Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Er helt enig med deg at vi må ha balanse. Men da bør det være innlegg med innhold og ikke bare enkle setninger med sure oppstøt. Setter like lite pris på tanketom haussing om at “nå går det til himmels”.
Jeg setter stor pris på innlegg som gir både ris og ros som er begrunnet.

6 Likes

Nei, like lite som du vet noe om fremtiden. Men dersom man tar inn over seg den omveltning/revolusjon av situasjonen som ble blottlagt på Q4 presentasjonen, samt tar inn over seg at den finansielle runway nå er forlenget godt forbi avlesning av Paradigmestudien, så er NANOV på dagens kurser blitt langt mer attraktiv gjennom den derisking selskapet nå har gjennomgått. Derfor finner jeg det svært lite sannsynlig at noen evner åndelige kursen ned igjen til under emisjonsnivået. Derfor tør jeg påstå at kursen blir liggende over emisjonskursen fem til repemi er gjennomført. Men nei, jeg vet det ikke.
Den som lever får se.

Så må du gjerne komme med dine argumenter for hvorfor kursen skal ned under emisjonskursen. Jeg venter i spenning.

1 Like

Tiltredes… og hvis man ser på hva NANOV har på bok og i fremførbart underskudd så kan man neppe påstå at selskapet er overpriset i disse dager.

  • Archer kommer anytime - det kan nærmest garanteres ( men ikke resultatene)
  • DLBCL venter vi på
  • Ett Q1 med omkring 15-20 pas. vil være stålbull
  • Vaksinering vil tilta voldsomt de neste måneder og det kan umulig være negativt for alle Biotechs som kjører studier.
3 Likes

Blir spennende å se hvem som sitter igjen best til slutt - emisjons/noteringsrytterne eller OM. Pengene mine står bokstavelig talt på OM :slight_smile: Kommer aldri til å kjøpe noe hvor Spetalen eller Fredly er involvert.
Tok ca 20 min før emi. investorer solgte seg ned i Flyr. Langsiktig gjeng :slight_smile: men de har en nisje og gjør godt med penger.

Hm , var ikke Fredly en liten tur innom Nano nå i emisjonen. ?? Er han ute med alt allerede tro ? Han så vel en mulighet til en kjapp liten trade tenker jeg.
Men børs hadde vel ikke vært det samme uten disse kara ?! :slight_smile:

1 Like

Vi skal være glad det er kapitalsterke investorer som bidrar i kapitalutvidelser. Uavhengig av deres tidshorisont.

Selskapet får livsviktig cash som de trenger. Lykkes de så vil kursen gå opp - over tid - uavhengig om enkelte selger seg ut kort tid etter emisjon.

Legg aksjene i skuffen og sett øynene på 31.12.

12 Likes

Spent på neste ukes radforsk, hadde vært kjekt med en melding før det møtet :crossed_fingers:t3:

Men uansett tror jeg den praten blir av det positive slaget, med god selvtillit fra selskapet som ikke har vært helt vanlig fra disse podcastene tidligere når nano har vært på besøk.

3 Likes

Etterspørselen etter aksjer er nå så lav at det ikke engang er behov for shorting for å senke aksjekursen. Man kan jo lure på hvorfor markedet i to omganger har hungret etter aksjer da den lå rundt 30, mens det synes som om tilbudet er uinteressant nå. Var motivet for å kjøpe utelukkende at “aksjen var i farta oppover”? Uansett er dette den aksjen jeg bekymrer meg minst for, og senest etter neste kvartalspresentasjon vil det bli kamp om å sikre seg en inngang her.

1 Like

DnB er nede, vet ikke hvor mange som handler via de men

Veldig mange (jeg kjenner et par stykker) med inngående kunnskap om finans og markeder har ikke peiling på hva Nano driver med eller er oppdatert på hva som faktisk skjer/har skjedd med selskapet og hvor høyt den burde ha vært priset. De som har sittet med denne siden 15-ish og kan selge på 25 og 30 er super-happy med den kortstiktige superavkastningen, og en stor andel selger seg da ut.

