Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Se selskapets uttalelser i 2020-årsrapporten som kom etter børs på fredag.

Spesielt mener de at Lymrit 37-1-forsøkene med totalt 74 pasienter der konklusjonen var “HIGHLY PROMISING EFFICACY in R/R FL and MZL”, samt interimavlesningene basert på 73 pasienter inkludert (rettelse: hvorav antatt 50 medtatt i interim) i Paradigme er en bekreftelse, og det er jo med 124 inklusjoner (rettet) snakk om et relativt betydelig antall pasienter. Følgelig bør høyst sannsynlig også de resterende pasientene nok vise tilsvarende resultater. Da er Betalutin i box! Se spesielt uttalelsen til slutt: CONFIRMING FINDINGS from earlier clinical studies! NANOV HAR ALTSÅ BEKREFTET GODE RESULTATER FRA INTERIM PARADIGMESTUDIET. Årsrapporten bekrefter ikke bare gode resultater på safety (well-tolerated), men også på terapeutisk effekt! (Key efficacy measures/Unique therapeutic profile.)

Legg også merke til hva selskapet sier om det store markedsbehovet.

Vi bør kunne vente en kraftig kursoppgang i morgen, når selskapet selv setter så sterke ord på interimavlesningen! Dette var jo ikke kjent da børsen stengte fredag.

6 Likes

Virker helt unødvending. I Ultimovacs vises mer moderasjon, se årsrapporten for 2019. Kun CEO >3 mill.

3 Likes

Dude, hvor langt over guiding er vi sa du?

Nok foran til at kursen steg 150 % på tre dager etter Q4-rapporten :wink:

Med mindre det var noe annet jeg ikke fikk meg meg som gjorde at aksjen tok fyr?

Men falt med 80% fra topp, eller?

Slike sammenhenger du trekker er under deg og nokså useriøse, men for all del, hauss aksjen så du kan leke deg litt :slight_smile:

Bare sånn til info er pasientinklusjonen nå oppe på tidligere guidet nivå, sånn ca.

5 Likes

Hauss så mye jeg kan?

Nano har slitt med rekrutteringen siden 2018. Etter april 2020 har ny ledelse jobbet knallhardt og gjort alle de grep vi kunne ønsket oss. Det skal aksjonærene være glade for.

Fallet på 80 % skyldes jo svak overall ledelse frem til Q1 2020. Etter en strategisk god turnaround gjennom 2020, med en uvant god recovery etter Q4, så kan aksjonærene endelig glede seg/ se frem til neste Q, ikke grue oss.

Også prøver du å henge meg fordi kursen har begynt å stige på gode grep?

Nå ramlet jeg av her, håper ikke folk tar ut dårlige dager på TI?
Vi er vel enige om fakta over her, er vi ikke?

8 Likes

Likevel har dette lenge vært et tema for ledelsen i Nano, og argumentet var vel akkurat det samme for 3-4 år siden at «topp ledelse koster, og det er verdt det»

Som påpekt er de nå kun innfor guiding hva angår rekruttering, og det har jaggu tatt tid. Selv med «top notch» ledelse både da og nå.

At kursen stiger fordi en overbetalt ledelse viser noe som ligner på resultater skulle bare mangle. Særlig når den stiger fra et bunnivå.

3 Likes

Er vell bare å innrømme at du er en hausser ja, og så er vi ferdig med den saken. Dette forumet er 90% for haussere, for de som sitter inne i aksjen og trenger en «fellesskap»-følelse og beroligende ord om sine investeringer. Går ikke an å pinpointe noe som taler imot suksess for Nano uten å bli dømt nord-og-ned. Hilsen fortsatt småskeptisk nano-aksjonær siden 2016 med 8034 aksjer.

6 Likes

Bare å tale for det som er imot suksess så kan det diskuteres, hvis du har noen…

1 Like

henge deg ? Det har jeg ingen interesse av, men noen ganger drar du sammenhenger som er helt klart på viddene.

Det er snakk om lønn, og oppgangen du referer til har ingenting med lønnsnivået i nano å gjøre hvis man ser hvilken valuta man har fått for det FØR Nieba og Egberts gjorde grep.

Ikke legg ord i munnen på andre. Det er også under deg; personlig syns jeg du bidrog mer før denne vanvittige oppgangen.

3 Likes

Jeg kan ikke helt se at den lønnsdiskusjonen er så veldig relevant for selskapets muligheter for suksess… De er godt betalt, men det er ikke det som drar utgiftene i Nano opp til 350-400 mill pa…
For øvrig virker det som mange ikke helt forstår at PSUer er avhengig av ledelsens “performance”, så om man ikke når målsettinger etc, så vil det ikke være særlig verdi i dem… Samtidig ser man at mange opsjoner ikke blir innløst nå pga den tidligere høyere marketcapen, så det er absolutt ikke given at verken Psu`er eller opsjoner har verdi.

