Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Jeg lastet opp i dag.

4 Likes

Økte med 50% i dag. Lenge siden jeg har hatt så mange Nano aksjer.

4 Likes

Jeg solgte i dag .

2 Likes

Jeg har fått mye pepper på HO-tråden over tid, der dette innlegget nå er skrevet, og kanskje kan gjentas her?

Jeg har tydeligvis fått ansvaret for tidenes oppgang og nedgang i Nano. Selv har jeg hele tiden forsøkt å holde meg til det fundamentale, og det langsiktig. Det betyr at jeg har fulgt nøye med på aksjekursen, på utviklingen og med teknisk analyse og både solgt og kjøpt aksjer underveis.

Det var et sjokk for de fleste at sjefsutvikler Jostein Dale solgte aksjer ved emisjonen på 114 kr. God grunn da til å tenke seg om og ta gevinst, uansett om pengene skulle brukes til huskjøp. Det luktet ikke godt.

Så har Nano hatt ledere som ikke forsto så mye. Den evige optimist Costa, som ikke fulgte med i timen, og ikke forsto viktigheten av forhåndskommunikasjon med REK og heller ikke var så nøye med sannheten. Det kostet selskapet tid og penger.

Og det etter at man unnlot å rendyrke 15/40, fordi ledelsen trodde det var mye mer å hente med 20/100. Det var det ikke. Vi ble advart av Uredd1, bokhandleren, broren til Roy Larsen, som uttalte at 20/100 ville bli stoppet av for høy predosering. Han fikk rett. I tillegg hadde 20/100 på grensen til for høye bivirkninger.

Nå er alt dette tilbakelagte stadier. Betalutin kan konsentrere seg om en solid 15/40 dosering, nesten helt uten bivirkninger, kun hematologiske og enkle å behandle, og som gjør at inklusjons-kriteriene kan lettes kraftig, og dermed gjør muligheten for omfattende inklusjon hos vesentlig flere trengende pasienter mulig i raskt tempo.

Også den gode og sjarmerende Bravo, samt den svært dyktige CMO Linda Roekjaer (kanadisk, men muligens med aner fra et sted i Norge?), begikk sammen en kardinalfeil ved å ikke være gode nok på analyse. De ville da, med mer erfaring og kunnskap, ha forstått at et så strengt inklusjonskrav som de la opp til, ville ende med få inklusjoner. Likevel er 56 pasienter behandlet pr. ultimo august. Den nye styreformannen, den svært erfarne og dyktige Jan H. Egberts, brukte tid, men så likevel dette og tok affære. Heldigvis hadde Nano en utrolig dyktig og kapabel person i sine rekke, Lars Nieba, med 20 års erfaring fra ingen ringere enn Bayer, som omgående kunne ta over ledelsen, og fikk alt som trengtes videre på plass i høyt tempo. Det er derfor ingen som bør klage på Nanos ansettelsespolitikk - i hvert fall ikke så langt!

Med Nieba i førersetet har alt gått i et rivende tempo der det ikke har vært gjort noen feil, men tvert i mot styrt på fast kurs. Alt av analyse, samtaler og gjennomføring i forhold til FDA har fungert. Nano har fått massevis på plass med Nieba som leder. De aller viktigste punktene er aksept hos FDA, slik som 15/40 alene. Det betyr færre inklusjoner og mye lavere kostnader, når Nano ikke lenger trenger å bevise 20/100. Og ikke minst, 15/40 har vist betydelig bedre safety enn 20/100. Dermed kunne inklusjonskravene senkes drastisk, og fullt støttet av Nanos Safety Board. Etter C-møte med FDA har Nano så fått grønt lys for endringen, og venter nå bare på at inklusjonantallet kan reduseres kraftig.

Selv med Corona, der vi nå ser tendenser til oppgang, men der helsevesenet har mye større erfaring, vil vi kunne regne med en rask fremgang for Paradigmeinklusjonen. Tidsplanen til Nano bør nå kunne holde med god margin.

Fortsatt er det ingen klare hovedkonkurrenter, selv om det nå finnes gode, men til dels svært kostbare behandlinger innen mindre delområder av NHL. Betalutin er fortsatt best inn class, spesielt i combo med Rituximab og ikke minst også overfor den kanskje viktigste gruppen, eldre pasienter. Jeg tror vi kan forvente at comboen blir standard of care, SOC, for alt av Non-Hodgons Lymphoma, så pasientene slipper cellegiftbehandling. Markedet er enormt. Betalutin vil kunne ta plass på linje med Rituximab, en av verdens mest solgte medisiner med en omsetning på ca. 70 mrd. kr. årlig, selv om ikke alt der er innenfor NHL.

