Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Jeg vet selvfølgelig ikke hva snittkursen er, men ser man på veksttakten på shortene i tiden etter at shortene er synlig får man også et slags inntrykk på hvor mye de lemper ut hver dag. Jeg tenker også at disse kvanteselskapene har syk peiling og derfor tror jeg at snittkursen er mye høyere.

Hvordan vet du at shorten ble satt da kursen falt til 21? Ser du på volum? 500 000 aksjer er jo lite hvis man ser på volumet de siste ukene. Mitt gut-instinkt sier at de satte den på stigningen rundt 1 mars og har sakte forgiftet kursen siden.

shorten ble synlig i shortregisteret dagen etter den falt til 21-tallet, så vi vet at det ble satt short den dagen… (ikke hele shorten nødvendigvis)
Det var for øvrig stort press nedover den aktuelle dagen, noe som etter mitt skjønn betyr at ihv et betydelig antall aksjer ble shortet den dagen…

Ja, OK. Jeg tenker litt anderledes.

Jeg ser en short på 510k som så øker med 70k nå 6 dager senere, og tenker at de brukte noen uker på hele greia. Hvis jeg kunne sette en short de siste 3 ukene ville jeg satt en svær bolk på 1-2 mars, og sakte lempet ut litt og litt mens volumet og kurs faller.

Dersom man følger posisjonen til Fjerde AP fond + endel Nordnett så er min antakelse at dette + litt til utgjør Voleon sitt shortvolum. Siden FF sin posisjon har vært stabil i minst en uke så antar jeg at det ikke er så mye short igjen som ligger under 0,5 grensen. Men jeg tror at mye av FF sitt tidligere utlån ble dekket inn i perioden etter Q4 og påfølgende emisjon. Dette var nok en short på mange hender som alle lå under 0,5. Hittil er det ikke tegn til at disse har kommet tilbake, men det gjenstår å se på FF sin aksjebeholdning.

1 Like

Det kan godt være en del av shorten ble satt på dager med kurser høyt på 20-tallet også, men det eneste vi vet sikkert er at det ble solgt aksjer short henholdsvis 17/3 og 19/3.
17/03/2021 ble aksjen handlet i intervallet 21,54 - 23,06 med sluttkurs 21,76
19/03/2021 ble aksjen handlet i intervallet 22,52 - 23,36 med sluttkurs 23,08.

2 Likes

Kanskje de satte mye av den på 12-tallet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det kan jo være og at dem da snitter ned for å hente inn litt av det tapte?

Som nevnt flere ganger har de shortet hele røkla i biotech i Europa etter at den tredje bølgen med covid kom. De satser vel på utsettelser osv. i bransjen. Tror ikke det har noe spesielt med Nano å gjøre egentlig, men kan fort hende at de sitter med blodrøde tall i Nano ja.

2 Likes

Har hatt de samme shorterne i BGBIO også, sannsynligvis i lang tid nå. Noe dr… selvsagt men ved store nyheter vil shorten kunne bidra til høy kurs og liten plass i inngangsdøra. Så det er ikke bare negativt.

1 Like

La oss “ha det litt moro”.

Hva tror du Nano kursen er etter Q1 og Archer?

Jeg tipper 49kr!

6 Likes

30-35 hvis opprettholdelse av guiding.

Holder Archer utenfor.

Tenker kursen holder seg rundt 22-24 før vi eventuelt får nyheter.

5 Likes

Ditto :+1:

Fikk mail fra VPS nå, tegningsperioden starter 16:30 i ettermiddag så da kommer nok t-rettene opp i vps.no etter børsslutt.

2 Likes

Nordic Nanovector ASA - Commencement of the subscription period in the repair offering

2 Likes

Litt hjerte i halsen hver gang det kommer en melding fra nanov. Gleder meg til morgenen den starter med" nanov enters into"

5 Likes

Skulle ønske det var 26.03. Veldig avventende investorer, og dermed også veldig lite spennende kursutvikling og volum.

1 Like

Vis oss Archer data så skal jeg (over)tegne meg jeg :slight_smile:

3 Likes

Tar likegodt heller overskriften: “Nordic Nanovector has recieved a buyout offer of 2,5 billion dollars” :money_mouth_face::grin:

5 Likes

For rask kortsiktig gevinst ville selvfølgelig et oppkjøp fra en BP aktør være bra, men på den annen side ville det være synd å selge alle mulige suksessbedrifter ut av landet. Vi burde heller se på hvordan bedriften kan bygges opp til å bli et konsern av betydelig størrelse! Slik langsiktig tenkning vil gi oss enda større gevinst! GG

4 Likes

Er for min del glad for at marathon’et er over om et drøyt år. Det har vært blytungt.
La oss håpe at vi passerer målstreken med begeistring og høyt hevet hode

1 Like