Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Det har også mye innvirkning, enig.
Når ose fjernet selger/kjøper identitet, så ble det virkelig paradiset for algo virksomhet. Når det gjelder marketswatch på ose så er det en gigantisk vits :rofl:
Nok om dette nå.
Nordic Nanovector tenker jeg står på terskelen til noe meget stort i umiddelbar nær fremtid.

1 Like

Noe må man jo bruke ventetiden på. Mange vedtatte sannheter rundt hva algoer brukes til i dette forumet.

1 Like

Yup, jeg tok en epost til finanstilsynet tidligere i år om akkurat shorterne og deres posisjoner. Svaret jeg fikk var relativt enkelt: Shorterne må melde inn endringer i posisjon når de har over 0,2% størrelse på posisjonen. Finanstilsynet selv sitter på den infoen, men de legger det ikke ut før de går over 0,5%. Det kan skje endringer mellom 0,2% og 0,5% uten at vi får vite om det.

Og de svarte ikke på spørsmålene mine rundt bruk av denne grensen for markedsmanipulasjon, men håper de ser litt ekstra på akkurat det.

Ga også et ønske om at selger/kjøper skulle vises igjen og at short skulle være offentlig selv med lavere posisjoner. Og at det er mange som ønsker å bistå Finanstilsynet med å rapportere misstenkelig aktivitet, men at de to blokkerer oss fra å få et godt nok bilde til å kunne trekke sikre konklusjoner.

2 Likes

Kan vi håpe på noe effekt her? Forventningene er jo omtrent 0, men disse dataene bør jo være klare for lenge siden. Hvorfor vente med å presentere “dårlig” effekt?

2 Likes

Burde de være ferdig for lenge siden? De sa innen H1 2021 allerede da :slight_smile: Vi er fortsatt i H1 2021.

1 Like

Joda, vi er jo innenfor guiding, men nå har det gått nesten 6 måneder siden de var ferdig innrullert. Dataene burde sånn sett være klare. Jeg legger helt sikkert for mye i det, men jeg tenker at om de viste liten effekt (som forventet) så ville man muligens sluppet det med en gang? Kontra å vente til Q/andre anledninger.

1 Like

De har sagt at både Archer-1 og Lymrit 37-05 blir avgjørende for hva som skal gjøres med veien videre for Betalutin. Tror det er mest ansvarlig å slippe data fra disse sammen med en konklusjon om veien videre, så ikke markedet begynner å spekulere. Vi har ikke kunnskapen til å finne ut hva resultatene bør bety, så håper de tar det samlet og gir oss en skikkelig pakke med godteri. :slight_smile:

2 Likes

Ikke fått med meg at dette også gjaldt Lymrit 37-05, men da er det “oppklart” eventuelt.

2 Likes

Det er bare å skrive en algoritme som gjør det :slight_smile:

1 Like

Hvis siste pasient var innrullert i desember er det val alt for tidlig å konkludere med data nå. DOR f.eks.

Veldig spennende med Nano om dagen. Om de får klaff på rekruttering videre nå, nærmer Nano seg for alvor første avlesning av Pivotal-studien som guides mot slutten av dette året. Det vil være stort, og endelig får man si!
Har ikke vært med på hele reisen de siste årene, men Nano er noe jeg akter å holde videre på ferden fremover nå.

1 Like

Bare tre børsdager igjen til Q1.

Ikke den skarpeste spådommen, men tipper vi står 10kr ene eller andre veien fra dagens kurs innen slutten av neste uke.

Vil bli spennende med andre ord.

Vi har kommet ganske langt siden Desember 2014:

1 Like

Kommet langt, men så er det jammen mange kvartaler siden 2014 også

1 Like

Sikkert vært oppe før, men hvor langt i løypa var Algeta kommet før de

  1. inngikk partnerskap med Bayer, 2) ble oppkjøpt av Bayer.

Og hvor i løypa er NANOV ift dette.

Deal kom vel når de var i phase iii, bud kom etter godkjenning, 3-4 år etter.

Nå er vel studieoppsettet til nano litt annerledes med phase i/ii etc, så vet ikke om det er helt sammenlignbart.

3 Likes

Partnerskapet ble vel inngått så tidlig som i 2009. De fikk godkjenning for Xofigo i 2013 basert på en fase III-studie med 921 innrullerte. Oppkjøp i 2014.

1 Like

Nei Algeta har aldri vært oppe her før :laughing:

edit:
håper virkelig ingen bruker Algeta sin historie som beslutningsgrunnlag for når de går ut eller inn av Nano…

3 Likes

Helt enig i det. Har aldri sett den store relevansen i sammenlikningen.

4 Likes

Enig med deg. Håper heller ingen benytter andres selskaper suksess som beslutningsgrunnlag.