Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Vi får se i morgen. Men jeg kan ikke skjønne at nedsiden er stor fra dette nivået. En ting er at shorterne vil forsøke å presse kursen ytterligere ned og håpe på hjelp fra uerfarne og lettskremte investorer. Men nå er kursen kommet så lavt at flere og større investorer finner det interessant å kjøpe seg ytterligere opp i NANOV. Og da har vi kommet i den situasjonen at mens shorterne fikk hjelp av diverse NANOV investorer(de små og uerfarne samt investorer som innså hva som skjedde og som ville utnytte nedturen til å kjøpe aksjene tilbake billigere) til å presse akskjekursen ned, så vil de når kursen snur opp, få konkurranse av de samme investorene når aksjene skal kjøpes tilbake. Og det Iver klima der selgersiden er forduftet. Det kan bli en artig opplevelse for oss som sitter på innsiden.

6 Likes

Da har det altså kommer to konkurrenter i dlbcl på kort tid. Den ene har vel 25% cr og denne har 31%. Nano prøver seg dessverre som mono terapi. Hadde de kjørt combo så tror jeg det kunne blitt bra. Er det noen som husker så hadde den nettopp godkjente medisinen i dlbcl med 25% cr ikke så gode resultater i Fl? 25-31 % cr i dlbcl er jo svært bra. Vil dette være sterke konkurrenter for Nano? Syntes det er noe rart at det plutselig dukker opp konkurrenter uten at de har vært i skjemaet hos nanov over konkurranse bildet. Når man leser nanov sin fremstilling har de ihvertfall liten konkurranse i FL.

2 Likes

Bare å se bort fra dlbcl, ingen som forventer noe revolusjonerende her?

Innrullering Innrullering Innrullering partner :face_with_hand_over_mouth:

5 Likes

De har vel uttalt å ikke forvente noe her? Jeg husker bare fra gammelt av, så har ikke kilden… Men jeg håper jeg gjerne tar feil

Med andre ord. Forvent kursnedgang ved resultat, selv om det er kommunisert å ikke forvente noe :man_shrugging:

Uvitende vil muligens se det som svakhet, dumpe aksjer, shorterene hiver seg på, mens de med litt lengre horisont sier tusen takk og kjøper på lavere kurser.

Legg til en eventuell svak makro/korreksjon i markedet og man kan potensielt kjøpe aksjer under emi-kurs…

Bare en tanke.

Faktisk en ganske god analyse. Det går ihvertfall ikke opp på allerede skuffende resultater. Det er en grunn for at de ikke tok det sammen med archer som var enestående. De uttalte “noe effekt i noen pasienter” det leser jeg som en viss prosent partial response og ingen complete response.

1 Like

Hvis resultatet ikke er «oppmuntrende» så blir det vel ikke en egen melding. Da blir det vel «begravd» i en q rapport ?

Med tanke på at de sto på Q1 og sa at resultatene fra dlbcl ville komme innen noen uker så er det vel 100% sikkert at de ikke blir begravd i en q-rapport.

Kanskje vil man se de i Lugano? Eller kanskje dukker det opp et sammarbeid med en kombo eller en liten cocktail?

4 Likes

Ingen tvil om at NanoV befinner seg på et interessant nivå teknisk sett, og det er vel egentlig litt uklart om 24,50 skal anses som støtte eller motstand i øyeblikket. Tror det er litt av begge deler, og at markedet er delt i synet på det. Forhåpentligvis oppfatter flertallet det som støtte. Hva flertallet måtte mene hjelper selvsagt lite når shorterne setter kreftene inn på å dytte aksjen nedover. Det ville være lite heldig for shorterne om aksjen nå trender oppover på lavt volum uten at shorterne har fått dekket seg inn.

2 Likes

2 Likes

Stock, har registrete shortere (0,61 +1,14%) tjent noe i det hele tatt når det ser ut som inngangssnittet de ligger på er ca dagens kurs ? Fortjenesten kommer vel på nedsiden herfra

Da gjør jeg et lite kjøp til høyere pris enn snittet nå :wink:

1 Like

Vanskelig å si, men de kan jo ha satt inn støtet over 30 kr før kvartalsrapporten. Kan vel godt være at de nå hadde vært mer interessert i å dekke seg inn siden det uansett ikke er så mye å tjene på at aksjen faller til 22,70. Men skal de dekke seg inn trenger de volum, og derfor har de nok liten lyst til at aksjen skal få stikke av gårde på lavt volum og vil nok forsøke å hindre det.

1 Like

Men kan vel se snittet av kjøpene shorterne har gjort når dem har økt på forskjellige kurser ? Mener å ha sett dette før, men finner det ikke her:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Du ser vel start position date og kurs ved å klikke på kolonne titler her
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORDIC%20NANOVECTOR&land=norway

2 Likes

Har dere lagt ned teknisk analyse-tråden? :sweat_smile:

Blir vel en tur ned til emi igjen, sånn for enkelhets skyld.

Det er jo det markedet forventer, men siden avstanden dit er så kort allerede så velger nok mange heller å ta en inngang nå heller enn å spekulere i å få med seg den siste krona. De vet jo at det kan bli trangt i døra på veien opp igjen hvis det skulle dukke opp en eller annen nyhet.

2 Likes

Slettet

2 Likes

Shorten ble ikke økt i går - og da steg kursen;

https://ssr.finanstilsynet.no/

Er rimelig sikker på at morgendagens lister viser at shorten på ny har økt.

4 Likes