Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Så nå når dere får sjansen til å delta i emisjon må dere først få den risikofritt og helst få betalt for å gidde å bli med?

Hva var det dere kritiserte emi-kameratene for nå igjen?

3 Likes

Jeg tenker at for å ikke undergrave at selskapet gjennomfører en reperasjonsemisjon, som man har vært med å stemme ja på, så bør man i det minste tegne sine tegningsrettigheter.

3 Likes

Det hadde vært kjekt.

Da hadde algoritmene til dn, finansavisen etc. slitt med auto-text ala «ingen inntekter for nordic nanovector, stort underskudd»

Er det ingen webcast rundt publisering av årsrapporten?

Tror du overvurderer Boomer Hegnar og FA de om du tror de har algoritmer… De kopierer nok bare en tidligere artikkel og endrer litt på tall og tekst.

Asså der kunne man brukt uttrykket non event… si ifra om dere trenger hjelp DNB så kan vi bidra til å forstå hva som er hva i børs markedet​:sweat_smile::rofl:

Jeg har ikke kritisert noen emi-kamerater hvis det var meg du siktet til? Og risikofritt? I biotech?
Tror de fleste drøyer med å tegne seg til det nærmer seg deadline jeg, og ser an kursutviklingen. Eller tegner folk uansett her?

1 Like

beklager hvis du følte deg truffet; det var ikke rettet spesifikt mot deg, men selve sentimentet rundt emisjonen og eller hvis og alt det der. Storkunder får ofte god rabatt, og i tillegg fikk de lempet ut med gevinst da kursen lå meget over emisjonskurs. Nå har man sjansen til å bidra til selskapet, og ut fra ordlyden her inne de tidligere uker så virker det som det har vært ønsket, eller?

Caset er snudd om ikke Q1 viser rekrutteringsproblematikk igjen, så ja, jeg tegner. Vil dere ha de store pengene tenker man litt lenger enn til 9.4

Tegning er også kurtasjefritt for oss :wink:

1 Like

Ro deg ned. Jeg er ikke uenig med deg. Men som jeg sa etter den rettede, så har jeg plukket opp litt og litt og har allerede “forsvart” meg. Jeg var også med på rep’en på 45 selvom kursen lå en god del under den gangen. Har kun blikket rettet mot mål jeg. Er bare uenig i at det har veldig stor betydning for selskapet at de får inn disse pengene nå. Jeg skulle helst sett at den ble kansellert. Men nå har det vel løpt på en del kostnader, så kanskje greit å ikke gå i minus i alle fall. Storm i et vannglass…

2 Likes

Jeg er helt rolig jeg, men etter å ha lest denne tråden de siste 4 ukene har jeg blitt mektig lei de evneveike utsagnene som florerer fra kortsiktige kunnskapsløse amatører.

Igjen, det var ikke rettet mot deg. Trodde jeg svarte på @jojoo sitt innlegg:

Hvilket klokkeslett kommer annual report?

Det du foreslår er å donere penger. Da vil man frasi seg muligheten til selv å tjene penger.
Deltar man i rep emi vil selskapet få pengene og du et knippe aksjer. Disse aksjene har potensialet til å mangedoble seg i verdi. Følgelig vil både du og selskapet tjene på det.
Dersom man i stedet velger å kjøpe like under emisjonskurs er det ku du som har potensialet til å tjene penger.

Man skal ikke kimse av hva det betyr å få inn disse 60 mill til selskapet.

13 Likes

Jaja…Prøver på ny en inngang. En god stund siden sist.
5K på snitt 23,- virket fristende.

Rart det her, når aksjen er under emi-kurs sitter mange og ikke vil kjøpe. Når den var på 27+ derimot var det det letteste valget de kunne gjøre med akkurat samme case. Rart hvordan vi mennesker fungerer. :stuck_out_tongue:

8 Likes

Godt spørsmål. Hadde trudd de hadde sluppet den kl. 09.00, men lar vente på seg.

Nordic Nanovector ASA - allocation of PSUs

5 Likes

Har også overtegnet for nesten det doble av antallet tegningsretter jeg har. Hvorfor kjøpe over børs og spare tre kroner, når man kan tilføre selskapet kapital og få BÅDE god samvittighet for det man er med på å finansiere OG sannsynligvis mange ganger innsatsen tilbake?

Jeg har ingen kvaler med å kjøpe i emisjonen selv om kursen skulle duppe ned etterpå. Vi finansierer jo neste generasjon kreftmedisin for svingende.

10 Likes

Vi får ikke sjansen til å kjøpe til -20% av dagens close. Den eneste fordelen vi har som satt med aksjer samme dag som emi ble kunngjort til 20% rabatt er at vi kan se an kursen frem til 9 april og få 1 per 29 aksje.

Edit: og kritiserer ingen … endelig satt NANOV en emi høyere en forrige emi :slight_smile: Men bare bruk tiden godt er mitt råd.

2 Likes

Det er det heller ingen andre som har gjort i forbindelse med emisjonen. De fikk 20% rabatt på sluttkurs 27,24kr. For all del, vinkle det som du ønsker…

Du kan vente til 9.4 og se at tildelingen(om man ønsker mer) vil gjerne være omvendt proporsjonalt med kursutviklingen frem til det punktet. 5% er greit det, men er rimelig sikker på at det er mange f.eks i denne tråden som ikke kommer til å tegne seg okke som…

god helg

1 Like

Gode argumenter og svært godt tenkt med edle motiver! Har dessverre måttet bli litt mer kynisk etter å ha finansiert NANOV i lang tid. Støtter alle som vil tegne seg usett nå fremfor å vente men den luksusen har ikke jeg etter å ha vært med siden høst 2016. Nå venter jeg på Archer data - da får muligens NANOV mer penger fra meg til videre forskning.

God helg og påske :slight_smile: