Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Hvorfor ikke sammenligne kurs mot kurs eller marketcap mot marketcap i det minste…?
(Når du blåser opp grafen til Nanov slik at 120 der ser ut til å samsvare med over 400 i kurs på Algeta, så gir jo dette enda mindre mening…)

1 Like

Jeg har jo heller ikke kunnskap om når det kom emisjoner i Algeta, de var jo nesten konkurs så det må ha vært noen saftige utvanninger underveis der vil jeg tro

Nja…, de hadde vel en god utvanning på 11 kr om jeg husker riktig - like etter det snudde, men etter det så var det ikke så gæli. (Den var vel for å finansiere fase 3) Avtalen med bayer kom jo i boks som dekket en del utgifter etter det. tror det var en på 100-tallet som gikk til å bygge opp organisasjonen ifbm salget i usa.
Usikker på hvordan det var før den på 11 utenom at den første pengeinnhentingen tilbake på 90-tallet vel var 5 kr pr aksje.
Edit: emisjon som hentet 250 mill kr i 2007 på 47 kr
Emisjon på 22,3 mill aksjer satt på 11 kr for å hente 250 mill i 2009 + repemi på 3,1 mill aksjer (mer enn dobling av antall aksjer med utvanningseffekt på 50 %)
Emisjon på inntil 2 mill aksjer i 2012 som skulle hente 260 mill kr

2 Likes

Algeta ble solgt for 2,9 mrd $ x 8,31 dvs 24,1 mrd kr. Dette tallet bør inflasjonsjusteres 7 år. 14% lineært pluss rentesrenteeffekt. Si 20% for å være forsiktig.

|2020|1,3 %|
|2019|2,2 %|
|2018|2,8 %|
|2017|1,9 %|
|2016|3,5 %|
|2015|2,2 %|

Med ca 98 mill aksjer i NanoV gir det en aksjekurs på 246
for NanoV før inflasjonsjustering, etter 295 kr.

6 Likes

Hva har salgsprisen på Algeta med Nano å gjøre?

3 Likes

Ved Algetas IPO var det 17Mill aksjer - når de ble solgt til 350kr aksjen var det 50 mill aksjer.
Ved NANOV IPO var det i overkant av 40Mill aksjer… nå ca. 100Mill.

Jeg har som flere andre her kalkulert med en 20% utvanning til før man virkelig får frem verdien i selskapet.

@zappa66 Det viser ca. hva man kan forvente i prising av ett selskap med ett godkjent preparat i en indikasjon innenfor kreft/RIT.

3 Likes

Si det.

Er vel mye mer relevant å se på salget av Endocyte og AAA.

Klarer man å lage et fornuftig anslag på peak sales av Betalutin så kan man klare å anslå en ca oppkjøpspris også.

Mye av jokeren ligger jo i kombinasjonen med Rituximab. Hvis denne comboen klarer å levere en høy prosentandel CR( 75+), lang PFS og OS, så kan man fort se for seg at den kan dominere i 2L og 3L FL og MZL (og muligens 1L FL og MZL på sikt).

Så kommer DLBCL, MCL, og Alpha37 på toppen av dette.

Så jeg vil si at mellom 15-40 milliarder nok i et bullscenario.

3 Likes

I do agree… det er det som er jokeren :slight_smile:

1 Like

Endocyte salgssummen var 2,1 mrd $ (2018).

Jeg har personlig lagt følgende til grunn for verdiestimat av selskapet når betalutin blir et godkjent produkt.

3FL marked = 0,7 MRD USD (5,74 MRD ved dollarkurs 8,2) , markedsandel 70%. Driftsresultat lik 80% av omsetning. P/E lik 12.
3FL markedet vil alene kunne gi NANOV en verdi på 38,4 MRD (ca 384 i kurs med dagens antall aksjer, om vi må vanne ut 20% til så ca 320 i kurs)

2FL marked = ca 2,5 MRD USD (20,5 MRD ved dollarkurs 8,2), markedsandel 30%, driftsresultat 80% av oms., PE lik 12. Verdi: 59 MRD (Tilsvarende 974 i kurs (384 fra 3FL +590 fra 2FL) med dagens antall aksjer eller 779 med utvanning på 20% på ett eller annet punkt).

Når man er så når markedet som NANOV er med betalutin, så vil en bekreftelse på produktet og godkjenning av salg/markedsføring av produktet gi selskapet en prising utifra forventning om 3FL eller 3FL +2FL. Partnere eller oppkjøp vil måtte komme inn på en pris hvor det er tatt utgangspunkt i verdifastsettelsen over. Om man er langsiktig så er det derfor utrolig godt gjort av selskapet å treffe markedet med en “100% owned asset” istedetfor å ta imot betaling (partnere som vil inn) mot å redusere egen risiko underveis (kapitaltilgang og kunnskap).

Tanker rundt mine synsinger om prising ved markedsadgang?

7 Likes

Lykkes NANOV i utstrakt grad så regner jeg litt forenklet med at jeg kan sette en ekstra null bak summen på min NANOV-investering pr idag, og med moderat suksess må jeg nøye meg med halvparten.

5 Likes

Høres litt lavt ut

1 Like

Nøyer meg faktisk med hans ene estimat på 779/10 × 3, men bare hvis det blir oppkjøp ila sommeren :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

La oss først få Q1 med 6 pas / pr mnd, så er det all in fra alle bauger og kanter.

Da kan markedet ta innover seg med full tyngde at det glapp faktisk aldri det som Nieba og Egberts pratet om. De hadde full kontroll hele veien.
Da skal det mye til for at ikke alle begynner å stole på en faktisk read out i H2 2021.

Hva skjer da etter Q1?

Selskapet søker etter launch manager.

De skal lansere Betalutin i utvalgte markeder, og snart får vi nok noen klare indikasjoner på hva de tar selv og hvor de lisensierer det ut.
Jeg vil tro at de markedene de ikke går for selv burde nærme seg en offisiell deal.
Det er snart bare 12 - 14 mnd til man kommersielt kan begynne å selge Betalutin. En partner trenger tiden til å posisjonere seg til den dagen.
Antakeligvis blir det en lisensdeal for Asia og Europa. Forventer up front og royalties.

Norden og USA går de for selv.

Jeg tror at med avklaringen fra interim i aug 2020 så var det en bankers deal at Betalutin blir medisin. Hadde man vært i tvil om det hadde de kjørt videre med to doseringer for å holde all options alive. Det trengte de ikke.

Jeg tror resten av året rett og slett blir en fest hvis de leverer + 16 pas på Q1. Alt tyder på at de er on track.

Med snadder også fra Archer, DLBCL og Alpha37 er det trolig en rich newsflow i vente med mulige avklaringer videre for Betalutin + Rituximab. Dette må gjerne launch manageren for Rituximab selv fortelle planene om (riktig, mr Braun, den nye CEO’n).

25 Likes

Solgte for 113,50 i 2016 og selger for 113,59 i 2021 :joy:

4 Likes

Are we hitting the target?

Sorry om den er postet før, men ser relativt fresh ut (datert sent i april d.å.).

Conclusion: This work indicates that 177Lu-lilotomab satetraxetan targets FDG avid lesions, and that increasing baseline (tMTV) does not have a decreasing effect on the total tumor absorbed dose (tTAD). The patient group receiving a higher amount of lilotomab pre-dosing demonstrated an absorbed dose–response relationship. Similar results were not observed in the low lilotomab group, which were expected since an overall very good response rate could mask such a relationship for this group. Regardless of pre-dosing, a mean absorbed dose to the total tumor tissue (tTAD) limit of 200cGy may prove valuable to separate clinical non-responders from responders.

Den som ler sist ler best. Vi får snakkes på slutten av året. Jeg er ikke overrasket over at mange er negative og skeptiske til hvorvidt NANOV vil lykkes. Den største andelen av markedsaktørene er tydeligvis enig med dere. Men det er vel egentlig ingen fasit på at dere vil få rett.

3 Likes

Screenshot_20210513_225704_com.android.chrome

Noen som sa snøskred?

Hva ser jeg på?

Dette er vel gårsdagens kursutvikling til Mei Pharma som kom med litt småskuffende data i kombinasjon med Burkinsa i NHL. Høy tox og ikke noe synergistisk effekt, 100%ORR, men lav andel CR.

Edit; de har fra tidligere heller ikke vist synergistisk effekt i kombo med Rituximab. Om Nano kan vise fortsatt lovende data med Rituximab, så har man en potensiell gullbehandling her.

12 Likes