Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Vel, er vel neppe noen seriøs konkurrent det heller.

Bet meg merke i safety warnings. Takk for avklaring!

1 Like

Tror man skal legge til grunn at alle godkjente medikament innen indikasjonen er seriøse konkurrenter. Dette er 2L, så altså ikke en direkte konkurrent til betalutin, komboen derimot…

4 Likes

Er en konkurrent hvis man tenker indikasjon - men de sikter seg ikke inn på samme aldersgruppe og prisingen er foreløpig rimelig heftig. Uten tvil en kick ass terapi men tøff behandling så den er vel i utgangspunktet myntet på “yngre” ellers friske pasienter.

Edit:

2 Likes

Fredagens sluttkurs samsvarer cirka med kursmålet til Jefferies, 23,50 kroner. Siste oppdatering fra Jefferies er avgitt etter den rettede emisjonen, og kursmålet ble da oppjustert fra 16,50 kroner.

Ser ikke bort fra at analytikeren derisket caset noe ettersom finansieringen er sikret til read-out på Paradigme. Og i mellomtiden er det duket for flere andre kurstriggere. Personlig synes jeg fortsatt at Jefferies ligger alt, alt for lavt, men forbauser meg ikke om de kommer diltende etter, etter hvert som kursen legger på seg ytterligere.

Alle forhold ligger nå til rette for 2016-reprise i 2021. Og denne gangen vil ikke emisjonsfrykt stoppe oppgangen etter hvert som triggerne kommer.

Når dette går opp for flere, vil forventninger alene kunne øke kursen før triggerne inntreffer.

Fredagens nedgang var over-kill på nedsiden, og det virket som om robotene og algoritmeaktørene pisket den frem.

Videre bør Wall Streets snuoperasjon fredag, fra minus til pluss, kunne trigge ny oppgang for aksjen mandag. For øvrig interessant at LOD denne fredagen (23,40) ble høyere enn LOD forrige fredag (22,50). Begge de to siste ukene har aksjen hatt intradagtopper godt over 30 kroner. Utelukker ikke nytt forsøk på 30+ igjen allerede kommende uke.

15 Likes

Og til dere som fokuserer på CAR-T og andre mulige konkurrenter, nesten på linje med at dere leter etter spøkelser på høylys dag, tillater jeg meg å vise til følgende fakta som i grunnen taler helt for seg selv:

Fra NRK-arkivet:

Litt mer input: Bente Kirkeby fikk Betalutin-behandling i 2012 og er nå inne i det niende året etter behandling.

NRK hadde altså nevnte omtale i 2016, snaue fire år etter behandlingen…

Hun lever forsatt i beste velgående, og legger ut bilder fra turer etc i full offentlighet, de siste bildene er fra mars i år:

Jeg kommuniserte med henne cirka halvannet år etter NRK-artikkelen. Detaljene fra dette vil jeg ikke utlevere, men jeg har her bare gjengitt det som alle kan Google seg frem til og dermed er offentlig tilgjengelig informasjon.

Betalutin virker ikke bare bra - den virker mer enn bra, og forlenger altså livet til alvorlig syke pasienter med dårlige prognoser - og der tradisjonell behandling ikke virker - med flere år!

Denne pasienten hadde ikke vært egnet for CAR-T.

Så kan man som investor tenke på hvorvidt det er sannsynlig at Betalutin er et produkt verden trenger eller ikke, og hvor sannsynlig det er med oppkjøp av et big pharma selskap etter hvert…

24 Likes

Fint å se denne siden av de kliniske studiene også :smiley:

Tallene taler for seg selv -

Flere gode skribenter her inne som mente at vi ikke ville se noe særlig effekt av kriterie endringer før Q1, disse… inkludert meg selv tok kraftig feil. Det er på tide vi retter fokus mot de gode dataene og hva medisinen gjør for disse kreft syke pasientene. En injeksjon, få bivirkninger, enkel behandling

Betalutin som en single agent / kombinasjon (Archer) kan virkelig være starten på en ny og bedre behandling.

8 Likes

Teknisk analyse fra Investtech:

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 5. mar 2021

Nordic Nanovector har brutt opp fra en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt etter at investorene stadig har gått oppover i pris for å komme seg inn. Et kjøpssignal er utløst og videre oppgang for aksjen indikeres. Aksjen tester støtten ved cirka 23.30 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 23.30 kroner vil utløse et salgssignal. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 89)

Noe annet som jeg vil trekke frem som positivt:

  • høyt volum på dager med oppgang, lavere volum på dager med nedgang

  • for første gang siden emisjonen på 114 kroner, foretas det en emisjon på høyere kurs enn foregående emisjon (22,75 vs. 17,50); jeg tror dette representerer et vendepunkt for aksjekursutviklingen

5 Likes

Ingen her er uenige mtp effekten af Betalutin eller selskabets potentiale, men aktuelt må rep emi afklares og med mindre NANOV denne gang er undtagelsen, så vil kursen i en periode duppe under emi niveau.

Jeg tænker det er dette limbo, der reelt afgør kursudviklingen på kort sigt, men langsigtet er svaret allerede givet. Husk at ikke alle ønsker at øge eksponeringene rent NOK mæssigt og mange forventes således at sælge af, hvis rep emi annonceres.

Spørgsmålet er om man vil tage chancen og afvente indgang el. yderligere akkumulering, eller satse på at markedet ikke løber tør for euforisk kapital inden spørgsmålet er afklaret.

Jeg kan tilføje at min egen forventning er, baseret på den sædvanlige kursudvikling på OSE efter emi, at kursen vil duppe under, men i dette tilfælde vil den efterfølgende aflysning af rep emi medføre et massivt rally over 30.

Tja… Det vil tiden vise.

Er det ikke sånn at rep.emi innebærer mulighet til å kjøpe ca 1/30-del ekstra aksjer ift posisjon man har?

I mine øyne er man kanskje litt for tungt investert i utgangspunktet om man må selge noe for å klare det, men jeg sier ikke at du tar feil :slight_smile:

1 Like

Har NANO noensinne brukt dette Theranostics buzzwordet egentlig?

1 Like

Jeg har alltid antatt at selloff før repemi skjer fordi andre aksjonærer forventer at repemiaksjene skal tas gevinst på umiddelbart dersom kursen ligger over. Da blir det om å gjøre å ta gevinst på det man har før det skjer, og så er ballen i gang…

3 Likes

13300_FULLTEXT.pdf (5,5 MB)

1 Like

Frykter ikke repemien og blir nok sittende
Selv om vi må forvente en aldri så liten kursdipp. Samtidig ser jeg ikke bort fra at det kan komne kursdrivende info i forkant av repemien som eventuelt vil gjøre st en kursdipp blir svært begrenset.

Dette er pipelinen til Endocyte som Novartis betalte 2,1 mrd USD for høsten 2018

https://www.google.no/amp/s/seekingalpha.com/amp/article/4181901-endocyte-elucidating-investment-thesis-of-stellar-cancer-therapeutic-innovator

2 Likes

Archer 1 kommer neste uke plus mer info fra Lars torsdag i podcasten
Spennende uke i vente

6 Likes

Og apropos verdivurdering, Novartis betalte nøyaktig 3 x forventetet peak sales for hovedkandidaten til Endocyte!

https://www.streetinsider.com/dr/news.php?id=13872084

Commercially, Cowen conservatively estimates the trial to run to completion and for PSMA-617 to launch in 2022 with peak US sales of $700M. However, there is a possibility of the trial stopping earlier for efficacy during one of two planned interim analysis.

2 Likes

Hva er ditt peak sales estimat for Betalutin da?

laiks og retvits

10 Likes