Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Forventer ingenting lengre, men er det behandlet 10+ pasienter siden q2 (som jeg aldeles ikke har tro på selv :joy: ), så kan det komme en kraftig rekyl. Når det er sagt så kan man vel telle på 1 finger hvor mange ganger Nano har gått i pluss etter Q-pres siste åra :pensive:

Tenkte jeg skulle fikse litt på badet i dag, men måtte legge det fra meg da jeg har lovet samboeren å ikke bruke mer penger på Nano…

Fra alvor til alvor - hva forventer DU i morgen når det gjelder cashburn? Og hva tror du kan komme ifbm rekruteringstakt i paradigme?

5 Likes

Minimale endringer vedr. cashburn. Håpet mitt er at de har kunnet være proaktive, som ble etterspurt på Radium podcasten, og linet opp pasienter som kan bli eligible ved endret inklusjonskriterie. I så fall vil vi kunne forvente økt rekruttering, men jeg holder meg nede på gulvet ved hver Q-rapport og med det forventer en 3-4 pasienter.

Mitt bullscenario:

7 pas rekruttert
80 MNOK burn
Opprettholdelse av read out H2 2021
Forventninger om betydelig økt tempo i rekruttering herfra og fremover
Snakk om positive muligheter for redusert antall pasienter i Paradigme

Bear case:

3 pas rekruttert
100 MNOK i burn
Read out dyttet til H1 2022
Vesentlig negativ påvirkning fra Covid 19

4 Likes

Du glemte alpha37😉

Godkjent IND hadde ikke vært feil

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-150

Einarsson kommenterer Nano mot slutten av dagens podkast (35,40 min.)

Einarsson sier han et spent på morgendagen men sitter stille i båten :woozy_face:

2 Likes

Kan egentlig ikke skjønne at man skal ha en slik voldsom cash burn når man ikke rekrutterer pasienter og behandler dem.
Må man betale daglig fee til alle sentre sykehus som rekrutterer.
Kanskje d hadde vært på plass med noen permitteringer også hvis ikke alle de faste ansatte er involvert i andre oppgaver i pipen

5 Likes

"But if I had to imagine writing a NDA from scratch, it sounds like it would take around half a year to ready a submission.

But that’s not actually what happens. Under the FDA’s fast track program, they will accept rolling submissions. Thus, if they feel that the prospects of the clinical trial are looking good, OR they have already granted an accelerated approval and they are looking for an expansion of the application, they will take a look at the already completed section. Typically, the FDA will only look at the non-clinical and quality data after efficacy has been shown but if they are feeling good about the power of the efficacy data, they’ll start looking at the other sections early.

Thus, companies will start writing these sections ahead of schedule at risk. Likewise, for the clinical data, they’ll probably prepopulate the reports and sections and leave the tables and conclusions empty until the data starts rolling in. Likewise, the non-clinical groups will write what they can in their main sections and fill in the gaps as their final studies come back together. These groups also have the opportunity to go back into the archives and revise all of their older source documents so that they follow the same style guides as the newer sections so that their data is ready for the Tech Writers once they become available. Those teams are then going to sit on their sections until the clinical results are announced and they’ll race to push out the NDA. As the individual reviewers finish their reviews the queries will go back to the companies where they will try to quickly provide a response to minimize the review time. At the end of the review process when all of the inquiries can come back and the FDA is satisfied with the quality of the product, they’ll start to finalize the label and look at the final steps of drug release."

https://www.quora.com/How-long-does-it-take-to-put-together-a-New-Drug-Application-after-a-phase-3-drug-trial

3 Likes

Skjønner at alle fokuserer på rekrutering om dagen. Men løfter man blikket bittelitt, så vil man se at det er mulig å dra veldig spennende paralleller fra det Fusion pharma og AstraZeneca driver med og over til Nano.

Blir ikke veldig overrasket om Merck og AZ vil prøve olapariab med andre RIT/TAT :wink:

Nano sine studier med AZ og Merck sitt preparat olaparib

The combination of Humalutin and Olaparib, a small molecule inhibitor that inhibits the PARP enzyme whose function is to repair DNA single strand break (SSB) was explored. Inhibited repair of SSB in combination with radiation-induced DNA damage results in fatal irreparable DNA double strand breaks. The combination resulted in synergistic effects in NHL cells.

The results indicate the potential clinical benefit of combining Betalutin with CD20 targeting immunotherapy as well as combining Humalutin with PARP inhibitors.

Fra Fusion og AstraZeneca sine studier med TAT og olapariab

16 Likes

Dette blir spennende! God natt mine TI-venner, vi sees i morgen tidlig!

8 Likes

Nordic Nanovector ASA: Resultat for tredje kvartal 2020

Nordic Nanovector ASA: Results for the Third Quarter 2020

Nordic Nanovector completes enrolment into second safety cohort of follicular lymphoma patients in Archer-1 Phase 1b Betalutin®/rituximab combination trial

26 Likes

56 patients enrolled as of August 26th)
59 patients enrolled as of 18th November

3 pasienter på 3 mnd…og verre blir det:

Uncertainty around lockdown and continued restrictions in Q4 and into 2021 may lead to further delays to completing enrolment

2 Likes

Verre? Eller som Nieba sier:

Studien ventes
fullført andre halvår 2021, og generering av disse dataene vil kreve at vi
navigerer godt gjennom de nyeste utfordringene med økte COVID-19-restriksjoner.
Vi forventer fortsatt at dette målet vil innfris ved hjelp av
protokollendringene, muligheten for å redusere pasientgruppen, og alle de andre
tiltakene vi aktivt implementerer for å drive pasientrekruttering til
PARADIGME,” sier Lars Nieba, fungerende administrerende direktør i Nordic
Nanovector.

14 Likes

Skuff med kun 3 nye rekruttert, men :thinking:

De skriver jo rett ut om muligheter for pasientreduksjon, så den virker veldig sannsynlig nå…
Og i tillegg er Archer ferdig rekruttert med 2 nye der, så da er den hodepinen ute av veien…!

Litt blanda drops, men selskapet er ennå positive ift til å greie tidslinjen og det er først de to neste q’s man får noen indikasjon på om protokollendringer kan hjelpe på rekruttering…

9 Likes

Synes det høres greit ut. Problemet med mindre pasientgrupper er at man må ha høyere effekt for godkjennelse pga større usikkerhet.

2 Likes

Pluss to innrullert i Archer-1😊

Resultat H1’2021. Det er snart det!

Christine Wilkinson Blanc, Chief Medical Officer of Nordic Nanovector, said: "We are pleased to complete patient enrolment into the second safety cohort of Archer-1. We look forward to the results from this cohort in H1’2021, which will add to our understanding of Betalutin® use in FL patients. The data will also inform our thinking towards further development strategies for Betalutin® in broader FL populations than that being investigated in our PARADIGME trial in 3L FL

4 Likes

Joda, men opprinnelig plan var jo 65 pas i hver dosegruppe og når den ene dosegruppen nå er droppet trenger man ikke rekruttere like mange totalt som tidligere for at valgte dosegruppe har tilstrekkelig med data…

Edit: Tror egentlig effekt er ganske lett å avklare all den tid alternativet med ingen behandling sier seg selv – nå tror jeg N først og fremst går på å få en robust safety- og bivirkningsprofil…

4 Likes