Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

De ønsker vel kanskje å vise til litt bedre tracking når de i Q1 2021 løfter kursmålet opp til 50 kroner igjen og treffer godt på den spådommen :wink:

Fra spøk til alvor; det er selvsagt urovekkende at Jeffries slakter kursmålet nå på all time low så og si. Hadde vært veldig interessant og lest begrunnelsen deres.

2 Likes

Nano har vel slutta å betale for analyser, for å spare penger. Er vel ikke værre enn det :joy:

12 Likes

Kursmål uten forutsetningene bak kursmålet er for et slikt selskap helt meningsløst! Tidsperspektivet for kursmålet er også viktig, her er det vel 6 mnd horisont vel…

3 Likes

Spesielt hvordan enkelte innovative bedrifter blir lagt under bussen. Når finansbransjen stod under høyt shortpress så ble det ulovlig med short, rart hvordan dette systemet redder sine egne gang på gang.

7 Likes

Mine aksjer får de i alle fall ikke, men noen selger på nyheten…

Enten er Nieba og Egberts bransjens største bløffmakere, eller så skjønner ikke analytikeren i Jeffries hva han / hun holder på med.

En liten gavepakke til GSA muligens?

5 Likes

Pussig når de sier kjøp med kursmål 50 er det ingen som hopper, men nå med kursmål 15 ramler folk av stolen. Dersom ikke GSA snart dekker shorten har vi mer uvær i vente.

2 Likes

Sjelden noe positivt i denne aksjen.Gleder meg til 2020 er over. Har vært et dritår for nano.

2 Likes

De er vel ute etter å mele sin egen kake.
Nå etter konferansen og sikkert en til en samtaler ser de at de begynner å gå veien.
Lett å nedgradere, så kjøpe billige aksjer. God taktikk det.
Dere får følge med på aksjonær listene de neste ukene, dere som har tilgang til det, for å se om Jefferies dukker opp der igjen, eller hvis de allerede er der, om de selger eller kjøper mere nå.

1 Like

Oljebransjen sliter med marginene, kast en redningspakke. Norsk pharma viser til null pasientrekrutering, pensjonsfondet innland shorter i vei.

Til å le/gråte av

2 Likes

Enig med deg, men jeg tror at det er punktene 4 og 5 (80-90 pas rekruttert og partner) som i så fall må drive det. Skulle det skje kunne sikkert kursen havnet over 50 også. Hadde vært fint med emisjon da.

Punkt 3 (redusert antall i Paradigme) vil naturligvis også være en kjempemelding isolert sett, men jeg ser på rekrutteringstakten som viktigere. Jeg tror dessverre den fortsetter å være dårlig. Fra juni 2018 - Q419 ble det innrullert 47 pas. Etter det, 4 i kvartalet under Corona, og med den smitteutviklingen vi ser nå så ser jeg det som svært lite sannsynlig å nå 80 pas ved Q1 release.

Når det gjelder pkt 1 (oppdaterte tall Archer) så er det også en viss triggermessig ulempe, nemlig at den vanskelig kan overraske positivt. 100% ORR hadde selvfølgelig vært knall, men lavere vil jo nødvendigvis være negativt i det korte bildet.

Derfor tenker jeg at Nano har en klar nedsiderisiko i det korte (6mnd) bildet. Spørsmålet er imidlertid hvor interessant det korte bildet er i en aksje som Nano nå. For min del er fokus på at Betalutin leverer bedre enn konkurrentene og at sannsynligheten for å nå målet om kommersialisering i det store og det hele er nært. Med det fokuset bryr det ikke meg om Nano-kursen dupper i det korte bildet. :blush:

1 Like

The brokerage names potential Betalutin delays and commercial challenges as drivers behind the downgrade ** Jefferies is concerned that slow recruitment in PARADIGME study of Betalutin in follicular lymphoma could delay data beyond H2 2021 ** Given the second wave of COVID-19 restrictions plus the age and frailty of patients, the brokerage now assumes data in H2 2022, delaying initial US launch about 1 year to 2023 ** Furthermore, it notes that recent expert comments suggest commercial uptake may be challenging, leading it to nearly halve peak Betalutin sales estimate to $430 million ** The brokerage also adds it believes Nordic Nanovector’s cash reported at end-Q3 is adequate to fund cash burn into H2 2021 but may not be sufficient to reach initial data from the PARADIGME trial ((joanna.wodzicka@tr.com))

10 Likes

Takk @hgsd300

Er dette hele @hgsd300 ?

