Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Oppdatert guiding fra selskapet : paradigmeavlesning H221, cash ut Q222.

1 Like

Kan ikke huske om det ble konkludert med noe sist gang men ledelsen må vel følge vanlige regler for kjøp/salg som innsidere når de er med i emisjon…?

Da sitter de i så fall ikke på noen info som er av betydning for øyeblikket (f.eks. Archer data, partnerplaner som er godt underveis etc etc).

1 Like

Dette var akkurat som forventet, ikke minst ønsket. Nå har NANO fullstendig kontroll. Det er nå dere skal kjøpe😎

3 Likes

For en regatta dette har vært, og fortsatt er! :smiley:
I ettermiddag er herved skuta oppgradert med hydrofoil!
Nå går vi så høyt at verken krapp eller rom sjø knapt knapt merkes.
Vi nærmer oss hurtig målbøya, trygg havn, landgang og champagne problems. :clinking_glasses:

3 Likes

H2 2022 tidligst. 3mmd TOPLINE data tidligst Q4-2021/Q1-2022 ref guiding. Så filing. Så 6mnd behandlingstid hos FDA hvis de får AA. Jeg vil bli overrasket hvis Betalutin er i butikken i 2022. Men jeg tar feil hver dag… Men kanskje trenger vi ikke bekymre oss for aksjekursen lenger i 2022 en gang…

2 Likes

Det er nå det starter, mange år…

1 Like

Takker for svar! Uten partneravtale eller oppkjøp, så snakker vi da ny emisjon i Q4 2021 eller senest Q1 2022. Håper vi slipper det.

Etter paradigme vil utgiftene gå ned, så jeg tror ikke vi skal bekymre oss for neste emisjon.

3 Likes

Nei, det er det nok ikke. Du blir utvannet, når andre får kjøpe nytrykte aksjer billigere enn deg. Synes godt de kunne fått over 25 i emisjonen.

1 Like

Ikke nødvendigvis. Vi er MYE bedre stilt nå kl. 22, enn vi var kl. 16:24. Vi har alle kortene. En evt. partneravtale nå framover vil kunne bli mye bedre enn før denne emi-en, fordi nanov nå nok en gang har vist at avtaler skriver vi når de er gode nok, ikke fordi vi ikke har noe valg.

Det samme gjelder evt. salg (som jeg tror ikke kommer før godkjenning.)

Det åpner også for andre, mer “inkrementelle” løsninger, delvis utlisensiering, samarbeid på andre deler av pipeline, etc.

Dette var bra.

11 Likes

Hva betyr dette i norsk klartekst? Spør for en venn😊

Fint å ha finansiering på plass men jeg får litt vond smak i munnen av disse nano emisjonene. Og spesielt med dagens kurs utvikling. Jeg håper vi slipper nok en avlyst rep emi. Får litt følelsen av at man flytter verdier fra småaksjonærer til de store.

3 Likes

Hahaha…javel, hittil har du kunnet kjøpe alle aksjene du måtte ønske langt under laveste emisjonskurs. Gjorde du det?

3 Likes

Er ikke så sikker på om en rep.emisjon er å foretrekke. De har en tendens til å dra ned kursen over lengre tid. Vi er antagelig bedre tjent med å få kursen raskt opp igjen ved at forventninger i markedet til kurspress fra rep.emisjon uteblir.
Settes en rep. emisjon til 22,75, så er sjansen stor for at vi i lengre tid enn nødvendig blir liggende med kurs rett over 20. Ingen er tjent med det.

3 Likes

Blir nok en børsmelding i morgen tidlig,

3 Likes

Om en reparasjons emi er å foretrekke eller ikke kan jo være så. Poenget mitt er at man flytter verdier fra de små til de store. De får kjøpe store mengder aksjer på tilbud og tar en større del av selskapet uten å drive prisen oppover.

Min mening er jo at selskapet er mer verdt i morgen en det var ved stenging i dag. Kanskje også mer verdt enn utvanningen, slik at kursen ikke burde synke. Hvis det er utviklingen burde alle være fornøyde, men historien har jo vist noe annet, noe alle burde være missfornøyde med. Men uten rep emi sitter de store med større andel av selskapet.

2 Likes

Du får jo ikke en større andel av selskapet gjennom rep.emi. Det må jo da utstedes nye aksjer, og du får mulighet til å opprettholde din opprinnelige andel du hadde før denne utstedelsen.
Eneste fordel du da kan ha, er om kursen du får disse aksjene for er lavere enn børskursen. Erfaring viser at det ofte ikke blir slik.

1 Like

Hadde foretrukket en rep emisjon på 22,5. Da får vi småaksjonærer også fylle på til samme pris som de på rettet. Er jo vinn vinn.

1 Like

“Men uten rep emi sitter de store med større andel av selskapet.”
Blir sikkert mulig å kjøpe det du måtte ønske på under emisjonskursen i morgen.

1 Like

Perfekt oppsummering.

3 Likes