5 direktører som hever 3mill eller mer inkl bonus… er dette normalt lønnsnivå for et norsk biotek uten salgsinntekter?
Spinnvilt med 4 mill til CFO. Why?
Hadde du gått fra en lederstilling i en av verdens største farmaselskaper, bosatt i høykost-landet Sveits, til en stilling i et ikke-kommersielt selskap for mindre enn 4 MNOK i året og 350 000 PSU’er?
Se på CEO i DNB hva hun hever for sin jobb. Det er ikke den tyngste personen i norsk næringsliv, men allikevel fikk hun jobben og hever 12 mill i året.
Tror det er tøffere å finne en drivende god og rett person til å lede NANO enn DNB, så når man ser hva NANO får for sin lønn i forhold til Norges største bank tror jeg 4 mill er godt innafor.
God lønn er innafor i min verden, men hvilke resultater har de oppnådd som forsvarer slike bonuser som er på nesten 50% av lønn. Trodde det var derfor de hadde opsjoner.
Joda. Dyrt i Sveits, men må CFO sitte der, og er erfaring fra pharma et must som CFO?
Nano har jo en ganske heftig cashburn uten at det har gitt dem et ekstra gir.
Har ikke NANO fått et ekstra gir sier du?
Hvor har du vært siden april 2020?
Kan du vise til andre bioteks på Oslo Børs eller øvrige land som kan vise til samme speed up i rekrutteringen som NANO det siste året?
Synes ledelsen i fellesskap med styret har fortjent hver eneste krone i den snuoperasjonen og strategiske grepene de har gjort. Det var nok ikke lett å få kastet ut Lisa og Eduardo, men snakk om effektivt styre som fikk det gjort og satte riktige folk på jobben.
En kan jo bare med grøss og gru tenke på hvor aksjekursen og forventet read out Paradigme hadde vært hadde forrige managementet fortsatt sittet ved roret.
Har fått med meg at det ser lysere ut, men det gikk vel fra elendig til bra, og dette lønnsnivået har de vel hatt alle mann alle.
Anyways. Fremdeles spinnvilt å lønne CFO 4 mill + psu’er i et selskap som ikke tjener en krone. I min verden kan ikke det rettferdiggjøres. En helt annen diskusjon når det er snakk om CMO, eller andre med spesialkompetanse.
Se selskapets uttalelser i 2020-årsrapporten som kom etter børs på fredag.
Spesielt mener de at Lymrit 37-1-forsøkene med totalt 74 pasienter der konklusjonen var “HIGHLY PROMISING EFFICACY in R/R FL and MZL”, samt interimavlesningene basert på 73 pasienter inkludert (rettelse: hvorav antatt 50 medtatt i interim) i Paradigme er en bekreftelse, og det er jo med 124 inklusjoner (rettet) snakk om et relativt betydelig antall pasienter. Følgelig bør høyst sannsynlig også de resterende pasientene nok vise tilsvarende resultater. Da er Betalutin i box! Se spesielt uttalelsen til slutt: CONFIRMING FINDINGS from earlier clinical studies! NANOV HAR ALTSÅ BEKREFTET GODE RESULTATER FRA INTERIM PARADIGMESTUDIET. Årsrapporten bekrefter ikke bare gode resultater på safety (well-tolerated), men også på terapeutisk effekt! (Key efficacy measures/Unique therapeutic profile.)
Legg også merke til hva selskapet sier om det store markedsbehovet.
Vi bør kunne vente en kraftig kursoppgang i morgen, når selskapet selv setter så sterke ord på interimavlesningen! Dette var jo ikke kjent da børsen stengte fredag.
Virker helt unødvending. I Ultimovacs vises mer moderasjon, se årsrapporten for 2019. Kun CEO >3 mill.
Dude, hvor langt over guiding er vi sa du?
Nok foran til at kursen steg 150 % på tre dager etter Q4-rapporten
Med mindre det var noe annet jeg ikke fikk meg meg som gjorde at aksjen tok fyr?
Men falt med 80% fra topp, eller?
Slike sammenhenger du trekker er under deg og nokså useriøse, men for all del, hauss aksjen så du kan leke deg litt
Bare sånn til info er pasientinklusjonen nå oppe på tidligere guidet nivå, sånn ca.
Hauss så mye jeg kan?
