Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Men herregud, vi snakker om nettverk. Det er faktisk ikke en jævla “non-event” å få satt inn en CEO med 30 års-erfaring fra Roche. Du mener altså NULL potensiell synergi her, med produsenten av Rituximab, HELT uaktuelt?

Du ønsker å svartmale, og du ønsker å kritisere. Dette er en topp nyhet, og det liker du ikke og kaller oss en gjeng med hausere. Voks opp

1 Like

Hvorfor har du tatt på deg oppgaven med å være vakt hunden .tror vel di fleste her tenker selv. Men du har vel din agenda .

Er vel greit å ha en som ser andre siden? hadde blitt ganske kjedelig denne tråden hvis ikke.

10 Likes

Det er vel enkelt og greit ingen av oss som vet hvorfor han takket ja til stillingen.

A) Han kan være uønsket i Roche for alt vi vet
B) Han kan enkelt trigges av å komme til et “dekket bord” av Nieba og Egberts hvor han i tillegg får slengt 350 000 aksjer i potten med sinnsyk oppside
C) Han kan være en pratmaker som har klart å overbevise styret på feil grunnlag
D) Han kan være den perfekte kandidaten til å lede NANO gjennom kommersialiseringsfasen for alt det er verdt.

Jeg tror 100 % IKKE på at han er ansatt i NANO for å gjøre jobben enklere for Roche å kjøpe selskapet. Det er alltid det highest bid that counts, så lenge ikke det er fullstendig mismatch.

Greit å skjønne hva som er tullehaus og saklige argumenter fra tid til annen også @vegar_beider
Vi er ikke helt stupide selv om listen for begeistring ligger lavere enn hos deg :wink:

Dog, fint med kritiske røster, vi trenger noen grøftegravere som kan gjøre veien klar når kolonnen med NANO-aksjonærer kommer kjørende etter å ha stått i lang kø utenfor hos Autoxo juni 2022. Tipper vi tar en sveip ned til brygga i Tønsberg og liner opp bilene våre på Brygga med bilde av Braun på panseret til oss alle :laughing:

5 Likes

Vi kan jo sammenligne med Andrew Kay i Algeta. En utrolig flink person, som gjorde 100 mill. kr. på sin “gjesteopptreden” i Algeta. Men absolutt INGEN var sure på Kay etter salget til Bayer selvfølgelig. Det ble småpenger i forhold til gevinsten investorene fikk. Og Kay utnyttet nettopp kombinasjoner av kunnskaper, kontakt og formidlingsevne, slik det nok vil kunne se ut med Braun i en tilsvarende jobb i Nanov. Tipper Braun kjenner litt til Algetahistorien. Det er ingen ulempe at oppfinnerne er de samme hos Nanov som Algeta. Braun bør ha gode muligheter til å repetere Kay!

3 Likes

Kan være dette er nevnt tidligere, men here it goes;

  • Extensive commercial and launch expertise in several geographies and therapeutic areas including oncology/haematology, rare diseases and infectious diseases. >10 launches including Herceptin, Mabthera, Avastin and major brands.*

Mabthera aka Rituximab. Vår nye CEO har altså vært med å launche og kommersialisere Rituximab. Just sayin’

20 Likes

@vegar_beider var blant dem som så gjennom bullshitet til Costa og REK tilbake i 2018., og som dermed kunne advare om selskapet før kursen falt som en stein.
Innsidere kan lese et av innleggene her : https://tekinvestor.no/t/nordic-nanovector-insidertrad-nanov/1451/643

Edit: Poegnet mitt: Av og til er det greit å ha noen som stiller de irriterende spørsmålene.

9 Likes

Tosifret antall launches der altså,

da krysser vi bort den om kun prat på feil grunnlag også? @TheObserver

1 Like

Jeg tror at Braun med sin bakgrunn fra Rituximab vet og forstår alt om ikke bare de medisinske synergiene som er mellom Betalutin og Rituximab, men like mye om de kommersielle. Siden Rituximabpatentet er gått ut og det foreligger konkurrerende generica, kan Betalutinkomboen muligens forbeholdes Roche og Rituximab, uten at konkurrentene med generica får anledning til å markedsføre seg sammen med Betalutin. Regner med at Roche vil tjene mest på enerett til Betalutin og dermed kan bli med avstand høyeste byder.

4 Likes

Joda, litt balanse har ingen vondt av. Jeg innrømmer gjerne at jeg fort kan bli euforisk og vel entusiastisk. Men det er min natur. Dersom man har noe imot den så er det jo bare å hoppe bukk over mine innlegg. Skrolle en side eller to ned.:rofl::wink:

5 Likes

Investorer er fornøyd med å få en fast CEO som har god fartstid i markedet. Er det noe vits å svartmale optimismen som om dette skulle vært et “non-event” aka noe som ikke er viktig for selskapet med tanke på hvor de er i løypa? Greit at vi har hatt noen helt for jævlig dårlige CEOer tidligere men det får finnes grenser på hvor biast man skal være i forbindelse med tidligere CEOer og kurs utvikling.

6 Likes

Det fantastiske er også timingen Braunansettelsen medfører. Braun tar tydeligvis “sjansen” på at Archer-1 komboen virker! I motsetning til de norske Nanovinvestorene*, som skal vente og se til kohort 2 foreligger, og til tross for formidlingen om virkningen fra Nanov. Ansettelsen bekrefter etter min forståelse at Nanov fortsatt er på tilbud. *(Dog øker topp 50 sin andel for tiden - ser ut til at de informerte utnytter situasjonen)

5 Likes

Hvor mange aksjer må man ha for å være inne på topp 50? Eller topp 100?
Er det noen som har en komplett aksjonærliste å legge ut?

Sist gang jeg la ut ei aksjonærliste ble brukeren min frosset et døgn eller noe sånt.
Kanskje noen andre kan prøve :joy:

1 Like

Derfor man betaler for insider medlemskap for å få denne type info.

4 Likes

Top 50- ca 190k aksjer

Tenker CEO når han kommer inn så tidlig nå får god tid til å komme med en god plan for tiden etter Paradigme etterhvert :slight_smile: Håper vi får høre om planene for veien til markedet i Q2 presentasjonen til høsten.

2 Likes

Er det mulig (realistisk i det hele tatt?) for Nano å lage sin egen Rituximab biosimilar?

2 Likes

Sikkert ikke nødvendig ettersom man jo alltid har muligheten til å skaffe seg rimelig tilgang til en biosimilar. Det som sikkert kunne vært svært nyttig og besparende for NANOV vil jo være om man kan benytte et allerede eksisterende distribusjonssystem, og Roche har vel ganske sikkert det som er aller best egnet.

4 Likes