Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Hadde Nano vært et hotell eller flyselskap så skulle jeg vært enig. Men siden de dreier seg om forsøk på alvorlig syke mennesker så vil det være nødvendig med strenge tiltak på sykehus i lang tid fremover. Jeg håper jo at jeg tar feil, men risikoen er der. De vaksinene som ligger lengtst frem i køen, krever vel 2 innjeksjoner samt mer eller nedfryst transport. Noe som vil komplisere dette. Dessuten tar det litt tid å skalaerer produksjon osv. Så jeg tror fort at det blir etter sommeren før man ser den store effekten av vaksinnen relatert til Nano sin innrulering. Men får man redusert behovet for kandidater, kombinert med den nye protokollen så kan det jo ordne seg.

3 Likes

… må se fremad; den lukker jo nok i minus på dagen :wink:

1 Like

Utvilsomt er markedene i risk-on modus etter gode vaksinenyheter. Håper flere fulgte anbefalingene om å plukke på med sykliske aksjer når første Pfizer-meldingen kom. Det er ikke farmaaksjenes glansdager vi ser nå, det blir for «kjedelig».

Slik sett skal man ikke se bort ifra at det ligger en klar agenda i analysen fra Jefferies i dag. Nano er virkelig i motvind om dagen, og har ramlet over 50 % fra nivåene i august.

Det som slår meg som det mest åpenbare er at utviklingen er «selvoppfyllende» TA-profeti hvor algoritmer og roboter har kjørt på etter å ha klart å styre aksjen ned i chartet igjen. Det fantes ikke nok trøkk i aksjen, til tross for betydelig derisking gjennom type C møtet og interimvklaringen.

Det er vanskelig å klandre ledelsen (synes jeg) for dette fallet, men emisjonen hjalp jo ikke på for å snu momentumet. Det er selvsagt lett å miste håpet når alt annet går og NANO er ned 50 % mens børsen har steget 20 %. Dette er enkeltaksjenes «forbannelse»; det kan være et mareritt å beholde troen når alt annet er stang inn.

Nano kommer nok kraftig tilbake, hva som utløser det får vi se in due time. Dette er også en solid påminnelse om at det «kjedelige» ofte er det riktige; det vil si diversifiseringen.
Det er rock n roll å sitte på kun en aksje når den stiger 500 % på ett år, men oddsen for å lykkes med en så smal strategi er få forunt. Husk derfor å ha nok bredde i porteføljen, være seg aksjer eller globale fond, eiendom eller Private Equity.

All in i NANO var hot i 2016, not so hot i 2020 :wink: Men kanskje i 2021?

Hold ut og pust med magen, og gled dere over alt annet spennende som skjer i markedene om dagen :muscle::sunglasses:

13 Likes

All In, går det til skogen legges strategien på hyllen :blush::blush:

1 Like

Det er klart at alle vaksinenyhetene er bull for Nano! Jefferies analyse er bortebom. Vi hadde derfor en utsøkt kjøpsmulighet i dag, etter hvert som nervøse investorer lot seg forføre av snikksnakket til Jefferies.

Scenariet til Nano er nå vesentlig bedre enn før vaksinenyhetene og det raske tempoet det ser ut til at vaksinene inkorporeres på. Det er faktum ut fra min forståelse.

Det fundamentale regnestykket for Nano er at det går fortere å komme på markedet med enn uten vaksine.

Likevel faller kursen.

Dette har ikke så mye med logikk å gjøre. Her er det bare å vente videre.

9 Likes

All in or nothing

6 Likes

Støttes. UK og Frankrike er svært viktige å få gjenåpnet for nano. Her tror jeg vi fort vil se en ketchup effekt mtp rekruttering straks man har fått startet vaksinering av sårbare grp som er target i paradigme. Slik jeg har forstått det står mange FL pas på vent til ktr/ oppfølging

Edit: Jeffries fikk ikke være med på emisjonen i høst - dagens nedgradering til hold, kan fort være en takk for sist?

4 Likes

5 Likes

Understøttes. Her har det virkelig gått kjapt i svingene.

7 Likes

sjekk det volumet første timen da!?! Her blir det trangt i døra :joy:

1 Like

Jeg har kjøpt litt så tipper ikke det blir så veldig trangt :joy::joy:

Hvor stor risiko er det å sitte litt på “utsiden” av denne nå?
Kan alt skje når som helst, eller har vi lenger tid på oss?
Kursdrivere på denne siden av nyttår?

Vært på innsiden i 5 år fordi toget når som helst drar avsted…
Foreløpig er dette et lokaltog med feil på lyssignalet. :traffic_light:
Snittet jevnt og trutt ned, som er positivt i et binært case, men vurderer å frigjøre litt for andre romjulsraketter :slight_smile:

1 Like

Prøvde “utsiden” en periode. Hadde FOMO til langt over ørene. Da vil jeg heller leve med litt tap.

6 Likes
2 Likes

Er vel snart priset for Spetalen nå, fint as med masse skattepotensiale

2 Likes

Slutt vil ikke høre det navnet en gang

9 Likes

Hadde jo gjort seg om DNB også kom med en oppdatering av analysen nå - med mindre den la seg på samme nivå som Jeffreys.

1 Like

DNB har oppdatert.
Kr 27,- men det ser ikke ut til hjelpe det grann.
Shortere som styrer dette nå, seg i mellom

1 Like

Hva er egentlig forskjellen fra idag og mandag, bortsett fra at verdien av selskapet har falt med 100 millioner kroner? Ingenting.

4 Likes

Går nok bra tilslutt folkens.
Og dit er det ikke lenge til, spesielt for oss som har vært med fra 2015/16.

5 Likes