4 Likes

Har dere lagt merke til at det ofte ligger høyt antall aksjer til salgs med det samme antall til kjøpe noen ører under. Noen som forsøker å kontrollere kursen sakte med sikkert nedover

Ja, sett det ofte den siste tiden

Jepp, bulls eye! Men dem som selger seg ut på disse nivåene vil tidsnok oppdage hva de har gjort og hva de kunne blitt med på, gitt en noe større dose tålmodighet.
Når det er sagt, så bør man være klar over at dette mulighetns vindu ville ha begrenset åpningstid. En Archer melding så kan dette vinduet lukke seg umiddelbart.

Jeg er en som har solgt meg litt ned, rett og slett for å redusere risikoen. For meg handler det ikke om jeg har mistet troen på NANOV, for det har jeg ikke, men tidligere erfaringer har vist at dette selskapet er veldig følsomt for makro. Og der er jeg mer skeptisk.

1 Like

giphy

Begynner å bli like aktiv som i 2016 og 2017 nå du :laughing:
Tror det er flere som kjøpte høyt oppe der i disse årene etter “lovnader” om å hoppe på toget og hvis man selger nå så angrer og at man må være tålmodig osv.
Mens noen ble stille som graven så andre verdiene fordufte.
Nei, ingen sin feil og alle skal gjøre sine egene vurderinger. men man skal være forsiktig med å gå ut med slikt som at dette er rabatt, vinduet for billige aksjer lukker seg osv.
Dette sa dere også på 80,90 og 100 kroner også. å sett i perspektiv, stemte ikke dette :wink:

16 Likes

For min egen del spiller det svært liten rolle om kursen ligger på 5,- eller 50,- og det burde også gjelde for de aller fleste som er inne for the long game.

Har man tro på at det blir et produkt ut av det her, så kan det å sjekke kursen daglig ses på som støy.

Det er naturligvis uheldig at kursen er lav når selskapet må ut å hente penger, men slik er gamet og det er det lite man får gjort med (med mindre man er kapitalsterk).

Er ingen vits og se på kursen, holder og følge antall innlegg her inne. Ser det har roet seg de siste dagene, tipper kurs rundt 24-25.

2 Likes

Det meste handler nok om PARADIGME nå for denne aksjen, og det er ingen overraskelse at at den ikke klarte å holde momentet oppe med både frequent handelsstopp og et par virkelig røde dager for risikoaksjer.

Den finansielle kalenderen til selskapet ser slik ut:
|27.3.2021|Årsrapport|
|15.4.2021|Generalforsamling|
|26.5.2021|Kvartalsrapport (1. kvartal)|
|27.8.2021|Kvartalsrapport (2. kvartal)|
|18.11.2021|Kvartalsrapport (3. kvartal)|

Jeg er usikker på om det kommer ytterligere oppdateringer på innrullering ifm generalforsamling og rep.emi-prospektet, men jeg tror ikke det.

Som jeg ser det, så er det Q1 alle forventningene vil legge seg på. Dersom de viser enda en liten økning og dersom det ser sannsynlig ut at vi får readout ± noen måneder fra nyttår, så er det i mine øyne ingenting som hindrer kursen i å stabilt øke fra der og ut.

Det er klart at økningen i innrulleringstakt var veldig positivt, og det ser man jo også i kursbildet, men den virkelige syretesten gjenstår enda i mine øyne. Jeg er overbevist om at det er veldig mange som bare sitter og venter på at de skal “bekrefte” tidspunkt for readout før de tar sin langsiktige posisjon, men enn så lenge så er det nok for mye gambling for mange iom at det enda er lenge igjen til readout og litt rocky waters på børsene om dagen.

Eller så kan det gå rett opp fra neste uke. Who knows.

Read-out om 10 måneder kan vel ikke kalles “lenge” biotekverdensmessig sett.

2 Likes