombinasjonen forsvant all kreften på alle tre. Vi får resultat fra flere mennesker i H1

Bare fantasien sette grenser for verdien av dette.

10 Likes

Hvis det er 100 du tenker på med romertallet er det C! :slightly_smiling_face:

Slik fungerer det nok nesten alltid…

Terje Erikstad (16. desember 2020). «Hvordan bli rik på én dag». Dagens Næringsliv. Besøkt 16. desember 2020. «Nesten all kapital som hentes inn av alle selskaper som er notert på Oslo Børs skjer via såkalte rettede emisjoner. Det betyr at utvalgte investorer får tilbud om å kjøpe aksjer, og gjerne med en rabatt sammenlignet med aksjekursen. Dette skjer helt systematisk til tross for at aksjelovgivningen pålegger styrene å likebehandle alle aksjonærer. Styrene påberoper seg alltid at det er saklige grunner for å forskjellsbehandle sine eiere. Et klarere bevis på at aksjemarkedet er et marked for innsiderne kan man vel ikke finne.»

5 Likes

Nordic Nanovector - Private placement successfully completed

2 Likes

22,75 - rabatten virker litt i overkant. Det er faktisk ikke en umulighet med emisjoner til høyere pris enn sluttkurs, men det er vel ikke så vanlig med mindre det er bare en stor aktør som skal inn.

1 Like

ca 20% lavere enn dagens sluttkurs da

Nøyaktig 2.70 Euro
Og nå kom det melding om repemi.

Styret vil vurdere å gjennomføre et reparasjonstilbud på up
til 2 699 280 nye aksjer til samme tegningskurs

1 Like

Nordic Nanovector ASA - Key information regarding potential repair offering