Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Vent og se. Der bliver rigeligt med aktier under 22,75 til alle, der har interesse. Jeg nævner dette for at gøre nye investorer sig det klart, at det er udgangspunktet for åbningen i morgen … ingen grund til at blive overrasket.

Kursen kommer heldigvis tilbage.

1 Like

Jeg ser ingen grunn til at det skal skje, men ja jeg blir ikke overasket om muligheten byr seg.

Nei, men du kan hindre utvanningen av småaksjonærer på bekostning av de store. Å kunne handle til under emi kurs er jo selvfølgelig det beste for den som handler, uten mer utvanning. Men emisjonen blir da gjennomført ved å flytte verdier (andel av selskapet) fra de små til de store.

Jeg tør ikke svare sikkert, men jeg tror ikke dette gjelder ved emisjon… Ihvertfall ikke i like stor grad…
Vi vet jo eksempelvis at en del av managementet sitter med informasjon om resultatene fra interrim-avlesingen ihvertfall (jmf resultatene som ble kommentert av management i den meldingen) og de har jo gitt informasjon om at de snakker med alle store aktører på markedet og bare de vet med hvem apesifikt og om hva…
– men det er vanskelig å se for seg at dette er langtkommende/bindende forhandlinger per i dag, enig i det…

2 Likes

Tror de som er sikre på at børskursen skal under emisjonskursen får seg en overraskelse i morgen.

Teoretisk verdi i morgen ligger rundt 26kr. (Dagens markedsverdi/1,2 + cash inn). Dette er overhodet ikke en kriseemisjon slik de siste tids emisjoner i NANO nok må sies å ha vært.

15 Likes

Skulle vi unngått det, måtte vi fått tatt del i samme emisjonen som de store.
En rep.emisjon kommer jo i tilfelle i tillegg og det utstedes da enda flere aksjer. De småaksjonærer som ikke har råd til å delta der, blir enda mer utvannet.

1 Like

Det har du sannsynligvis rett i. Men egen oppsummering er at jeg var ikke villig til å selge på 35 i dag, og kommer heller ikke til å selge på 35 neste gang vi passerer. Kommer til å selge på ca 320 i 2022 og da blir dagen i dag nok en pussig del av Nano historien jeg skal fortelle mine barnebarn. Kommer til å handle det jeg klarer kommer vi under 20 nok engang.

3 Likes

Utænkeligt? Det er ikke alle deltagere i en emission, der spiller med de lange briller på. Mange er investeret for hurtige penge og så er de videre. Derfor … alt der kan sælges over emi kurs bliver solgt prompte.

Har vært med hele veien opp, og hele veien ned, og lidd meg gjennom de siste fem årene. Ikke pokker om jeg har lyst til at en “partner” (som så mange drømmer om) skal få handle på tilbud noen skarve måneder før ting virkelig løsner. Når 3mnd topline data er på plass - da starter forhandlingene med partner. Det er dette styret sier omtrent i klartekst i dag.

Med en så offensiv holdning og høy selvtillit, så kan man jo bare spekulere i hva interrim-resultatene viste, og hva vi har i vente!

8 Likes

Ja, jeg er klar over det, men det betyr jo egentlig ingen ting for min økonomi hvor billig eller dyrt andre får aksjene… Jeg skjønner at fordelingen blir litt “skeiv”, men det ser jeg på som bagateller i det store bildet…:blush::+1:

3 Likes

Min erfaring er at veldig ofte får man aksjer i markedet til emisjonskurs eller lavere. Hva resultatet blir i morra ønsker ikke jeg ha noe formening om. Di som syns det skjedde mye i dag, kan jaggu få oppleve mye i morra også. Hold på Hatten folkens!!

2 Likes

Emisjonsaksjene er jo låst, men ja, det er sikkert en del som dumper ut andre aksjer i markedet. Nå har det vært bra volum i mange dager og man kan jo håpe at flere får tro på å sitte lengre i selskapet med gode tall og god finansiering på plass.

1 Like

Tar vi utgangspunkt i de store volumer som er kjøpt i dag helt opp mot 35 kr, er det tydelig at det er nok av kjøpsinteresse på nivåer langt over denne emisjonskursen. Og det med meget god grunn!
Tror derfor at det ikke skal bli vanskelig for deltagere i emisjonen å finne kjøpere uten at kursen må ned mot emisjonskursen.

3 Likes

Hva?
Ein rep emi vil utvanne dei som ikkje får være med. Så når du er med på rep emi blir din andel i selskapet større på bekostning av dei andre.

Kursen går nok ned til emi-kurs ved åpning eller kort tid etter. Det er en gjenganger. For dem av dere som har stop-loss høyere enn 22,75 bør denne vurderes fjernet. Det er vel en stor sjanse for at åpningskursen i morgen trigger en stor mengde stop-loss som deretter dytter kursen lavere enn emi-kurs. Det blir spennende å se om tilbudet er større eller mindre enn etterspørselen.

1 Like

Alle får tilbudet om å delta da, på like vilkår, man kan forsvare sin posisjon og ende opp med å få en bedre avhengig av hva andre gjør.

Virkelig? Dei som deltok i kveld får også være med på rep emi?

Nei, men de har jo allerede styrket sin posisjon. Worst case for dem er at de ender opp med samme eierandel. Et annet poeng, kveldens emisjon er vel ikke begrenset til eksisterende aksjonærer.

Så da blir det riktig det eg skriv.

Hehe…her snakkes det om å «forsvare sin posisjon»… kursen var 14 for en uke siden…

Jeg tviler på at vi ser emisjonskurs i morgen. Etterpørselen er stor for et fullfinansiert NANO.

Det er jo ikke gitt, nå er det vel ganske vanlig at småaksjonærer ikke får med seg slike emisjoner, slik at mange blir utvannet. I så måte er det mest sannsynlig utfall. Men alle tilbys ihvertfall muligheten.

1 Like