Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Kommer ikke til å skje… Vi er så j…a stuckt i å få på plass pasientene i Paradigme. Ingenting skjer i Nano pga dette. Kun negativt egentlig.

1 Like

Resultatene fra TG Therapeutics er ikke spesielt imponerende synes jeg, med 3,4 % CR og 43 % ORR. Hvis det er her lista ligger for AA, så er det vel bull for NANOV.

Ellers er det gitt AA på 117 pasienter, på tilsynelatende betydelig dårligere resultat enn det vi kan forvente fra Paradigme. Det gir et lite håp om reduksjon i antall pasienter i studien.

11 Likes

Tror dere skal ta en titt på inklusjonskriterier i de forskjellige studiene, altså PI3k vs RIT innen FL.

Da skjønner man gjerne hvorfor det kan ta tid, dere finner ikke mange RIT studier.

Da RIT fortsatt er i startgropen som behandling innen NHL så er det gjerne en grunn til at oppsett ble som det ble. Etterhvert som data modnet ble det naturlig å lempe på kriteriene, da safety vises å være mer enn god nok.

4 Likes

Haha ikke alle er imponert

5 Likes

Hvor er vi nå? FDA-godkjenning av søppel fra TGTX gir betalutin en desto større verdi og sjanse for å lykkes?

4 Likes

Tallene setter jo Betalutin i et veldig positivt lys.

Men det setter gjennomføringevnen til Nano i et negativt lys at tgtx får det frem til approval

4 Likes

De individene som manglet gjennomføringsevne er heldigvis ute av huset.

1 Like

Ja, det setter i alle fall gjennomføringsevnen til de tidligere ansvarlige for dette i et dårlig lys.

Men Nieba og Egberts ser ut til å være akkurat det selskapet trenger for å rydde opp.

Akkurat det vi får svar på om er riktig antatt eller bare ønsketenkning om 13 dager :crossed_fingers:

2 Likes

Umbralisib gikk fra ORR/CR 52/19 i prelim resultater til å få AA i 2L MZL for ORR/CR på 49/16

image

Betalutin har (dog med veldig lav n) ORR/CR på 78/44 for MZL-pasienter

3 Likes

Nyheten om at TG fikk approval viser hvor lista ligger. Den er tydeligvis så lav at Betalutin etter alle solemerker vil passere med god margin. Meget positivt i mine øyne!

5 Likes

En ny vår for Nano?

Vi har noen spennende uker foran oss.

3 Likes

Det er tragisk at de får aa og Nanov lagger etter. Ikke annet enn tragisk. Det kan hende at Nano forventer god nyheter slik som dette og at det kan komme aa for disse også før tiden… er det derfor de er så confident på guidingen?

Men at ett selskap som produserer de resultatene der har inkludert så mange pasienter skuffer meg stort . De burde vært innrullert hos Nano. Kan hende vi slo imot bunnen idag… jeg vet at ikke amerikanske selskaper ofte blir diskriminert i møte med fda. Men om de skal gi bayer og tg så kjapp tilgang så burde betalutin komme til marked like kjappt. Og da rekker de guidingen. Det er to år for sent…men jeg orker ikke sitte på utsiden den dagen en slik melding gjelder Nano. Etter så mange år blir det for bittert.

2 Likes

Dette viser jo at lista ikke ligger så ekstremt høyt – godt nytt for mzl- og fl-pasienter er det uansett at det nå finnes ytterligere et alternativ til behandling!!

Safety er basert på 221 pasienter totalt som har fått behandlingen.
For øvrig Serious adverse reactions occurred in 18% of 221 patients who received UKONIQ og Permanent discontinuation of UKONIQ due to an adverse reaction occurred in 14% of patients. Under er effekttallene som ligger til grunn for godkjenningen for de respektive indikasjonene:

Så til hvordan dette påvirker Nano/Betalutin:

