Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Etter paradigme vil utgiftene gå ned, så jeg tror ikke vi skal bekymre oss for neste emisjon.

3 Likes

Nei, det er det nok ikke. Du blir utvannet, når andre får kjøpe nytrykte aksjer billigere enn deg. Synes godt de kunne fått over 25 i emisjonen.

1 Like

Ikke nødvendigvis. Vi er MYE bedre stilt nå kl. 22, enn vi var kl. 16:24. Vi har alle kortene. En evt. partneravtale nå framover vil kunne bli mye bedre enn før denne emi-en, fordi nanov nå nok en gang har vist at avtaler skriver vi når de er gode nok, ikke fordi vi ikke har noe valg.

Det samme gjelder evt. salg (som jeg tror ikke kommer før godkjenning.)

Det åpner også for andre, mer “inkrementelle” løsninger, delvis utlisensiering, samarbeid på andre deler av pipeline, etc.

Dette var bra.

11 Likes

Hva betyr dette i norsk klartekst? Spør for en venn😊

Fint å ha finansiering på plass men jeg får litt vond smak i munnen av disse nano emisjonene. Og spesielt med dagens kurs utvikling. Jeg håper vi slipper nok en avlyst rep emi. Får litt følelsen av at man flytter verdier fra småaksjonærer til de store.

3 Likes

Hahaha…javel, hittil har du kunnet kjøpe alle aksjene du måtte ønske langt under laveste emisjonskurs. Gjorde du det?

3 Likes

Er ikke så sikker på om en rep.emisjon er å foretrekke. De har en tendens til å dra ned kursen over lengre tid. Vi er antagelig bedre tjent med å få kursen raskt opp igjen ved at forventninger i markedet til kurspress fra rep.emisjon uteblir.
Settes en rep. emisjon til 22,75, så er sjansen stor for at vi i lengre tid enn nødvendig blir liggende med kurs rett over 20. Ingen er tjent med det.

3 Likes

Blir nok en børsmelding i morgen tidlig,

3 Likes

Om en reparasjons emi er å foretrekke eller ikke kan jo være så. Poenget mitt er at man flytter verdier fra de små til de store. De får kjøpe store mengder aksjer på tilbud og tar en større del av selskapet uten å drive prisen oppover.

Min mening er jo at selskapet er mer verdt i morgen en det var ved stenging i dag. Kanskje også mer verdt enn utvanningen, slik at kursen ikke burde synke. Hvis det er utviklingen burde alle være fornøyde, men historien har jo vist noe annet, noe alle burde være missfornøyde med. Men uten rep emi sitter de store med større andel av selskapet.

2 Likes

Du får jo ikke en større andel av selskapet gjennom rep.emi. Det må jo da utstedes nye aksjer, og du får mulighet til å opprettholde din opprinnelige andel du hadde før denne utstedelsen.
Eneste fordel du da kan ha, er om kursen du får disse aksjene for er lavere enn børskursen. Erfaring viser at det ofte ikke blir slik.

1 Like

Hadde foretrukket en rep emisjon på 22,5. Da får vi småaksjonærer også fylle på til samme pris som de på rettet. Er jo vinn vinn.

1 Like

“Men uten rep emi sitter de store med større andel av selskapet.”
Blir sikkert mulig å kjøpe det du måtte ønske på under emisjonskursen i morgen.

1 Like

Perfekt oppsummering.

3 Likes

Vent og se. Der bliver rigeligt med aktier under 22,75 til alle, der har interesse. Jeg nævner dette for at gøre nye investorer sig det klart, at det er udgangspunktet for åbningen i morgen … ingen grund til at blive overrasket.

Kursen kommer heldigvis tilbage.

1 Like

Jeg ser ingen grunn til at det skal skje, men ja jeg blir ikke overasket om muligheten byr seg.

Nei, men du kan hindre utvanningen av småaksjonærer på bekostning av de store. Å kunne handle til under emi kurs er jo selvfølgelig det beste for den som handler, uten mer utvanning. Men emisjonen blir da gjennomført ved å flytte verdier (andel av selskapet) fra de små til de store.

Jeg tør ikke svare sikkert, men jeg tror ikke dette gjelder ved emisjon… Ihvertfall ikke i like stor grad…
Vi vet jo eksempelvis at en del av managementet sitter med informasjon om resultatene fra interrim-avlesingen ihvertfall (jmf resultatene som ble kommentert av management i den meldingen) og de har jo gitt informasjon om at de snakker med alle store aktører på markedet og bare de vet med hvem apesifikt og om hva…
– men det er vanskelig å se for seg at dette er langtkommende/bindende forhandlinger per i dag, enig i det…

2 Likes

Tror de som er sikre på at børskursen skal under emisjonskursen får seg en overraskelse i morgen.

Teoretisk verdi i morgen ligger rundt 26kr. (Dagens markedsverdi/1,2 + cash inn). Dette er overhodet ikke en kriseemisjon slik de siste tids emisjoner i NANO nok må sies å ha vært.

15 Likes

Skulle vi unngått det, måtte vi fått tatt del i samme emisjonen som de store.
En rep.emisjon kommer jo i tilfelle i tillegg og det utstedes da enda flere aksjer. De småaksjonærer som ikke har råd til å delta der, blir enda mer utvannet.

1 Like

Det har du sannsynligvis rett i. Men egen oppsummering er at jeg var ikke villig til å selge på 35 i dag, og kommer heller ikke til å selge på 35 neste gang vi passerer. Kommer til å selge på ca 320 i 2022 og da blir dagen i dag nok en pussig del av Nano historien jeg skal fortelle mine barnebarn. Kommer til å handle det jeg klarer kommer vi under 20 nok engang.

3 Likes

Utænkeligt? Det er ikke alle deltagere i en emission, der spiller med de lange briller på. Mange er investeret for hurtige penge og så er de videre. Derfor … alt der kan sælges over emi kurs bliver solgt prompte.