Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Det står i innkallingen til ekstraordinær generalforsamling. Ligger på nettsiden deres.

2 Likes

2 Likes

Ingen som maser om rep. emi her. Alle skjønner at den blir avlyst. Skal vi da anta at det er størst sannsynlighet for at neste finansiering også blir ved emisjon og at det ikke foregår så mye på bakrommet?

1 Like

Er jo styret sin jobb å sikre at selskapet har penger til drift. Så at de ønsker å holde mange muligheter åpne er naturlig.
Om styret ikke sørger for å ha en slik mulighet gjør de ikke jobben sin

16 Likes

Jeg følger dessverre ikke selskapet lengre Fornybar.
Produktet Betalutin har ikke forandret seg, og jeg ser som tidligere flere fortrinn med legemiddelet framfor eksisterende behandling.
Situasjonen i Nano ble for uoverskuelig for meg + en personlig voksende bekymring for hvor stor del av kaka som kan tilfalle andre innovasjoner, som for eksempel bispesifikke antistoffer.

Cash-burn + ledelsebytte + Covid-problemer/allmenne rekrutteringsproblemer gjør veien fram vanskelig, så det finnes i mine øyne ‘‘enklere baller å slå på’’ andre steder på børsen.

Med det sagt så håper jeg på alt det beste for selskapet og at de skal lykkes med Betalutin og lander en fet partnerdeal så alle trofaste aksjonærer får betalt for sin tålmodighet.

22 Likes

“en personlig voksende bekymring for hvor stor del av kaka som kan tilfalle andre innovasjoner, som for eksempel bispesifikke antistoffer”
Er det CAR-T du tenker på her??

Hvorfor skal det haste med en ekstraordinær generalforsamling? Ingen som tror at det kan være 20% flere aksjer rettet mot en eventuell partner som skal kjøpe seg inn?

1 Like

Nei, Car-T er ikke et bispesifikk antistoff…
Du kan lese om de kandidatene som kan konkurrere om markedet Betalutin sikter seg inn på under punkt 7.10. her:
https://www.carnegie.se/en/no/investment-banking11/transactions/prospectuses/
For øvrig er denne sikkert informativ for deg også:

Regn1979 er vel den av Bispecifics som er kommet lengst i utviklingen og den har vist god effekt i tidlig klnisk fase… ellers så er det vel kandidater der Mosunetuzumab og Epcoritamab… (De kan sikkert googles)
Ifølge selskapet selv sikter bispecifics seg inn mot de friskere pasientene og derfor overlapper det ikke i særlig grad med de pasientene Betalutin først og fremst retter seg mot i 3.linje. Sånn sett er bispecifics en større trussel mot nettopp Car-t enn mot Betalutin om dette er riktig vurdert av selskapet.
Illustrert ved dette bildet fra siste linken jeg la ved…

10 Likes

Nei, for da hadde nok forhandlinger pågått lenge allerede og innsidehandlene i denne emisjonen vært ulovlig. Og da burde de i det minste ha handlet mye mer😉

2 Likes

Flott! Takk :slight_smile:

Siden de vet de trenger penger, er det lurt å ha fullmakten. Både for å kunne slippe inn noen spesifikke, men også for å kunne hente penger før ordinær GF hvis det er lurt/nødvrndig. Greit verktøy å ha i beltet.

3 Likes

Vaccibodys suksess er positivt for hele det norske biotechmiløet, og en fjær i hatten også til Radforsk, som er 3. største aksjonær med nærmere 5 mill. aksjer. Håper det etter hvert også gir konkrete avtaler også for andre norske biotekselskaper, ikke minst Nano. Norsk biotech er beviselig på kartet til Big Pharma.

9 Likes

Det er snart to måneder siden Nano passerte interim. For de som tror det det er en kort og enkel prosess å lande en partneravtale kan jeg anbefale å lese dette lille intervjuet med Agnete Fredriksen, gründer i Vaccibody:

Mye kan fortsatt skjer her. Og inkallingen til ekstraordinær generalforsamling allerede nå kan tyde på at styret ikke tar lett på dette.

3 Likes

Hei! Ja, TekBot forsøkte å poste i den forrige småprattråden, oppdatert nå :slight_smile:

1 Like

Har du et lite utdrag på de viktigste punkter?

Det står ingenting om detaljer og forhandlingstiden, men at det er en god deal av følgende grunner:

Analytiker Lars Mørland Knudsen i meglerhuset Arctic Securities beskriver avtalen som en «kjempestor validering av Vaccibodys teknologi».

– Dette er den største avtalen i norsk biotek siden Algeta ble kjøpt av Bayer i 2013. En avtale på denne størrelsen er nok også på topp ti i Europa i år, sier han.

Analytikeren er ikke i tvil om at dette er en god avtale for det norske selskapet.

– Det er et veldig stort spenn i hvordan disse avtalene ser ut, og det er ingen tvil om at dette er en god avtale. Her har Vaccibody fått en avtale som betaler mye «up front», høye milepælsbetalinger og en veldig bra royalty-avtale.

2 Likes

Nja… Åpenbart at dette har tatt tid og at Roche har endevendt selskapet gjennom en omfattande due diligence:

– Dette gjøres ikke lett. Genentech har gått gjennom alt som finnes av teknologi i hele verden og valgt oss som den vaksinen de skal ta inn og videreutvikle. Det er klart det har vært noen intense måneder. De har endevendt på alt vi har for å være sikre på at investeringen skal være verdt det, sier Agnete Fredriksen (42) til DN.

6 Likes

Helt enig, my mistake, jeg trodde dette stod i det feltet som alle uten Pluss tilgangen så.

Selvsagt et viktig moment, og vi bør ikke begrave tesen om at NANO snakker med aktører om dagen. Dette touchet Egberts innom på Q2-callen, og Nieba sa på podkasten at det foreligger muligheter, men at ingen deal blir gjort før de har den rette dealen for å maksimere verdiene til aksjonærene.

Om det midlertidig medfører at våre papirpenger faller 20 - 30 % over børs mens prisen prates opp på styrerommene er helt OK for min del. Det er beløpet med to streker under svaret som er det viktige her, ikke heisen opp og ned i mellomtiden.

3 Likes

Duvelisib solgt fra Verastem, det gir noen referanser for prisingen av Betalutin.

Bare så det er sagt, jeg mener Betalutin kjører ringer rundt Duvelisib

https://www.1stoncology.com/blog/verastem-oncology-announces-closing-of-copiktra-duvelisib-sale-to-secura-bio1234567809/

8 Likes

In consideration for the COPIKTRA assets, Verastem received from Secura Bio $70 million in cash. Additionally, Verastem is eligible to receive up to a total deal value of $311 million if certain regulatory and sales-based milestones are successfully met by Secura Bio and COPIKTRA’s other rest-of-world partners. Verastem will also receive low double-digit royalties on net sales over $100 million in the U.S., Europe and the United Kingdom. Secura Bio has assumed all operational and financial responsibility for COPIKTRA program activities, including commercialization efforts in the United States and Europe, ongoing clinical trials, development and commercialization partnerships with Yakult, CSPC and Sanofi and existing royalty obligations.