Når det gjelder finansiering, har Nano aldri hatt problemer med å få inn penger på sine emisjoner. Det skyldes Betalutins potensiale, som er så godt at det hele tiden har lønt seg å oppfinansiere videre drift.

Likevel ser vi tretthet hos investorene, ikke minst pga de feil ledelsen i Nano har begått. Produktet burde ha kommet vesentlig lenger for lengst.

Triggeren nå fremover vil i første rekke være en rask pasientinklusjon og betinget markedsgodkjennelse for Betalutin. I løpte av en emisjon til, og 12 mndr. frem i tid bør det meste være på plass i Nano.

Med dagens lave kurs, på 15,50, som knapt viser en direkte markedsverdi for Betalutin på bare 400mill kr. (cash, fremførbart underskudd etc til fradrag) mener jeg Nano er Oslo Børs beste bet for tiden. Jeg satser i hvert fall videre. Håper flere enn meg forstår caset og oppfatter at jeg forsøker å gi et ærlig bilde av min forståelse av Nano.

Jeg har ikke tatt med alt Nano ellers har på trappene av Humalutin, MZL, Alpha osv. og heller ikke muligheten for at partner kommer inn. Men her ligger det også en foreløpig oppside med stort potensiale.

33 Likes

«23.08.2019 kl 11:30
7499
Fra TND Direct referert her i HO igår:

"Dersom Bayer søker om full godkjenning, og får det, før Nordic Nanovector har søkt om å få en akselerert godkjenning på bakgrunn av Paradigme-studien, vil det hindre Nordic Nanovector fra å få godkjenning.

Dersom et produkt har fått full godkjenning er nemlig det ikke mulig få en akselerert godkjenning for den samme behandlingen, forklarer Renoldi. (TDN Direct)"

Noen som kan kommentere dette ?

Ja det er ikke bare helt feil, men et forsøk på en direkte informasjonsmanipulasjon! EX: Hvorfor nevnes ikke Archer -1? Herlighet!"

Argumentasjonene er fullstendig håpløs og har selvfølgelig ett feilaktig og sannhetsfjernende formål!

5 Likes

Takk for svar Merlin.

Ser man på studiet så kan man også legge merke til at de skal ha 104 pasienter total innenfor mange forskjellige indikasjoner.

Dette burde jo gjøre det mulig for nano å få satt ned pasientantallet nå som kun en dose skal brukes.

3 Likes

Forstår jeg d riktig at det er Mark Renoldi ansatt i Nano som sier dette til TND?
I så fall synes jeg dette er rart. Ikke rart kursen trekker nedover da.
Kan jo hende han kun er sitert på d negative slik at kursfall kan tilskrives måte dette er presentert på.

Slik jeg forstod tidligere her så kom ikke Bayer til å komme i mål før Nano.
De har det nok ikke noe lettere med inklusjon med mindre de har midler til å gjøre tiltak som gjør det lettere med tilgang på pasienter

Renoldi forklarte dette på q4/2019 og virket ikke nevneverdig nervøs den gang. covid har jo selvsagt før med seg en del ekstra utfordringer som har pusha timeline, kanskje det hadde vært på tide å få en ny uttalelse.

1 Like

Mistet troen helt? Hva var bakgrunn for avgjørelsen? Moment er oversolgt og jeg forventer en bounce her snarlig, men det er såpass langt opp til forrige weekly high at jeg avventer kjøp. Alle bounce opp nå uten volum / follow-through vil skape potensielle bjørneflagg… (Nailet jo nesten bunnen på 9.60 sist, prøver å overgå meg selv ifht. timing, selv om jeg ikke tror vi skal helt ned dit igjen :blush:)

2 Likes

Bunnen glapp for meg sist, men det skjer ikke denne gangen, Kjøpt inn en long post nå med snitt 15.5 - og på evt 10 eller neste EVENTUELLE emisjon kjøpes det med begge hender :wink:

4 Likes

Fra Q4 2019:

Spørsmål fra web:

Is there any news in the competitor area?

Marco Renoldi, COO:

…So should we be worried because they have filed them (tazemetostat, umbralisib, idelalisib, copanlisib and duvelisib, red anm), so they could possibly get an approval soon? I think we are not worried because what is relevant based on what we see in the market is, are these products meeting physicians’ needs? We don’t think so. We believe Betalutin still retains a strong competitive edge. Because the combination of the efficacy data we have generated, in particular, the complete response rate and the duration of response, combined with the safety that Lars described, basically, the only grade 3, 4 adverse events are a transient reduction of the platelets and white blood cells with really minimal clinical symptoms and the convenience of a one-time administration. We still have a competitive edge, so we should be less worried about agents that are filed or approved and be more focused on the benefits we can bring to patients.