Uansett hele diskusjonen fremstår som et totalt blindspor (for å prøve å skape negativitet?), spør du meg, ift til Nanovs muligheter og den lovende situasjonen som selskapet er i per i dag…
Det viktige nå er rekruttering og resultater og deretter BLA og markedsforberedelser/lansering!

11 Likes

Er ganske enkelt å nevne biter rundt risiko:

  • Rekruttering for Q1 er under guiding, eller stopper nært opp
  • Overall guiding delay til 2022

Så kan man legge til generelle risks for hendelser rundt efficacy, bivirkninger osv… Det går på måten man pakker det inn på. Man kan være usmaklig på begge ender. Såfremt man gir grunnlag for sine utsagn med uttalelser fra selskapet og relevante kilder så er de fleste her ganske mottakelige for både positiv og negativ lektyre.

Godt å høre at du er så tøff at du ikke trenger noen betryggende ord der du sitter på toppen av lekegrinda. Jeg personlig hadde nok aldri klart å sovne inn uten nattaeventyr fra Radium med Lars, så det er bra vi har slike sterke individer som deg her på TI

3 Likes

nå ja, det har nå litt å si:
image

angående PSUs så har du rett at det er visse kriterier som må oppnås, så det er mange psuer som har “lapsed” over tid.

image

“suksessraten” for 2020 operasjonelt sett fra var ca 75%.

Men du har rett i at det er et blindspor, men det var likevel hyggelig å se folk snakke om annet enn kortsiktig kursutvikling :slight_smile:
#brannfakkel

Forøvrig henger jeg en knapp på Merlins uttalelse:

3 Likes

Lønnsutgifter til ledelsen var totalt 36 mill i 2020 som ikke er helt ubetydelig ift. tapet på 417 mill. Enig med deg i at disse utgiftene ikke er kritiske ift. om NANOV lykkes. Og det er også litt av poenget!

Med NANOVs finansieringsmodell og historie synes jeg det er litt tonedøvt å bevilge såpass mye i lønn til noen få ledende ansatte. Virker helt unødvendig at disse utgiftspostene skal være mye høyere enn i et selskap som Ultimovacs som har vist stø ledelse over tid (tilsvarende utgiftspost i 2019: 23 mill).

1 Like

Her har du vel slengt 50% fler pasienter på enn hva som er riktig? Det er vel enighet om at interimavlesningen ble foretatt med rundt 50 inkluderte pasienter?

Denne dukket opp på Facebook idag, er dette noe for Nano ?

Hei gode venner!
I kveld gjør jeg noe som er langt utenfor komfortsonen min, og deler noen tanker om situasjonen vår. Som mange vet er jeg under kreftbehandling - og til tross for gode prognoser, har cellegiftkurene hittil ikke fungert som vi håpte. Det viser seg nå at kreftmedisinen som legene mine mener at jeg trenger, ikke er godkjent av norske myndigheter for min type kreft (men er godkjent for bruk på andre krefttyper). Min mulighet for å overleve nå er derfor prisgitt at jeg får plass i svensk helsevesen, og at jeg kan betale selv. Pris: 3,8 millioner kroner.

Min første tanke er at jeg må være helt alene om å ha sånn uflaks. Det viser seg imidlertid at det er 20 personer hvert eneste år - i nøyaktig samme situasjon som meg, som norske myndigheter ikke vil hjelpe. Målet med dette innlegget er å gi én av de mange pasientene et ansikt, og vise hvilke konsekvenser det får for enkeltsjebner at denne kreftbehandlingen ikke er godkjent i Norge.

For ganske nøyaktig seks måneder siden fikk jeg påvist lymfekreft. Som tobarnsmor til en jente på tre år og en gutt på fire, og gravid i syvende måned med barn nummer tre, raser mange tanker gjennom hodet etter en sånn beskjed. Dør jeg nå?

Siden mai i fjor har jeg gått med store smerter i brystet og i skulderen, men ble ikke henvist videre til røntgen fordi jeg var gravid. I månedsskiftet september/ oktober hadde jeg så store smerter og pusteproblemer at jeg ble hentet i ambulanse på natten og innlagt direkte. En del av meg var lettet at de fant noe. En 10 cm stor svulst i brystkassen, og flere mindre svulster andre steder i kroppen. Men kreft er jo et av livets mest skremmende ord, og jeg har klamret meg til gode prognoser og et tydelig behandlingsløp for å holde hodet over vannet.

Jeg har nå fullført to standard cellegiftkurer for lymfekreft uten hell. Gode prognoser har blitt slått bein under av skuffende CT-bilder. Kroppen min har ikke svart så godt som vi ønsket, og motstandsdyktige kreftceller har kjempet tilbake.