Nano har slitt med rekrutteringen siden 2018. Etter april 2020 har ny ledelse jobbet knallhardt og gjort alle de grep vi kunne ønsket oss. Det skal aksjonærene være glade for.
Fallet på 80 % skyldes jo svak overall ledelse frem til Q1 2020. Etter en strategisk god turnaround gjennom 2020, med en uvant god recovery etter Q4, så kan aksjonærene endelig glede seg/ se frem til neste Q, ikke grue oss.
Også prøver du å henge meg fordi kursen har begynt å stige på gode grep?
Nå ramlet jeg av her, håper ikke folk tar ut dårlige dager på TI?
Vi er vel enige om fakta over her, er vi ikke?
Likevel har dette lenge vært et tema for ledelsen i Nano, og argumentet var vel akkurat det samme for 3-4 år siden at «topp ledelse koster, og det er verdt det»
Som påpekt er de nå kun innfor guiding hva angår rekruttering, og det har jaggu tatt tid. Selv med «top notch» ledelse både da og nå.
At kursen stiger fordi en overbetalt ledelse viser noe som ligner på resultater skulle bare mangle. Særlig når den stiger fra et bunnivå.
Er vell bare å innrømme at du er en hausser ja, og så er vi ferdig med den saken. Dette forumet er 90% for haussere, for de som sitter inne i aksjen og trenger en «fellesskap»-følelse og beroligende ord om sine investeringer. Går ikke an å pinpointe noe som taler imot suksess for Nano uten å bli dømt nord-og-ned. Hilsen fortsatt småskeptisk nano-aksjonær siden 2016 med 8034 aksjer.
Bare å tale for det som er imot suksess så kan det diskuteres, hvis du har noen…
henge deg ? Det har jeg ingen interesse av, men noen ganger drar du sammenhenger som er helt klart på viddene.
Det er snakk om lønn, og oppgangen du referer til har ingenting med lønnsnivået i nano å gjøre hvis man ser hvilken valuta man har fått for det FØR Nieba og Egberts gjorde grep.
Ikke legg ord i munnen på andre. Det er også under deg; personlig syns jeg du bidrog mer før denne vanvittige oppgangen.
Jeg kan ikke helt se at den lønnsdiskusjonen er så veldig relevant for selskapets muligheter for suksess… De er godt betalt, men det er ikke det som drar utgiftene i Nano opp til 350-400 mill pa…
For øvrig virker det som mange ikke helt forstår at PSUer er avhengig av ledelsens “performance”, så om man ikke når målsettinger etc, så vil det ikke være særlig verdi i dem… Samtidig ser man at mange opsjoner ikke blir innløst nå pga den tidligere høyere marketcapen, så det er absolutt ikke given at verken Psu`er eller opsjoner har verdi.
Uansett hele diskusjonen fremstår som et totalt blindspor (for å prøve å skape negativitet?), spør du meg, ift til Nanovs muligheter og den lovende situasjonen som selskapet er i per i dag…
Det viktige nå er rekruttering og resultater og deretter BLA og markedsforberedelser/lansering!
Er ganske enkelt å nevne biter rundt risiko:
- Rekruttering for Q1 er under guiding, eller stopper nært opp
- Overall guiding delay til 2022
Så kan man legge til generelle risks for hendelser rundt efficacy, bivirkninger osv… Det går på måten man pakker det inn på. Man kan være usmaklig på begge ender. Såfremt man gir grunnlag for sine utsagn med uttalelser fra selskapet og relevante kilder så er de fleste her ganske mottakelige for både positiv og negativ lektyre.
Godt å høre at du er så tøff at du ikke trenger noen betryggende ord der du sitter på toppen av lekegrinda. Jeg personlig hadde nok aldri klart å sovne inn uten nattaeventyr fra Radium med Lars, så det er bra vi har slike sterke individer som deg her på TI
nå ja, det har nå litt å si:
angående PSUs så har du rett at det er visse kriterier som må oppnås, så det er mange psuer som har “lapsed” over tid.
“suksessraten” for 2020 operasjonelt sett fra var ca 75%.
Men du har rett i at det er et blindspor, men det var likevel hyggelig å se folk snakke om annet enn kortsiktig kursutvikling
#brannfakkel
Forøvrig henger jeg en knapp på Merlins uttalelse: