Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Som nevnt flere ganger har de shortet hele røkla i biotech i Europa etter at den tredje bølgen med covid kom. De satser vel på utsettelser osv. i bransjen. Tror ikke det har noe spesielt med Nano å gjøre egentlig, men kan fort hende at de sitter med blodrøde tall i Nano ja.

2 Likes

Har hatt de samme shorterne i BGBIO også, sannsynligvis i lang tid nå. Noe dr… selvsagt men ved store nyheter vil shorten kunne bidra til høy kurs og liten plass i inngangsdøra. Så det er ikke bare negativt.

1 Like

La oss “ha det litt moro”.

Hva tror du Nano kursen er etter Q1 og Archer?

Jeg tipper 49kr!

6 Likes

30-35 hvis opprettholdelse av guiding.

Holder Archer utenfor.

Tenker kursen holder seg rundt 22-24 før vi eventuelt får nyheter.

5 Likes

Ditto :+1:

Fikk mail fra VPS nå, tegningsperioden starter 16:30 i ettermiddag så da kommer nok t-rettene opp i vps.no etter børsslutt.

2 Likes

Nordic Nanovector ASA - Commencement of the subscription period in the repair offering

2 Likes

Litt hjerte i halsen hver gang det kommer en melding fra nanov. Gleder meg til morgenen den starter med" nanov enters into"

5 Likes

Skulle ønske det var 26.03. Veldig avventende investorer, og dermed også veldig lite spennende kursutvikling og volum.

1 Like

Vis oss Archer data så skal jeg (over)tegne meg jeg :slight_smile:

3 Likes

Tar likegodt heller overskriften: “Nordic Nanovector has recieved a buyout offer of 2,5 billion dollars” :money_mouth_face::grin:

5 Likes

For rask kortsiktig gevinst ville selvfølgelig et oppkjøp fra en BP aktør være bra, men på den annen side ville det være synd å selge alle mulige suksessbedrifter ut av landet. Vi burde heller se på hvordan bedriften kan bygges opp til å bli et konsern av betydelig størrelse! Slik langsiktig tenkning vil gi oss enda større gevinst! GG

4 Likes

Er for min del glad for at marathon’et er over om et drøyt år. Det har vært blytungt.
La oss håpe at vi passerer målstreken med begeistring og høyt hevet hode

1 Like

Litt av en tålmodighetsprøve med denne utviklingen for dere som har sittet med lenge.
Med avlesning av Paradigme, Archer og fortsatt positiv innrullering kommer dette til
å bli et særdeles spennende år for selskapet.

2 Likes

Kan nok bli en prøvelse hvis børsklimaet surner, blir lite med tiltakspakker fremover ser det ut til.

Godt Nano har greit med cash og flere triggere framover da :blush: Kan bli en fin aksje å trekke til

3 Likes

Nå skal jeg prøve meg på det som helt sikkert blir tidens jinx, men det ser ut som all teori har blitt snudd på hodet opp ned i NANO i forhold til tidligere emisjoner:

Der hvor man tidligere så emisjonskursen som et motstandsnivå man aldri brøt gjennom, har emisjonskursen denne gangen fungert som et gulv/støtte for videre kursnedgang.

Det gir vel et ganske greit signal om hvor mange sultne investorer det er der ute som gjerne ville inn i denne emisjonen og handler så raskt man ser kursen komme dit igjen.
Jeg har i alle fall ikke fått med meg at tilretteleggerne har fått noen GreenShoe til å støtte kursen!

Vi får se om teorien holder, eller om det ble den største jinx’en i 2021 :laughing:

4 Likes

Hva er den faktiske verdien av aksjen i Nanov?

Jeg har gjort div. forsøk på beregning av denne verdien, og kommer til at minimum 300 kr. aksjen ila 12 mndr. i bud fra Big Pharma er aktuelt. Hva mener andre her på TI?

Her er grunnlaget for mitt overslag, som forutsetter at Betalutin blir godkjent og bla. at den bli SoC i 3linje FL, og også i 2 linje, samt får stor anvendelse i diverse typer NHL.

Man kan se på hva Rituximab solgte før de gikk av patent. Nå brukes Rituximab til andre ting også, men la oss anta at det selges for ca 6mrd. $ til NHL, og at Nanov i kombo med Rituximab kan overta en stor del av den delen som nå brukes på cellegifter og kommer ut på 40% av Rituximab. Da har vi peak sales for Archer-1 etc. for ca. 2,5 mrd.$.
Jeg skrev til sammenligning at om man antar at om Betalutin tar 10% av totalmarkedet for NHL utgjør det 2,9 mrd. $. Dette er antagelig lavt satt.
Innen 2 og 3 linje FL som er den nærmeste delen er et salg på 0,6 mrd. $ antatt relevant , men markedet totalt for Betalutin innen NHL da i hvert fall bør kunne utgjøre 2,5 mrd. $ på litt sikt (og også inkluderer former som MZL og DLBCL og antagelig også 1line FL). Jeg tar utgangspunkt i at Archer-1 kan bli standard of care for mye av NHL-behandlingen.

Hva blir da regnestykket?
Salg: 2,5x8,6 Nok/$ = 21,5 mrd Mok.
Si kostnadene er 50% (som antagelig er alt for høyt). Da har vi en netto årlig fortjeneste på 10,75 mrd. kr.
Trekk fra for neddiskontering. Med dagens lave rentenivå si netto da blir 8 mrd. kr. årlig.
Dra fra si 20% i risiko og markedsandel til CAR-T etc. ender det er på 6,5 mrd nok årlig.
Det gir en nåverdi på si 65 mrd. kr. som tilsier en kurs på minimum 650 kr. aksjen før skatt.

Det tilsvarer P/E på 10, ved P/E på 20 som ikke er irrelevant, dobles kursen.

Ved salg til Big Pharma når Paradigme er markedsgodkjent bør man kunne oppnå i det minste halvparten av dette. dvs minimum over 300 kr. pr. aksje, ila et års tid.

20 Likes

“Sperrene” blir spist. Ikke i nærheten av hva som skjedde for noen uker siden. Men at aksjer til 22.70 er billig, det tror jeg flere mener.

Selskapet burde dersom de er i besittelse av det, komme med informasjon som gir de 60 mill ekstra i kassa. Hvis ikke er jeg redd ulvene skrinlegger rep.emien.