Gentlemen - please place your bets
Q4 blir uhorvelig spennende.
Covid er et konstant usikkerhetsmoment, men jeg setter noen kroner på at rekrutteringen i Norge har gått relativt greit. Kolstad var driveren bak rekruteringen i LYMRIT 37-01 og bidrar nok også greit inn til PARADIGME. Samtidig som jeg er overbevist om at Nieba & Co. har fokusert på land /områder med “kontroll” på Covid. M.t.p. å øke rekruteringstakten. Israel er et spennende land i så måte. De har nå satt første vaksinedose på over 62% av befolkningen (Kilde: VG). NANO lettet litt på sløret under Q3, og kunne informere om at det var flere pasienter i løypa. Mitt bet: Jeg tror vi kan bli positivt overrasket når det kommer til rekrutteringen.
Når det kommer til FDA, ser jeg på godkjennelsen av Umbralisib som positiv for NANO. Dette er nok et medikament som har CD-20 som mål, og det viser at listen til FDA’s AA-godkjennelse ikke ligger spesielt høyt. CD-37 blir viktig m.t.p. differensiering for NANO. Konkurransen er stor, men tallene og et unikt angrepsmål i CD-37 er til NANO’s fordel.
Type-C møtet har jeg store forventninger til. Denne triggeren kan bli enorm i kombi med en økning i rekruteringstakten. Dersom tallet på pasienter blir redusert nok til å gi markedet troen på at vi kan nå målet om full innrullering i 2021, da skal vi ut av nedtrenden for å si det slik. Akkurat det tekniske er nok en stor trigger i seg selv…
Jeg håper på en avklaring omkring reduksjon av antall pasienter FØR Q4.
Dog her har jeg ikke annet grunnlag for min synsing enn uttalelser fra ledelsen…
Når det kommer til interimavlesningen, er dette også noe med potensielt stor verdi, som markedet umulig kan ha priset inn.
NANO bekrefter at de snakker med “alle”, og de har så langt ikke vært nødt til å forlove seg med noen. Dette tidspunktet nærmer seg nok, men igjen - det var særdeles viktig å komme seg gjennom en vellykket interimavlesning.
Når det kommer til emisjon og kronerulling har selskapet hatt null problemer med å skaffe kapital, noe som taler for at de større fremdeles har troa. Selv om det er vanskelig å se dette på aksjonærlisten… Selv forbereder jeg meg på enda en emisjon, men jeg håper at oppdatert markedsinfo vil medføre at kursen blir satt på et betydelig høyere nivå enn i dag.
Lykke til!