Kreftmedisinen jeg nå trenger heter Car-T behandling og er en banebrytende kreftbehandling som har vist seg å ha god effekt, også hos personer der cellegift ikke lenger fungerer. Og mens både Sverige, England og samtlige andre europeiske land (med unntak av Danmark) tilbyr denne kuren, velger norske myndigheter å la være. Hvorfor? Den koster for mye.

Akkurat nå er det altså sannsynlig at prisen på å få leve videre for meg er 3,8 millioner kroner. Det heter at vi har et gratis helsevesen i Norge, og vi er uendelig takknemlige for alt vi har fått under behandlingen vår. Helsevesenet vårt, og de som jobber der - et fantastisk system. Men i kreftbehandling henvises vi nå til et slags klasseskille hvor størrelsen på lommeboka avgjør hvilken kur du kan få. Hvem som får leve, og hvem som ikke har råd til å bli frisk.

Vi har ikke råd til ikke å prøve. Vi har meldt oss opp til behandling i Sverige, og jobber med å få på plass det økonomiske - på én eller annen måte. Samtidig er det ufattelig vondt å tenke på at økonomi skal være avgjørende, og at såpass mange - hvert eneste år - må gi opp en mulighet for å få lov til å leve - fordi de ikke har råd. 3,8 millioner kroner er et svimlende beløp. Men det er for bagateller å regne for de som ellers mister en de er glad i. Og i vårt tilfelle kanskje prisen for at tre små barn skal få vokse opp sammen med mammaen sin.

Vi håper at dette kan være et bidrag til å få oppmerksomhet rundt godkjenning av Car-T behandling i Norge, og at kanskje noen politikere kan løfte saken tilbake på riktig bord. Vår sak er ikke unik (dessverre) - det er mange som venter.

Takknemlig for alle som vil dele :heart:

10 Likes

Dette var sterke saker! Er selv under kreftbehandling, og har i avisartikler og henvendelser til media/TV forsøkt å påpekt norske myndigheters sendrektighet i å ta i bruk nye og bedre kreftlegemidler. Et eksempel er at i Danmark bruker man nå i snitt 64 dager på å godkjenne et kreftlegemiddel mens man i Norge bruker 2 år! Fint om jeg kan få bruke innlegget ditt i forhold til media, bla. “Debatten” på NRK. (Men ser at disse innleggene kanskje skulle vært flyttet til en annen eller egen tråd).

4 Likes

Det var inkludert 73 pasienter ved presentasjonen i februar. Jeg har forutsatt at de var med i interimavlesningen, men de siste var naturligvis ikke med. Beklager. Men med resultatene fra Lymrit 01 i tillegg er da i det minste 124 med.

2 Likes

Ikke for å hause, men aksjekursen synes å være “eksplosivt avventende” nå i dag :wink:!

Ved etablert brudd på kr 25 mener jeg løpet nordover er relativt klart.

1 Like

Hver gang det lukter ny periode med oppgang så ramler de rundt her😂
Sikrere tegn på gode tider i vente finnes ikke!

Den som ikke syntes direktørene har fortjent hver krone i lønn og bonus i 2020 burde strengt talt ikke hatt fingrene i finansielle instrumenter overhodet.
Kanskje ikke sin personlig Vipps engang.
En overveldende suksess av en snuoperasjon, av ett selskap som var helt på grensen til det begredelige, og med reelle utsikter til å ikke klare å lande i tide.
Nå er det gullglim og glans i sikte, og sannsynligheten for å få dette produktet i markedet fremstår større enn alternativet.
Jobben over tid, til enkelte som Renoldi osv, kan man ikke vurdere før man ser effekten av posisjonering og penetration.
Jeg er personlig sikker på, at Renoldi er en av suksessfaktorene til Nano in the end.
3-4 mill i året i global management sammenheng er virkelig ikke noe å skrive i avisen.
At de gambler på suksess, og at opsjoner og aksjer skal gi gevinst er helt åpenbart, ellers hadde ingen av direktørene her giddet å holde på med Nano.
Den lønnen de har nå er ikke noe som holder kapasiteter i posisjoner, med mindre det finnes sannsynlig gjennombrudd i sikte
Både økonomisk og faglig.

Vi har ett særdeles godt team nå, er mitt inntrykk, og med Egberts har det vært en festreise.
Spent på neste fase med ny CEO, men med Egberts fortsatt ved roret, og Nieba og Renoldi i tillegg så er jeg trygg på at dette blir ett spennende 12mnd løp fra nå.

1h 22 og 2h 22 tipper jeg vi får se Renoldi skinne, og frukten av hans arbeid blir åpenbar.
Heck - selv Good Work M har jo vært på ballen siste driftsår, så det må jo bety noe :joy:

15 Likes