Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Du glemte avlesning fra Archer som kommer ganske snart.

5 Likes

Om Nano har guidet riktig kan vi forvente en stor økning i innrullering i form av 20-22 nye på Q1. Det eller bedre bør gi en skikkelig opptur. De har guidet ferdig innrullert i august/september.

Etter alle skuffelser rundt treg fremgang de siste årene, regner jeg med at dagens ledelse nå heller guider for beskjedent enn for sterkt. Dermed tror jeg det er stor sannsynlighet for at man blir positivt overrasket ved Q1.

Håper de guider akkurat korrekt jeg. Så de kan bygge tillit.

1 Like

Vil jo tro at de virkelig bygger tillit dersom de nå har vært for beskjedne? Noe helt annet enn å bygge opp urealistiske forventninger som de ikke evner å møte?
Uansett så er guiding kun et kvalifisert anslag og ikke en kjent fasit.

1 Like

Det vi ser nå er dessverre intet overraskende, selv om man håper på det motsatte; at oppturen bare skal kjøre på!

NANO er som kjent en tradingaksje, og noen operer med andre formål andre, derav påstanden i forrige uke ved kurs 29 kroner at 40 kroner er like sannsynlig som 21 enn uke frem i tid.

Dessverre har kursen falt 18 % fremfor å stige videre, men jeg håper virkelig at alle skjønner at man skal ikke rokke ved det langsiktige synet selv om ikke aksjen reprises slik mange mener den burde.

Reprisingen kommer når alle er klare for det, enn så lenge er det for mange som skal leke seg, og jeg har noen mistanker om at shortposser er satt igjen.
De vil nok få utfordringer med å snu seg på gode news, og mistanken om at de største euforiske pengene allerede er investert i markedet ser vel ut til å stemme.

Nå er det mer mr Kjapt Inn og mr Kjapt Ut som bestemmer kursen fra dag til dag.

De voldsomme stigningene på høyt volum (godt over 200 MNOK om dagen) er av langt større betydning enn tilbakefall på volumer som er 10 - 20 % av volumet på de solide dagene.

Aldri kjekt å vite om vi skal under rep-emi kurs, men skjer det tror jeg volumene tar seg betydelig opp igjen, samme med kursen.

God helg, NANO er egentlig i farta, ikke glem at kursen er 78 % høyere enn dagen før Q4 og de har i tillegg fylt opp kontoen for de neste 12 månedene. Dette kommer til bli bra :sunglasses: :fist_right:

11 Likes

Du skjønner sikkert at hele posten min skal leses under ett. Kombinasjonen av “lenge” til readout, at de ikke enda har bekreftet turn around og vaklende børser på all time high er hvordan jeg analyserer det. For en aktør som er langsiktig fra start til slutt så er det ikke lenge.

Nei, men jeg utelot den siden jeg anser det som en kortsiktig trigger. Man venter fremdeles på PARADIGME. Jeg utelot også muligheten for partneravtaler og andre ting jeg ser på som mulig oppside.

Jepp, og det er derfor jeg tror mange avventer til den risikoen er fjernet. Særlig siden man får mye annen risk-off på kjøpet (indeks, 9 mnd til trigger)

Når jeg sier “mange” så mener jeg at jeg tenker sånn, og derfor forventer jeg at andre gjør det og :wink:

2 Likes

Vel, kan ikke si at jeg beklager min entusiasme da kursen gikk fra 14 til over kr 100,-. Merket meg at enkelte valgte å gå ut underveis med den plan at de de skulle komme inn igjen på lavere nivå. Flere av dem endte opp som sure, gretne menn da de måtte innse at kursen fortsatte opp.

Joda, da en viss JD gjennomførte sitt insidesalg i desember 16 og Costa sin troverdighet ble mer og mer lik den til en italiensk lommetyv utover i 2017, da valgte jeg å rake inn gevinsten og ta meg en pause fra NANOV. Men fordi om jeg solgte meg ut, så holdt jeg meg for god til å drite i eget reir. Til det hadde jeg for stor respekt for mine medaksjonærer.

Men med dagens ledelse og prising av selskapet som en pølsebod, kunne jeg ikke holde meg borte. Sommeren 2020 ble NANOV igjen et fristende sted å investere noen penger.

Og at jeg gjerne blir en smule entusiastisk, er del av min natur. Jeg har alltid fremholdt at dersom man skal investere i aksjemarkedet så skal man ikke gjøre det kun basert på hva enkelte (entusiaster eller pessimister) skriver på diverse diskusjonsfora, men bruke tid til å sette seg inn i selskapet. Dersom man kjøper aksjer basert kun på hva enkelte skriver her, så må man nesten kunne takke seg selv om investeringen går åt skogen. Da har man dessverre ikke gjort det man burde gjøre.

