Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Novartis skal delta på ASCO med 110 Novartis relaterte abstrakter.

Interessant for Nanoitter at de sender ut en pressemelding hvor de fremhever presentasjonene av sin lu177 satsing (2 studier), og Kymriah, som er mot follicular lymphoma.

Mao er de tydeligvis veldig ivrige på begge feltene som Nano opererer i, lu177 og follicular lymphoma.

Novartis er høyaktuell som både partner og konkurrent. Spennende tider…

13 Likes

Er dette noe du vet, eller tror? Gjelder det i tilfelle for de steder der Nano innrullerer?

Costa brukte hovedsakelig UBS tidligere. Men ikke umulig at han bytter bank

1 Like

Jeg har ikke sjekket alle landene - men bl.a. USA har det vært en kraftig reduksjon i antall smittede/innlagte når en sammenlignet Q4 og Q1. Det gjelder også flere land i Europa.

Nå skal det sies at de siste 14 pasientene ble innrullet i nov-feb - men selv utover 2021 har smittetrykket/innleggelse i bl.a USA blitt redusert.

Ikke minst England :point_up:

1 Like

Hvor henter du den infoen fra?

Etter det eg ser har smittetrykket vært ganske likt i Q4 og Q1. Vil heller sei at det har vært litt høgre i Q1 enn Q4.

Og konkurrerende studier er ferdige/lagt ned - så flere «ledige» pasienter å rekruttere fra

1 Like

Kan ihvertfall referere til Q-presentasjonen til Pho der opplevde de at månedene Januar og Februar hadde stor impact på salget deres grunnet Covid (spesielt i USA), mens mars måned ble mye bedre og de har sett indikasjoner til at denne tendensen har fortsatt i ettertid… Når det gjelder Nano, så er det jo fom mid feb vi skal høre tall for rekruttering på, så for hva det er verdt, så kan det jo love litt godt, selv om dette selvsagt ikke er direkte overførbart og gjaldt først og fremst USA.

10 Likes

Jeg er ikke uenig, men for å vurdere smittetrykket er det vel bedre å se på sykehusbelastning?

Ser man at det toppet seg i januar og har falt kraftig siden da. Men hvordan det påvirker rekrutteringstallene vet vel bare nano. Og fasiten får vi snart.

Antall innlagte og døde steg ganske mye fra sept til desember/januar - mens etter toppen i des/jan, begynte det å synke kraftig. Det daglig smittetall falt fra ca. 300.000 jan i år til ca. 24000 daglige smittede 20. mai, altså det er nå under 1/10 som blir smittet sml med begynnelsen på januar.

Jeg er til dels enig med deg i at det blir noe upresist å si at smittetrykket (antall innlagte/døde) har vært mye lavere i Q1 sml med Q4 - men det som er sikkert er at i perioden november - februar, hvor selskapet klarte å innrullere 14 pasienter, var den perioden hvor smittetrykket var nesten på sitt høyeste- som sagt var det over 300 000 smittede i des/jan - mens det nå i mai kun er litt over 20 000. Smittetrykket i perioden 20. februar til 25. mai - som er det relevante å sammenligne med, hvor vi ifm Q1 får vite hvor mange pasienter som er innrullet i denne perioden - er i alle fall kraftig redusert sml med nov-februar hvor selskapet fikk inn 14 pasienter.

Til orientering mener jeg å huske at 14 (av totalt 97 sites) ligger i USA.

1 Like

Radium episode 167 - Episode 167: Nordic Nanovector by Radium | Free Listening on SoundCloud
Jeg hørte den enda en gang. For meg var det fint jmf alle innspill og synspunkt i både forum og på chat. Jeg vet ikke hvor mye folk er inne med, men sammenlignet med min totaløkonomi er jeg inne med relativt mye.

Jeg opplever at de er svært positive og begrunner det i mange ulike parametere. Hvilke tall og hvilket fokus de har i sin presentasjon på onsdag er jo ikke mulig å vite. Men når en ledelse i et selskap fremstår slik i denne typen diskurs/pod, når man kjenner til litt av historien, samt at de løfter frem aksjonærenes (eiernes) krevende posisjon og deres ønsker, da tenker jeg at de er overbevist.

Når de så en stund etter ansetter akkurat den nye daglig lederen (og flere andre nye folk) for så å få styreleder i samme selskap til å si: “Looking forward to a very successful 2021”.

Ja - da tror jeg de har mye å komme med. Jeg både tror og håper.

Fallhøyden er stor (igjen).

Pick your bet - jeg tror de kommer til å overraske veldig positivt på onsdag.

15 Likes

Tror nok ikke det er grunnlag for slike spekulasjoner. Antar at dette er en mellomlagring av tilbake kjøpte short aksjer. Slik kan de unngå å lukke shorten før i siste liten. Dersom denne teorien stemmer, kan betydelige deler av den antatte shorten allerede være inndekket. Dagens aksjonær oversikt hvor AP-Fjerde fondet og Nordnet Livsforsikring (som jeg antar er blant de største utlånerne) har fått tilbakelevert ett betydelig antall aksjer mens “sveitserne” er ute av listen igjen.

Ingen endring i short siden 6 mai

Må være onsdag ja:

Nordic Nanovector ASA: Financial calendar
Oslo, Norway, 12 March 2021

FINANCIAL YEAR 2020

· 22.03.2021 - Extraordinary General Meeting
· 26.03.2021 - Annual Report

FINANCIAL YEAR 2021

· 28.04.2021 - Annual General Meeting
· 26.05.2021 - Quarterly Report - Q1
· 27.08.2021 - Half-yearly Report
· 18.11.2021 - Quarterly Report - Q3

Spennende å høre hva de har å komme med.

1 Like

26.5 er onsdag

Jeg skrev feil selv, beklager… det er helt klart onsdag som er dagen.

Men markedet er stengt mandag grunnet pinse, så det er to handledager igjen før vi har fasiten på rekrutteringen pr 25.mai :blush:

5 Likes

Jepp.og det virker ikke som om shorterne har det travelt med å dekke seg inn. Vel, dersom de tar utgangspunkt i kvartalspresentasjoner tidligere enn Q4 20 presentasjonen, så kan jeg skjønne logikken og forventningene om at kursen skal ned etter Q1 er presentert.
Men dersom man tar inn over seg hvilke grep den nye ledelsen har tatt og hvilken effekt det fikk på Q4 20, så fortponer det seg som rene galematias å bli sittende short over Q1 presentasjonen. For ut fra uttalelsene som ledelsen kom med på Q4 21 presentasjonen så er det lite so tyder på at markedsaktørene skal bli skuffet førstkommende onsdag, snarere tvert imot.

Og det burde være innlysende at dersom vi på onsdag får en reprise på det som skjedde da Q4 20 ble presentert, så vil det ikke akkurat bli flere aksjer til salgs. Og da vil en inndekning på 1,2 mill aksjer ha en eksplosiv virkning på kursutviklingen. I det tilfellet er jeg tilbøyelig til å tro at kursen kan være kommet opp mot 70-tallet før vi igjen tart helg etter Q1 presentasjonen. Ikke meg imot, men det vil bli ekstremt surt for shorterne.

1 Like

Jeg er fullastet. Men at kursen skal stå i 70 kr tror jeg ikke vi ser før paradigme er ferdig inkludert og resultatene avlest. Så fremt ingen partneravtaler er offentliggjort. Da når vi slike kursmål på dagen.

Uten partneravtaler ser jeg for meg 50 kr ferdig paradigme og 120-150 kr med godkjenning fda. Da er selskapet verdt 12-15 milliarder.

Jokere er bud og partner avtaler.

9 Likes

Må inromme at jeg blir nok skuffet hvis kursen bli aldri mer enn 125kr. Dette blir ikke nok kompenasjon for den vannvittig risikoen vi har blitt utsatt for særlig for dem som har vært aksjonær fra 2017.
Jeg håper for minst det dobbelte. Vi få se.

4 Likes