Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Jeg skjønner ikke dette opphenget i shorterne og håpet om at de skal blø.

Shorterne er trolig større seriøse aktører som tror at bransjen generelt vil falle mer enn hva konsensus tror som følge av pandemien. Det er i hvert fall en hypotese jeg ser flere har referert. Under Q1 la også ledelsen stor vekt på pandemiens påvirkning på rekrutteringen. I så fall har noen analysert bedre enn andre og fortjener da naturlig nok en gevinst. Vi andre har tapt noe de siste dagene og det tåler vi. Vi er jo ikke dårlige tapere med bitre anklager?

2 Likes

Er nok krefter som jobber denne ned. Sell on news, short og om noen store selger + negativ psykologi på små folk.

1 Like

Da ble det en liten swingtrade på vegne av min mor.

838 Photocure ble til 4840 Nano-aksjer!

5 Likes

Dette er også mitt rasjonal, man står ikke på podiet med slik selvtillit mens tallene på tavla i bakrunn viser at man med all tydelighet ikke rekker 120. Med mindre det er info i bakgrunn som ikke kan vises. Økte også på i dag, er ganske sikker på at dette er en skjult mulighet.

3 Likes

Shorterne er vel de nærmeste til å skjønne verdien av å dytte aksjen under et støttenivå, og det er jo et slag som utspiller seg akkurat nå. Fritt etter hukommelsen så lå vel støtten på ca 24,70.

1 Like

Helt korrekt, så påstanden om at shorterne nå har dekket inn har man lite belegg for.

De kan ha økt i løpet av gårsdagen og dagen. Det er min teori. Er overrasket om aksjonærer uten for høy gearing selger på gårsdagens presentasjon, og ikke minst Archer-tallene fra dagen før.

2 Likes

under 25 er jo helt vilt, klarer ikke dy meg og rundet opp til nærmeste hele 10.000 :slight_smile:

1 Like

Joda, ser den. Men du er ikke alene om å være ferdigkjøpt og med håp om et ganske annet utfall etter Q1. Rekrutteringen kom dessverre inn noe lavere enn det vi hadde forutsett. Jeg vil likevel understreke at dette verken svekker virkningen av Betalutin, gjør sannsynligheten for at det blir medisin mindre, eller nødvendigvis forskyver tidslinjen. Aktørene har solgt kursen ned, men i den grad du ikke trenger pengene i nær fremtid, burde det ikke gjøre deg noe annet enn en viss irritasjon overmål se papirpengene minke.
Har man en smule tålmodighet så vil man i løpet av sommeren tidlig høst få tilbake det «tapte». Faren ved å gå ut nå er at man gjør tapet reelt og ikke kommer seg inn igjen. For jeg er rimelig sikker på at det skjer ting bak de lukkede dører som når kjent, kan skyte kursen rett opp.

2 Likes

Jo lengre inne i forhandlinger de er med en partner jo mindre kan de si, og det er jo grunnlaget for min mistanke om at de kan befinne seg svært langt inne i slike forhandlinger allerede. Ironisk nok betyr det at jo nærmere man er en slik løsning jo færre signaler mottar markedet om at noe står på trappene.

Korrekt, så langt vi kan vite det sikkert iallefall. Problemet med shorterne i biotech-selskaper er at de har som incentiv å senke kursen og derved redusere pengene Nano får ved emisjon og dermed igjen redusere mulighetene for at livsviktig medisin kommer til pasientene. Det er derfor det blir sett på som umoralsk å shorte Nano av mange, i tillegg til at de selv taper penger.

Noen manipulerer aksjen med roboter som kjører ordreboken opp og ned, og det er ikke alle robotene som er short-aktørene sine, men når man følger med på adferden ser det ofte ut som målet er å senke kursen. Hvilke aktører har incentiv for å senke kursen? Shortere og ikke så mange andre. Men det er ikke noen direkte bevis nei. Det har de nye lovene med anonymisert handel samt shortgrensen på 0,5% sørget for at ingen utenfor Finanstilsynet/Analytikere i bankene kan ha god innsikt i.

Får shorterne skyld for mer enn de faktisk foretar seg? Sikkert.

1 Like

Nå venter jeg egentlig bare på at Lymrit 37-05 dataene skal slippes(De var ferdig dosert 12 dager etter Archer-1) og håper de blir like gode som Archer-1 dataene var. Disse dataene skal også være med å avgjøre veien videre for Betalutin ifølge børsmeldingen 1. desember 2020: Press releases | Nordicnanovector

3 Likes

Artikkel på TDN nå, med referanse til gårsdagens kommentarer fra ABG:

Nordic Nanovector la frem sin kvartalsrapport for første kvartal i morgentimene onsdag som viste et driftsresultat på -101 millioner kroner, mot -126 millioner kroner i første kvartal 2020.

Det som derimot er av mer fokus hos analytikerne er innrulleringen til Paradigme-studien. Ifølge kvartalsrapporten var det pr 25. mai 2021 totalt innrullert 83 pasienter, mot 73 pr 17. februar 2021. ABG Sundal Collier skriver i en analyse i tilknytning til kvartalsrapporten at til tross for forbedringer i studie-rekruttering var antall nye innrullerte pasienter noe svakere med 10 nye pasienter, sammenlignet med 14 i fjerde kvartal.

Meglerhuset tror dog at det er sannsynlig å anta at studien kan bli fult ut rekruttert, og at publisering av avlesning fra tremåneders topplinjedata innen slutten av 2021 er mulig, men presiserer at dette betinger en akselerert rekrutteringsrate.