We have 3 products on the market, idelalisib, copanlisib and duvelisib (og nå også tazemetostat og umbralisib, red anm). They’re not getting a lot of traction because they are not meeting patients’ and physicians’ needs. I hope that answers your question.

6 Likes

Synes du garderer deg til de grader, forventer bounce deretter nevner du 9 tallet. Mister litt troen på deg nå ja

2 Likes

Det er et kappløp, men det er litt epler og pærer i samme kurv. Covid har uten tvil bremsa rekruttering, og det er gjerne leveranse på dette punktet som setter nano i skammekroken og kanskje disfavør i forhold til BPs egne studier. RIT er HOT, selv om det kanskje ikke ser sånn ut.

Taper heller pengene her enn å gå glipp av 5-10x, vertfall når readout er guidet et år fra nå. Jeg kommer til å forsvare posisjonen min så fremt caset ikke faller sammen fundamentalt. Rekruttering har vært både en regulatorisk og logistikkmessig utfordring. Sett at vi nyter 100% godkjennelse av ny protokoll, som strengt tatt er å forvente, så ender det opp med å være kun logistikk. Bukter verden med covid kan selv logistikk bli en minimal utfordring.

redusert pasientantall hadde jo vært en nugget, og hvorfor det skal være usannsynlig når samtlige konkurrenter har hatt færre pasienter ser jeg ikke. Selvsagt kan jeg være blind da, men men.

2 Likes

Da har du ikke forståelse av hva jeg snakker om. a). Enhver bounce uten volum og follow-through will skape potensielle bearflag som kan få oss lavere. b). Grunnen til at jeg forventer en bounce er at aksjen er oversolgt på nesten alle timeframes jeg kikker på. Men det i seg selv er ikke et kjøp pga. a). Hvis det kommer en volumspike og vi klarer å snu trenden på f.eks daily så blir jeg interessert.

I mellomtiden avventer jeg kjøp.Tiden hvor jeg blindt kjøpte Nano fordi jeg syntes aksjen var billig er forbi. Hvis jeg skal foreta såpass store kjøp (for meg) som jeg planlegger så må det times for å få mest mulig aksjer. Alternativet er å kjøpe litt og litt - men det er ikke min stil.

4 Likes

Fra Q4 2019:

… another question is, the order recently was approved with under 100 patients. Can Betalutin send application on the same number of patients, for example, on the interim results and LYMRIT? And will you submit a rolling BLA?

Lars Nieba:

So the last answer is, yes, we will submit a rolling BLA. It’s a very good question. And yes, whoever asked that question, that person’s absolutely right. There are other molecules out there like Aliqopa (Copanlisib, red anm) and others who filed with roughly 100 patients. We have, at that time, when we went to the FDA for discussions, it was back in 2016, when I remember it correctly. We discussed it with the FDA. We promised to have 130 patients. But of course, this is one of the questions which we now need to ask ourselves, where we need to go through and to think about if – what I meant was looking through the protocol, what is possible from the strategic side to make all the protocol changes. Absolutely.

Marco Renoldi:

And the data may help us.

Lars Nieba:

The data may help us.

Marco Renoldi:

Oftentimes, this decision are supported by the data.

Fra press release 30.06.2020

" Jean Pierre Bizzari, MD, Chair of Nordic Nanovector’s Clinical Committee, said: “We are extremely encouraged by the preliminary data we are seeing both in terms of efficacy and safety profile.”

Fra press release 06.08.2020

*Jean Pierre Bizzari, MD, Chair of Nordic Nanovector’s Clinical Committee, said: "We are very encouraged by the interim results both the activity and the safety profile in this unmet patient population.

5 Likes

Nei har ikke solgt noen ting @Nocturne, men blei litt revet med av Netrome og Merlin som forteller at dem “kjøper og laster opp”. For meg så er det bare tull å informere andre hva en selv gjør. Det er null verdt. Se , du trodde at jeg hadde solgt, men det har jeg altså ikke.
Jeg sitter rolig og det har jeg gjort siden 2016.
Rock on … :metal:

11 Likes

Godt å høre, timing-messig tror jeg det ville vært særdeles usmart om man har lenger horisont enn til Halloween :smirk:

4 Likes

Dette tok jeg opp for noen uker siden (og ble idioterklært, på samme måte som da jeg samtidig uttrykte usikkerhet mtp. at partneravtale var bankers, og ikke emisjon… men nok av det.)

Dette står også highlighted i det nyeste prospektet ifm. emisjonen nå nettopp, som en av risikofaktorene.