Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Kan ikke skjønne annet enn at markedet allerede har priset inn at de IKKE tror på top line i 2021.
Alt annet enn utsettelse vil være en stor overraskelse og det er derfor vi er der vi er kursmessig. Tipper vi får en 4-5 pas? men tar gjerne imot mange flere. Skulle de bli flere så tyder det på at protokollendringer har begynt å få effekt, kommer det i tillegg endring av antall i studien så kan det bli mye bruk av :rocket: emoji :slight_smile: i tråden

…men vi må ha en partner!!!

4 Likes

Nanov hadde pr Q3-2020, 381mill NOK på konto. Q4 pleier å være det dyreste kvartalet i løpet av året, slik at et forbruk opp mot 120mill NOK må beregnes. Altså kan man anta at Nanov hadde 260 mill NOK igjen på konto ved årsslutt. I mars vil dette tallet være nærmere 150 mill NOK, og en emi eller partnerdeal bør være nært forestående. De har muligheten til å hente 20% i rettet emi. Personlig er jeg ikke fremmed for at de kjører en 20% emi nå på ish 12kr. Da får de inn 240mill NOK, nok til å holde fremdriften i 2 kvartaler, kanskje mer. Da kommer man seg til høsten 2021 før pengebehovet igjen er tilstedet. Innen høsten 2021 har man fått mange «svar» på hvilken vei dette vil gå, samt at man vil ha fått data på Archer-1 + DLBCL. Mange roper på partner, men man må også huske på at jo lenger Nanov klarer å utvikle Betalutin, jo saftigere blir partneravtalen eller oppkjøpet.

5 Likes

Jeg synes det blir feil tolkning. Selv om jeg er overbevist om utsettelse, så betyr ikke det at jeg kritiserer guidingen. Den var klokkeklar på hvor stort usikkerhetsmoment Covid representerer, og slik jeg oppfatter det så har Covidsituasjonen klart forverret seg etter Q3. Guidingen ga rom for aksjonærene til å vurdere ut fra nåværende realiteter som var ukjent på tidspunktet for guiding. Jeg tenker at kursen representerer at aksjonærene har gjort sine vurderinger av realitetene og kommet til at det dessverre var guidingens bearscenario vi endte opp med.

Jeg tror likevel vi skal hakket lenger ned ved bekreftelse, men heller ikke at det skal rare positive overraskelsen til for å få fin oppgang :slight_smile:

3 Likes

Det er ikke uten grunn at de gang på gang trekker frem at de selv eier 100% av rettighetene til Betalutin.

1 Like

Blir selvfølgelig feil å påstå at guiding ikke kommer til å holde på nåværende tidspunkt.
Men å være forberedt på at Covid-19 fremdeles rammer rekrutteringen hardt tror jeg er sunt, da slipper man de store skuffelsene om den informasjonen kommer.

Nå ligger det fersk informasjon der ute fra Novartis, som påpeker at av sine medisiner er Lutathera spesielt hardt rammet av Covid-19 og at det antas at det vil være en utfordring også utover i 2021.
Her er det snakk om en noenlunde tilsvarende administrering på de samme avdelingene på sykehusene hvor Paradigme sikkert blir gjennomført.

Noe å ta med seg hvis man er interessert i å vurdere risiko eller time inngang:

  1. Påvirker det Paradigme slik det påvirker Lutathera? Eller enda verre, hvis denne type administrering/medisinering som allerede er godkjent, er spesielt hardt rammet, hvordan slår det seg ut på kliniske studier innenfor området?
  2. Kan dette påvirke f.eks. Novartis sin posisjon ovenfor Nano, gitt at de er en interessert beiler (avvente og minimere egen risiko)?

3 Likes

Fint at du deler fra Novartis, interessant å se kurven måned for måned på hvordan dette har gitt impact. Åpenbart var mars 2020 den verste måneden av de alle, men med store spikes ned i ukentlige intervaller også i november og desember.

De siste uttalelsene fra Nieba om at de fortsatt i like stor grad opprettholder tro på readout i H2 2021, med åpenbart en ønsket effekt dersom de fikk innvilget pasientreduksjon, stammer fra 15.desember 2020. Da ser man av grafene at man har vært gjennom noen ganske utfordrende uker.

Men som diskutert gjennom helgen; all grunn til å forvente at det er overveiende sannsynlig at timelinen sprekker, men du verden for en opptur det hadde blitt om de har funnet en work-around som gjør at det holder.