“Med vaksinasjonsutrullingen i de fleste europeiske land og USA, vil covid-19-påvirkningene på studien være av mindre grad i kommende kvartaler”, fremhever ABG Sundal Collier.

Videre skriver meglerhuset at Nordic Nanovector som ventet ikke genererte noe omsetning i kvartalet, og at de heller fokuserer på kontantbeholdningen og bruken. Mens kontantbeholdningen pr utgangen av første kvartal var 498 millioner kroner, godt hjulpet av emisjonen i februar på 361 millioner, var kontantstrømmene fra driften -133,5 millioner kroner (-65,2 millioner i fjerde kvartal).

“Høyere cash burn er på grunn av nedbetalinger av leverandørgjeld, og selskapet forventer at kontantbeholdningen vil vare inn i andre halvdel av 2022”, skriver ABG Sundal Collier.

Meglerhuset avslutter med å trekke frem at de fortsatt vurderer Nordic Nanovector-aksjen som en kjøpskandidat, og begrunner dette med imponerende data sett så langt i Paradigme-studien og plattform-potensiale i andre onkologiske indikasjoner med høyt umøtt medisinsk nødvendighet.

Nordic Nanovector falt 16,7 prosent til 25,87 kroner onsdag.

4 Likes

Er egentlig mer spent på Ling sin DNB update på kursmål…

1 Like

OK. Dersom du ikke har tiltro til selskapets nye ledelse så skjønner jeg ikke hvorfor du tar sjansen på å ha penger investert i selskapet. Er det den nye CEO du ikke stoler på? Eller kanskje det er styreformannen du mener er en bløffmaker? Eller er detr Marco som er den store stygge ulven der ledelsen forsøker å lure selskapets eiere?

Foreslår at du stiller på neste generalforsamling og gjør ditt for å få kastet denne gjengen med bløffmakere.

Hadde jeg ikke stolt på ledelsen ville jeg aldri satset pengene mine på NANOV. Farmasi er risikofylt nok som det er. Da jeg fant ut at den godeste Costa ikke fortalte sannheten, da solgte jeg meg ut av NANOV og jeg har holdt meg på god avstand inntil selskapet fikk på plass en ledelse som utviste troverdighet og vilje til å ta grep. Jeg registrerer at enkelte gjør et pek av at jeg snakket om å bimnde meg til masten. Vel, oppdager jeg bløff og personer i ledelsen som ikke er å stole på, da vil det ikke være et rep sterkt nok til å holde meg bundet til masten.

Så når dagens ledelse fremholder at de vil gjennomføre avlesning av paradigme i H2 21, da stioler jeg på det. Et kvartal med noe færre pasienter rekruttert endrer ikke det. Det pussige er at dersom selskapet hadde rapportert om 14 rekrutterte, så ville dippen blitt betydelig mindre. Det ser ut til at markedsaktørene ikke evner å se at det står 97 siter i 24 land klar til å ta inn pasienter. Å gjøre et nummer av at selskapet må ha inn 9.25 pasienter pr mnd i 3 månere for å nå readout før årsslutt er ikke akkurat veldig skremmende, for å si det mildt.

Jeg velger å tro at dette har ledelsen full kontroll på. Så får dere som mener ledelsen ikke leverer og er bløffmakere selge dere ut og finne andre selskaper å investere i.

6 Likes

Ja, helt tydelig at det pågår samtaler med potensielle partnere. Men vi får neppe vite noe mer konkret før avtalen offentliggjøres. Det er vel neppe noen stor hemmelighet at det høyst sannsynlig vil lønne seg å sitte på innsiden den dagen avtalen offentliggjøres.

Til tross for svak utvikling i dag, er jeg (merkverdig) fornøyd med at jeg økte beholdningen min med 20% i går. Har litt mer tørt krutt i kassa, og dersom kursen faller til under 24, kommer jeg til å kjøpe 10% til. Etter å ha hørt på Radium podcasten (anbefales!) i går, er jeg beroliget - og… worst case… blir vi forsinket en måned eller to - DET er ikke en fullstendig krise!

At de gjentar guidingen på readout - får meg til å tenke på at de har en eller flere kaniner i hatten. Tviler på at ny CEO vil gå så hardt ut, uten å være relativt trygg på at han kan oppfattes som etterrettelig! :rocket:

5 Likes

Bør jo øke litt på den archermeldingen og opprettholding av guiding, men tipper usikkerheten rundt innrullering gjør at han står på stedet hvil…

2 Likes

Må innrømme at jeg hadde følt meg mer trygg på opprettholdelsen av guiding om de samtidig hadde forklart oss grunnlaget for en slik optimisme…

1 Like

Det har de gjort, for oss dødelige var det godt forklart i radium-podcasten :slight_smile:

4 Likes

Nå må man stikke fingern i jorden. Hvilke usikkerhet? De rekrutterte 10 pasienter. I tillegg har de 4 under screeningundersøkelser. Det i en periode der det oppstod en ny, sterk smittebølge. NANOV behandler eldre, medisinsk sårbare pasienter i Paradigme. Man må ikke være professor for å skjønne at det er årsaken til at tallet ble litt lavere enn forventet. Det er likevel betydelig gøyere enn det var i de tre første kvartalene i 2020.

Så må man ikke glemme at det står 97 siter i 24 land klare til å ta inn pasienter. Den kapasiteten er mye mer enn nok til å ta imot de resterende pasientene NAOV trenger for å ha oppfylt 120.

Man må ikke gjøre dette verre enn det er.