Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Når Jefferies snakker bør styret lytte.

Det er ingen smågutt som nå snakker og dette er ikke annet enn en en total mistillitserklæring til selskapets uttalte fremdriftsplan fra en av verdens største og beste analytikere innen biotech.

6 Likes

Har vært et drittår for verden! Men det er ikke lenge igjen av året :slight_smile:

1 Like

Gitt vaksine og hvor mange som allerede er smittet ( kanskje 25% i USA) så bør denne pandemien ha rast fra seg innen mai, i allefall så langt at sykehusene har god kapasitet til rekruttering.
Spørsmålet er da hvor mange i vår målgruppe som er døde.
Kreft, blodsykdom alder og skrøpelighet er alle betydelige risikofaktorer.

Her på tråden har vi ikke brukt for mye plass for å se på konsekvensene av bølge 2 av pandemien slik at konsensus her inne har vært for optimistisk på pasientrekrutteringen. Når vaksineringen tar fart i januar - og de eldre og syke kommer først i køen - vil vi vel gradvis se bedre rekruttering allerede fra april av, tror jeg.

1 Like

Mener å huske at gjennomsnittsalderen på Nanos 2FL-paienter har ligget på 69 år. I hvilken grad NHL-pasienter som sådan er utsatt i Covid-19 sammenheng er vel ukjent, men antagelig forståelig. Aldersmessig er 69-åringer ikke spesielt utsatt. Det er først fra 70 års alder og oppover det øker kraftig.

Et annet spørsmål er sykehuskapasitet. Med vaksine med 95% effekt ila noen få uker vil sykehussituasjonen totalt endres veldig raskt. Innlagte vil være de første til å få vaksinen. Sykehjemsinnlagte og -ansatte likeså.

I lys av det synes Jeffries analyse utdatert og uforstålig og faktisk spekulativ.

3 Likes

Dette må jo være kjøpsanledning!! Kan ikke skjønne annet.

3 Likes

Med nåværende rekrutteringshastighet snakker vi 16 pas i året. Smitten er for tiden stor og sykehusinnleggelser har økt. Utrulling av vaksine vil uansett ta tid, så jeg ser ikke den store effekten av det før kanskje på vårparten?

Selv med doblet rekruttering (8pas/kvartal) vil man ikke nå readout 2h 2021, selv om totalen senkes fra 130 til 95?

Redd det er mer spekulativt å tro på readout i 2021 enn etter, men det KAN selvfølgelig skje.

1 Like

I alle fall ikke en salgs anledning.

2 Likes

Mye av håpet ligger jo i at BP ser en verdi i pipelinen og produktet, og løfter blikket mer enn 12 mnd frem i tid.

Er ikke veldig søkt å tro at BP vil satse på dette, ref det vi har sett av oppkjøp og deals innenfor RIT/TAT

5 Likes

For å vri på flisa; de har bommet hver gang med sine analyser om NANO. Hvorfor skal man gi dem så mye mer kredibilitet nå, enn når de hadde 70kr+ som utgangspunkt? Var du enig med dem da?

Denne burde isåfall kommet tidligere i år, når det ikke var klart med inklusjonskriterier, ingen snakk om kutt i pasientmengde og ingen horisont på Covid-19 vaksine. De sier ikke “SELL” og har tegnet opp et worst case scenario som de nå baserer seg på. Dette er ikke annet enn nok en spådom på berget av spådommer.

Edit: Forøvrig, hva mener du styret skal gjøre/si basert på hva et analyseselskap sier? At de skal utsette guiding til 2022 og vise at de ikke tror på noen av tiltakene?

12 Likes

Og hvor står det her om effektiv covid-19 vaksine?

Tyder på at dette er en analyse uten verdi, dersom den ikke har diskutert covid-vaksinenes inntog og effekt det har på syhehusinnleggelser og spredning i risikogruppene.

Dersom vaksinene viser seg effektive vil det fullstendig snu situasjonen for sykehus og risikopasienter.

2 Likes

Ja, enig i det. Folk har jo i mange år snakket om oppkjøp/partner for Nano, men endelig føler jeg det er noe som er sannsynlig nok til at jeg satser mer på det. Faktisk har jeg økt i dag, men jeg anser det likevel som et spekulativt bet.

Vaksine er ingen silver-bullet. Det vil ta lang tid å vaksinere mange nok til at man kan redusere tiltakene på sykehus osv. Selv om testene så langt er lovende, så vil det fortsatt ta tid før vi vet hvor gode vaksinene er, og de skal som sagt distribueres osv. Skal man ha tilstrekkelig imunitet i befolkningen så må man vel vakisnere mer enn 70%. Dette vil ta tid. Og det vil ikke være alle pasientgrupper som kan ta vaksinen. Og de er gjerne på sykehus osv. Så det er en reel bekymring at det kan ta lang tid før man innrulert nok pasienter.

Persling håper jeg at jeg tar feil, og at man får landet nok pastienter asap.

3 Likes

Ser for meg at de fleste pasientene som ikke er på respirator/intensiv vil kunne sendes hjem mye raskere enn pr. i dag og frigjøre sykehusplasser. Vaksinen vil dessuten antagelig stoppe den alvorlige utviklingen av coronaen hos pasientene om de blir vaksinert i tidlig fase. Smitterisikoen for behandlerne/personell vil reduseres 95%. Jeg er optimist og tror vi vil kunne se resultater av vaksineringen meget fort for sykehusinnleggelser.

3 Likes

Tror folk blir overrasket hvor fort vaksinering vil gå når maskineriet begynner å rulle. For 6-7 mnd siden snakket man om vaksine beste fall 2 år frem i tid.

Produksjon og vaksinering vil gå i ett forrykende tempo med oppskalering når dette først starter om 3 ukers tid

7 Likes

Jefferies burde egentlig komme med en vaksineoppdatering på sin analyse. Det er ikke greit å sende ut en gammel analyse som ikke tar hensyn til nye realiteter. Kursfallet nå er tragikomisk.

5 Likes

Ja, og det er i tillegg stor konkurranse mellom de forskjellige vaksineprodusentene om å få ut mest mulig volum hurtigst mulig. Og det med 3 ulike vaksiner som viser meget god midlertidig efficacy (på store pasientgrupper).

4 Likes

Det vi også vet er at spesialsykehus for kreftbehandling, som f.eks. Radiumhospitalet, fortsetter sin drift og behandling uavhengig av covid-19. Radiumhospitalet tar ikke inn covid-19-pasienter.

3 Likes

Det er her mange misforstår.

Effekten av vaksinen kan komme kan ganske kjapt. Jeg tror vi langt på vei er i mål her i vesten i løpet av mars

5 Likes

Det er en hemmelighet.

2 Likes