Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Har vært med hele veien opp, og hele veien ned, og lidd meg gjennom de siste fem årene. Ikke pokker om jeg har lyst til at en “partner” (som så mange drømmer om) skal få handle på tilbud noen skarve måneder før ting virkelig løsner. Når 3mnd topline data er på plass - da starter forhandlingene med partner. Det er dette styret sier omtrent i klartekst i dag.

Med en så offensiv holdning og høy selvtillit, så kan man jo bare spekulere i hva interrim-resultatene viste, og hva vi har i vente!

8 Likes

Ja, jeg er klar over det, men det betyr jo egentlig ingen ting for min økonomi hvor billig eller dyrt andre får aksjene… Jeg skjønner at fordelingen blir litt “skeiv”, men det ser jeg på som bagateller i det store bildet…:blush::+1:

3 Likes

Min erfaring er at veldig ofte får man aksjer i markedet til emisjonskurs eller lavere. Hva resultatet blir i morra ønsker ikke jeg ha noe formening om. Di som syns det skjedde mye i dag, kan jaggu få oppleve mye i morra også. Hold på Hatten folkens!!

2 Likes

Emisjonsaksjene er jo låst, men ja, det er sikkert en del som dumper ut andre aksjer i markedet. Nå har det vært bra volum i mange dager og man kan jo håpe at flere får tro på å sitte lengre i selskapet med gode tall og god finansiering på plass.

1 Like

Tar vi utgangspunkt i de store volumer som er kjøpt i dag helt opp mot 35 kr, er det tydelig at det er nok av kjøpsinteresse på nivåer langt over denne emisjonskursen. Og det med meget god grunn!
Tror derfor at det ikke skal bli vanskelig for deltagere i emisjonen å finne kjøpere uten at kursen må ned mot emisjonskursen.

3 Likes

Hva?
Ein rep emi vil utvanne dei som ikkje får være med. Så når du er med på rep emi blir din andel i selskapet større på bekostning av dei andre.

Kursen går nok ned til emi-kurs ved åpning eller kort tid etter. Det er en gjenganger. For dem av dere som har stop-loss høyere enn 22,75 bør denne vurderes fjernet. Det er vel en stor sjanse for at åpningskursen i morgen trigger en stor mengde stop-loss som deretter dytter kursen lavere enn emi-kurs. Det blir spennende å se om tilbudet er større eller mindre enn etterspørselen.

1 Like

Alle får tilbudet om å delta da, på like vilkår, man kan forsvare sin posisjon og ende opp med å få en bedre avhengig av hva andre gjør.

Virkelig? Dei som deltok i kveld får også være med på rep emi?

Nei, men de har jo allerede styrket sin posisjon. Worst case for dem er at de ender opp med samme eierandel. Et annet poeng, kveldens emisjon er vel ikke begrenset til eksisterende aksjonærer.

Så da blir det riktig det eg skriv.

Hehe…her snakkes det om å «forsvare sin posisjon»… kursen var 14 for en uke siden…

Jeg tviler på at vi ser emisjonskurs i morgen. Etterpørselen er stor for et fullfinansiert NANO.

Det er jo ikke gitt, nå er det vel ganske vanlig at småaksjonærer ikke får med seg slike emisjoner, slik at mange blir utvannet. I så måte er det mest sannsynlig utfall. Men alle tilbys ihvertfall muligheten.

1 Like

Jeg snakker ikke om å forsvare sin posisjon, jeg snakker om å overføre selskapsverdier fra småaksjonærer til større aktører.

Så du vil heller ha en full tegningsrettsemisjon med prospekt og 1 mnd tegningsperiode. Med kurs 15 og garantister?

1 Like

Jeg tipper én af får ret i de kommende dage.

Fortrinnsrettsemisjoner som settes på kvelden i et oppadgående klima er å foretrekke. Særlig når den kan gjøres med 20% utvidelse kontra 10% som tidligere.

Du står reelt bedre end emissionsdeltagerne eftersom du sandsynligvis kan købe aktier til højere rabat.

Kan ikke være særligt svært at forstå :slight_smile:

Det er vel ett alternativ som er lite brukt i denne bransjen, det finnes andre alternativer.

Det er en utvikling ingen langsiktige burde være fornøyde med, og jeg er ikke sikker på at vi får oppleve det denne gangen.

Eller overføre penger fra store aksjonærer til selskapet, slik at de små eierne kan være med videre uen å bidra til driften…

1 Like