Men dersom det hjelper på egen selvtillit å skylde egne feil på andre, så må dere gjerne gjøre det. Antar at dere etterhvert får mer erfaring og innsikt og da vil dere skjønne at dem som er entusiastiske om et selskap er det fordi de er investert i selskapet, og at dem som skriver negativt om et selskap har interesse å komme inn i selskapet, men ennå ikke er investert. Verre er det ikke. Men ingen av disse bør være avgjørende for hvorvidt du skal investere i selskapet. Da må du heller vurdere din egen økonomi, hvilke risiko du er villig til å ta, hvor mye du kan se deg råd til å tape innen du er i ferd med å sette familieøkonomien over styr, hvorvidt du selskapet jeg skriver entusiastisk om passer inn i din, forhåpentligvis divergerte, portefølje, hvorvidt du skjønner hva selskapet driver med, hvorvidt du tror selskapet vil lykkes i å bringe produktet til markedet, hvorvidt det har seriøse konkurrenter til sitt produkt, hvorvidt selskapet har patenter m.m.

Men sats aldri pengene dine på et selskap ene og alene fordi jeg er entusiastisk m selskapet. Og dersom du likevel gjør det, så er det altså ikke min feil om du taper pengene dine, huset ditt og kona forlater deg. Dersom du skal finne årsaken til at økonomien din, i verste fall livet ditt, gikk åt skogen finner du ved å se i baderomsspeilet.

Ha en god helg!

7 Likes

Et marked som avventer for å se fortsatt økning Q1? De klarte altså å snu hele skuta i bølge nr2 og poengterte at det var overraskende bra selv i jule tider. Hvis markedet mener det ikke vil fortsette å øke nå som VÅR pasient gruppe blir vaksinert, bedre rutiner på sykehus som kan gjøre kliniske studier mer tilgjengelig igjen, godkjente kriterie endringer i alle land. Ja da er det bare å ta denne gave pakken av en kurs og laste opp helt til Q1.

Uhyre lettere å innrullere i studier som betalutin i forbindelse med den lette behandlingen samt bivirknings profil. En trend er satt av lars og nieba, og det er en kraftig økning på grunn av kriterie endringer, tror ikke man skal komme her og tro at Q4 innrulleringen bare var en blipp som det virker flere her gjør. De dårlige valgene og usexy CEO’s er long gone.

12 Likes

Til en deretter høyere pris får vi som sitter inne håpe :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Ja, den vil såklart åpne høyt ved en god melding :slightly_smiling_face: det er jo gevinsten man får ved å ta risikoen!

2 Likes

Mulig at enkelte er blitt skremt av Jeffreys kursmål siden aksjen når har falt tilbake til under dette kursmålet.

1 Like

Noen som leker med kursen, oppdaget flere store kjøps 30k+ poster som flyttet seg 20øre under kurs i hele dag. Den roboten fikk aldri kjøpt.

2 Likes

Tror den første triggeren kommer allerede førstkommende torsdag i Radium podkast.
Da vil vi trolig få hint om pasientrekrutteringen for Q1 som nå går mot slutten.

1 Like

Skal nok ikke være så sikker på det. Begrenset hva se kan melde på en slik podcast uten at de børsmelder. Dessuten er det ikke lenge siden forrige oppdatering på rekrutteringen.

2 Likes

Nå er det betydelig forskjell på hva Walday i PCIB og Nieba i Nanov gir av info. til markedet, så jeg tror vi allerede på torsdag i kommende uke vil få en god pekepinn på det som kommer ang. rekruttering ved Q1 den 26.mai.

Dessuten blir det viktig å få avklart en del andre ting som om man tenker søke godkjennelse i 2.linje samtidig med at man søker for 3.linje.

Ellers kan jo kanskje resultatene for Archer komme allerede til uka så disse kan kommenteres på torsdag!

4 Likes

Var veldig grei å få fylt opp det siste i dag på 23.50
Satser på raketten starter i neste uke, med lit bedre nedbremsing enn Elon :wink:
God helg alle Nanos

4 Likes

Ikke overdriv nå :wink: 15-20 vil også være innenfor guidingen de ga.

14 Likes

For dere med mer dyptgående medisinsk innsikt: er dette å anse som en konkurrent til Betalutin?

CAR-T har vært kjent lenge, og er et godt tilbud til relativt friske pasienter. Se forøvrig på safety for produktet;

The Yescarta U.S. Prescribing Information has a BOXED WARNING for the risks of CRS and neurologic toxicities, and Yescarta is approved with a risk evaluation and mitigation strategy (REMS) due to these risks; see below for Important Safety Information.

BOXED WARNING: CYTOKINE RELEASE SYNDROME AND NEUROLOGIC TOXICITIES

Cytokine Release Syndrome (CRS), including fatal or life-threatening reactions, occurred in patients receiving Yescarta. Do not administer Yescarta to patients with active infection or inflammatory disorders. Treat severe or life-threatening CRS with tocilizumab or tocilizumab and corticosteroids.
Neurologic toxicities, including fatal or life-threatening reactions, occurred in patients receiving Yescarta, including concurrently with CRS or after CRS resolution. Monitor for neurologic toxicities after treatment with Yescarta. Provide supportive care and/or corticosteroids as needed.
Yescarta is available only through a restricted program under a Risk Evaluation and Mitigation Strategy (REMS) called the Yescarta and Tecartus REMS Program.

1 Like