4 Likes

Covid-19 sin effekt på rekrutteringen er definitivt det mest skumle her. Selv om de har meldt dette som en risiko for videre forsinkelser, så tror jeg ikke at det hindrer kursen i å gå enda videre ned. “Bonusen” blir da ny ATL med fortsatt behov for nye penger, med ny guiding mot 2022. Om de ikke har en partner på plass til dess, så vil utvanningen være brutal.

Ja, det er ‘‘hell’’ scenariet.

‘‘Heaven’’ er jo at de klarer 2021 . I det markedet tror 2021 er mulig tror jeg den blåser lett forbi forrige emisjonskurs. Med top linde data i 2021 har jeg et target på 40-60(uten partner)

2 Likes

Blir spennende å se om Nano slår følge med en del andre selskaper og går noen prosent på TG’s approval idag!

1 Like

Ingen “Hell” uten en “Heaven”, takk! :slight_smile:

Er selvsagt ikke bekmørkt, og det nye teamet har nå klart å innfri så langt. Jeg bare håper de har på plass en contigency plan for å unngå “Hell”.

At kursen er rød i dag sier alt om hvor feilpriset selskapet er!

Nja.

Sier heller mer om hvor skoen trykker. Problemet har aldri vært produktet, men rekruttering, finansiering og guiding.

Løses de tre problemene så har du en potensiell kursrakett

2 Likes

Vi kan spekulere frem og tilbake, men jeg har en mistanke om at short posisjonen som er skjult er gradvis i ferd med å dekkes inn. Dette ut ifra observasjoner av Fjarde AP -Fonden som nå snart har tilbake sin million aksjer. Så det er ikke alle som forventer dårlige nyheter 18 februar.

2 Likes

Selv med «dårlige nyheter» (antar at de absolutt aller fleste venter dytt i timeline) så tror jeg det er begrenset hvor store negative utslag det vil gi i kursen.
Baksiden av den medaljen er selvfølgelig hvis den kombineres med utvanning, som ikke er usannsynlig.
Med mindre det relativt fort(samtidig) utjevnes av Archer/ reduksjon i pasientantall, så kan det slå uheldig ut.

Kommer derimot de to positive tilslagene, så tror jeg heller vi kan se en positiv effekt, selv med utsettelse og evt emisjon.

1 Like

Tror ikke markedet forventer noe som helst. Jeg leser situasjonen mer som at markedet er avventende.

Er jo dumt å sitte med en stor short i fanget hvis dette brått snur den 18 :wink:

5 Likes

Ikke det nei… Fortsetter det slik inn mot q4 så kan man sette en emisjon på 5kr, hadde faktisk ikke blitt overrasket

Grunnen til at Mei Pharma steg på fredag var fordi de opprettholdt guidingen på egne produkter tross COVID, ikke fordi TGTX fikk godkjenning.

1 Like

Bra innlegg, flott arbeid og fint fremstilt – dette gir jo en god indikasjon på de utfordringer covid gir i medisineringen av slike produkter og viser at det ikke bare er Nano som har utfordringer med covid.

For øvrig er det litt forskjeller i administreringen av disse produktene. Den største er vel at Lutathera er intravenøst administrert og inntas over et 4 timers tidsrom, samt at det er en 4 ganger gjentakende behandling:

bilde

bilde

bilde

I en setting hvor Betalutin blir godkjent vil dette for meg tilsi at Betalutin er et lettere produkt å planlegge og administrere til pasienter og mtp Lutatheras suksess vil dette indikere at Betalutin ikke skulle ha for store hindringer i veien rent administrativt for å få rullet dette ut til et rimelig bra salg. (Så det er evnt konkurranse og å få solgt dette inn til KOLs/behandlende leger/institusjoner som gjelder… Et samarbeid med Novartis ville nok vært gullegodt i så måte)

Ps: Merk at allikevel solgte Lutathera for ca 1 mrd bare i Q4 (109 mill usd) – det sier litt om potensiale for denne type medisin ihvertfall.

17 Likes

Enig, kan ikke skjønnet annet enn at (enkelte i) Novartis klør i hendene etter å slå kloen i Nano etter suksessen de har opplevd med Lutathera.

10 Likes

Skal bli godt den dagen InVivo kan si "hva var det jeg sa " !!! Håper du får rett med dine betraktninger rundt Novartis her InVivo.
Har en følelse av at mange er litt på felgen når det gjelder å ha aksjer i Nano her nå :slight_smile:
Selv er jeg stuck, og henger i stroppen til evig tid … :laughing:

6 Likes