  • Først og fremst er det vel en bekreftelse på at FDA har et ønske om å skaffe flere behandlingsalternativer til disse pasientgruppene noe jeg anser som positivt for Nano.
  • Et viktig element inni dette er at behandlingsformer med divergerende angrepsmål/virkemåte er å foretrekke for disse pasientene - skulle en tro (og spesielt ift kombibehandlinger som vil bli aktuelt på sikt). Jeg tror FDA hungrer etter medisiner med nye angrepsmål.
  • Tallene dette er godkjent på bakgrunn Orr/cr er 49/16 i Mzl og 43/3,4 i FL og mDOR er 11,1 for FL (ikke klart for MZL ennå, men 9,3 mnd for de som fikk PR). Dette er (ganske betydelig) dårligere tall enn Betalutin har fra Lymrit-utprøvingen og lover særdeles godt for Betalutins muligheter for AA.
  • Oppregulering av CD-20 gir et ekstra vektig incentiv for å få B på markedet.
  • Denne medisinen tas daglig frem til progression of disease (eller andre grunner - bivirkninger) gjør at behandlingen avsluttes, noe som fører til vedvarende bivirkninger under hele behandlingsforløpet/så lenge de har respons. Betalutin har kun bivirkninger de første ukene da det er en engangsbehandling.
  • Nok et produkt Betalutin kan kombineres med på sikt(?)
  • Ikke til å komme bort fra at dette er en ny konkurrent på markedet, men husk på dette er indolente pasienter som får tilbakefall – og det er 4.linje den er godkjent for (Nano sikter seg inn på linja før)
  • Oral administrering av denne behandlingen, noe som mange foretrekker… (men er altså daglig behandling)

Personlig gir dette meg en liten confidence-boost ift at Betalutin kommer til å nå markedet og også mer troa på at antall pasienter kan bli redusert ifbm C-møtet som er på trappene. Veien fram synes bredere og kortere etter denne nyheten og LOA`en synes høyere på meg etter dette.

Jeg ser heller ikke helt hvorfor markedet skal straffe Nano for denne godkjennelsen. Spesielt når man ser reaksjonen i MEIP sin aksjekurs (som også utvikler en PI3K-inhibitor og på mange måter er en mer direkte konkurrent), etter denne godkjennelsen. (opp 17,7 % i dag). Men Oslo Børs er jo noe for seg selv og short-aktørene kan nok fint greie å drukne tilløp til positivitet/oppgang på kursen om de føler det er noe de kan tjene på.

Oppsummert så gjør denne nyheten at jeg blir litt oppglødd og føler jeg har fått en bekreftelse på at det er riktig vurdert å tro på at Betalutin går hele veien og jeg har også fått en liten boost ift tidslinjer skal bli ok.

29 Likes

Helt enig!
Antar at også de ansatte i NANO får en boost av dette (og den effekten skal man kanskje i undervurdere). At de nevner dette på q1 anser jeg for å være helt sikkert.

Mener å huske at kursen reagerte positivt når Copanlisib fikk godkjennelse høsten 2016.

2 Likes

Enda mer interessant er det å se hvor mye TGTX stiger i verdi på en slik nyhet (godkjent 2L MZL og 4L FL):

Opp ca 12% som tilsvarer 7-800 millioner.

image

2 Likes

7.4 mrd dollar ikke sant? Så de økte mcap med ca 800mUSD? 6.4milliarder NOK?

1 Like

Ja det er i dollar.

Fun fact:
TGTX har Market Cap på 7.48 milliarder USD vs NANOV på 120 millioner USD.
Tilsvarende økning for NANOV vil gi pris per aksje på 872 NOK.

4 Likes

Det var faktisk mer enn jeg trodde. For en stor del av dette må jo være priset inn fra før. Kanskje så mye som 70%-80%?

Når markedet priser en tredjerangs PI3Khemmer til såpass mye godkjent i 4L FL og 2L MZL… Da mener jeg det representerer en stor oppside i NANO dersom de får ting på stell igjen.

3 Likes

Så de som mener at NANO er fullpriset på 5 -6 milliarder NOK med AA i 3L og gode resultater i Archer og Alpha37 som utfordrer i 1L og 2L tar i alle fall ikke i :sweat_smile:

6 Likes