Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Selskapet sitter ikke på markedssensitiv informasjon uten å offentliggjøre det. Man sitter ikke å holder igjen for å drive kurspleie opp mot en liten rep emisjon.

Og det finnes ingen “ulver” som har en agenda om å forhindre selskapet fra å emittere.

Registrerer at det er noen som snekrer sammen ulike konspirasjonsteorier om dette. Men slik er det vel også i samfunnet forøvrig.

4 Likes

Det er neppe så rent trav som mange tror. Det kan være grad av informasjon, og grad av markedssensitivitet. Det vil alltid være en avveining om informasjonen er god nok, har nok substans og på et punkt når dette foreligger vil man måtte offentliggjøre det. Graden av substans står selskapet fritt til å velge basert på tilgjengelige data. Det kan derfor være i selskapets interesse å komme med informasjon på et gitt tidspunkt, eller det kan være i deres interesse å ettergå dataene ytterligere for å avvente å gå ut med informasjon - alt ettersom hva som passer selskapet.

2 Likes

En skulle jo tro at shorterne ønsker en rep.emi velkommen i så fall.

Dette av to grunner:

  1. Det trykkes opp flere aksjer i selskapet, og verdien pr aksje blir teoretisk lavere over tid etter hvert som cashen brukes.
  2. Noen vil selge aksjer i markedet dersom kursen omsettes over emi.kurs for å finansiere billigere rep.emi aksjer.

Hvorfor de ikke skulle ønske en rep.emi velkommen:

  1. Det utsetter behovet for neste emisjon med ca 2 måneder.
1 Like

Det er vi alle. Ikke minst de som har vært i aksjen lenge og vært med på hele ørkenvandringen! Ja, det skal bli godt med litt suksess. Du får tenke fremover. Om et drøyt år får du hente ut Porschen din hos din lokale Porsche forhandler!:grin:

1 Like

Hmmm, kan vel like godt skje i morgen? :wink:

1 Like

Ofc! Smeller en av de store aktørene inn et bud etter at deres eksperter har saumfart selskapet og funnet ut finansene er ok og at produktet til Nano er et bra supplement til deres allerede sterke produktportefølje! :slightly_smiling_face:(Da er det jo synd om man har solgt seg ut i panikk pga mange røde dager)GG

2 Likes

Hvordan blir det med repemi? 1 tegningsrett=1 aksje? Overtegning?

Ja til alt om det da blir rep-emi, og det vet vi i løpet av de kommende 2 ukene.

Bare å avlyse denne seigpiningen.

1 Like

Seigpining for oss, men bra for selskapet om rep-emien gjennomføres!

1 Like

Ja, er denne rep. emien så viktig for selskapet?

Er hva kursen er akkurat nå så viktig for oss?

Selskapet får inn 60m i friske penger > kursen går til 30kr i løpet av den neste måneden.

Jeg gir blanke f i kursen jeg men ser ikke helt hvorfor dette er så viktig. De henter inn de pengene de trenger senere uansett. Aldri hatt problemer med det. Ny fullmakt bankes igjennom om en måned. Handler jevnt og trutt uavhengig av støy underveis.
20210325_200329

2 Likes

Støtter deg 100% !!

De vurderer om repemi skal gjennomføres om 14 dager?

Jeg har overtegnet nokså kraftig og er spent på hvor mange ekstra aksjer jeg får

2 Likes

Hvorfor overtegne når du kunne kjøpt aksjer under 22.75 kr idag?

for å hjelpe selskapet.

14 Likes

Misforstå meg rett. Blir den ikke avlyst kommer jeg også til å tegne meg for det jeg har rett på. Ja, kanskje litt over også. Så lenge kursen er over eller loker rundt emi kurs +/- noen øre. Synes bare det blir en langdryg affære som ligger som en klam labb over utviklingen når det som så mange ganger før går som dette.

Gir du bort penger på børs med vilje? Hvorfor ikke bare donere rett inn på konto hos dem, enda mer effektivt

1 Like