Vil si det er “fair” begrunnelser å være forsiktige med Covid-19, men delay for readout til H2 2022… ? Lovende vaksiner for Covid-19 rykker stadig nærmere launch, de har ikke sett effekten av de nye inklusjonskriteriene og potensiale for kutt i pasientmengden. Det er isåfall høyst konservativt av Jefferies å forvente at det bommes på absolutt alt. BionTech gründeren sa vell at han ser for seg normalisering utover sommeren mot vinteren, så tror Jefferies at rekruttering vil så og si stoppe helt opp frem til 2022? Hadde denne kommet i sommer hadde jeg hatt mer forståelse for den, men nå virker det bare som at de helgarderer seg og avventer med å oppjustere til all risiko er fjernet. Slett arbeid.

6 Likes

Noen som kan sjekke om Jefferies er inne topp 50 og hvor mye de eventuelt har?

Ja, se der ja :slight_smile: Det var jo enda mindre lystig. Det er klart at om ikke pasienttallet tas ned og rekrutteringen ikke bedres i perioden, så er jo det der også optimistisk.

Men… HVIS pasienttallet tas ned til 100, Coronasituasjonen bedrer seg og protokollutvidelsene får effekt, så kan det jo se veldig mye bedre ut.

Har jeg forstått det riktig at reduksjon i pasienttallet evt kan forsvares gjennom at effekt måles i full innrullering av 40/15 arm, mens safety ivaretas av totalen på begge armer? Kan man i så fall anta at av de 60ish innrullerte til nå så er 30 stk 40/15 og dermed at med 35 til så er 40/15 arm fullført og totalen på 95 en mulig target for godkjennelse?

2 Likes

Og derav HOLD anbefaling tenker jeg. Leverer de ser det veldig lovende ut, bommer de igjen så er (nesten) all tillit vekke

2 Likes

Hele meldingen fra DNM

BUZZ-Nordic Nanovector: Jefferies cuts on potential Betalutin delays, commercial challenges

** Jefferies cuts Norway-based biotech company Nordic Nanovector to “hold” from “buy”, slashes price target by 70% to NOK 15 ** The brokerage names potential Betalutin delays and commercial challenges as drivers behind the downgrade ** Jefferies is concerned that slow recruitment in PARADIGME study of Betalutin in follicular lymphoma could delay data beyond H2 2021 ** Given the second wave of COVID-19 restrictions plus the age and frailty of patients, the brokerage now assumes data in H2 2022, delaying initial US launch about 1 year to 2023 ** Furthermore, it notes that recent expert comments suggest commercial uptake may be challenging, leading it to nearly halve peak Betalutin sales estimate to $430 million ** The brokerage also adds it believes Nordic Nanovector’s cash reported at end-Q3 is adequate to fund cash burn into H2 2021 but may not be sufficient to reach initial data from the PARADIGME trial ((joanna.wodzicka@tr.com))

Men altså allikevel regner de Peak sales på 430 mill $…:

2 Likes

Du kan så si. 3 x peak sales gi jo en verdi på ca 10-11 mrd.

10-baggeren er fortsatt intakt sånn sett. Så kommer jo Alpha37 og Humalutin oppå der igjen.

Men hvis man skal følge opp den negative analysen til Jefferies, hva er scrap value på Nano hvis det skulle blitt solgt i dag? 3-4-5-6-7-10 mrd?

8 Likes