Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Lovnad? Stor forskjell på «å love noe» vs «å guide/estimere noe». Og er vell ingen som har nevnt at rekruttering er ferdig i juni 2022? Poenget hans var vell at pengebingen er fylt opp uansett om top-line data presenteres Q42021 eller Q12022. Dataene vil komme og studiet vil da være ferdig rekruttert. Så er spm om man skal kjøpe, holde eller selge når kursen stod i 26kr for 1 mnd siden, mot 19,7 nå. Det er ca 25% nedgang ish, eller ca 500mnok lavere verdi på selskapet. Selskapet har maaange småaksjonærer, og mange av disse styrer en del av daglig kursutvikling. Prøv å se litt lengre fram

2 Likes

Jeg mener fortsatt at det grunnleggende ikke er så mye endret etter de siste tallene fra Q1. Men lett er det ikke.

Jeg er ingen fanatisk tilhenger av TA. Men når vi ser på kursutviklingen for hele 2021 er det vel ikke mye støtte der vi er nå på 19,71? Nada. Er det ikke rent teknisk en fare for at vi må forholde oss til nivået vi hadde fram til februar på 14 - 15? Jeg hater å være en brønnpisser, men andre ser vel omtrent det samme?

1 Like

CHAMPAGNE PROBLEMZ :champagne:

4 Likes

Tviler vel på at vi kommer helt ned til kr 14, men ser ikke bort fra at short-aktørene ser det tekniske gapet ned mot kr 14 som et mål for å kunne profitere på sine short-posisjoner.

Shorterne lykkes vel stort sett alltid med å rette markedets fokus mot den kortsiktige fallhøyden heller enn det langsiktige potensialet. Kjekt for dem som jakter på en inngang, mindre hyggelig for dem som forlengst har posisjonert seg.

1 Like

Ja, det er vanskelig å tro at det skal skje, men altså rent teknisk. Eller leser jeg strekene helt feil?

1 Like
4 Likes

Selv om det nå mot formodning skulle dukke opp en utsettelse må jo kursnivået nanov ligger på nå begynne å friste flere investorer📈 i dag røk de andre selskapene i portoføljen til fordel for nano. Ser frem til å gå inn i høsten med alt på en hest.

5 Likes

Interessant å se at gårsdagens forsøk på å sende den under 20 helt på slutten, slo tilbake og feilet.:slightly_smiling_face:

Kjipt om noen “ufrivillig” mistet aksjer, men får håpe gjengen brant endel krutt på forsøket.

1 Like

Kan se ut som om at noen tok den ned under 20 for å se om det trigget endel stoploss salgsordre. Det gjorde det og den eller de fikk muligheten til å kjøpe det som ser ut som 60k+ aksjer på 1 minutt.
Nå ligger det nok ikke mange stop loss igjen på 20 så gevinsten av å prøve det igjen er liten.

2 Likes

Fik 5.000 ekstra på 19,90 og er enig i at der vil være begrænset gevinst ved endnu et stop loss raid.

1 Like

Skrytepave. :sweat_smile:

1 Like

Det blir nok ingen stabil utvikling i denne aksjen før usikkerheten for Q2 er avklart. Det resultatet vil også kunne avklare noen mistanker rundt avgangen til Braun.
Etter Q2, enten det har vært positivt eller negativt, får man et langt bedre grunnlag til å vurdere videre løp for selskapet.

1 Like
  • Quarterly Report – Q2-2021 / 1H-2021
    27.08.2021 - 27.08.2021

Nettop, dette er hvorfor jeg bruke ikke stop loss fordi jeg mistenke at profesjonel aktører kan se stop loss ordre. Perfekt for prof shorters. Hvis de kan ser men ikke vi vanliger investører blir dette en ren ran. Nå med så mye short aksjer er det ikke vanskelig å kjøre ned kursen og trigger stop loss. Bedre å legge inn en vanlig selg ordre når du ønsker å selge. Derimot trailing stopp loss kan fungerer greit med oppegående momentum i tilfeller en plustelig gevinstsikring dump. Kan profesjoneller se alle stopp loss ordre? Noen kommentar?

Limited side effects and precision delivery are 2 big reasons pharmaceutical organizations like Y-mAbs, AstraZeneca, Merck, Bristol Myers Squibb and others are betting on radiopharmaceuticals.

12 Likes

Merck inngår samarbeid med Fusion Pharma!

Fusion Pharmaceuticals Announces Clinical Collaboration With Merck To Evaluate Fusion’s Targeted Alpha Therapy (TAT) In Combination With Merck’s KEYTRUDA® (Pembrolizumab) In Patients With Solid Tumors Expressing IGF-1R

14 Likes

130 000 aksjer dekket inn i av Voleon i løpet av gårsdagen.

1 Like

og Arrowstreet kjørte motsatt med 98 000.

Nei, Arrowstreet har ikke gjort endringer siden 13.juli. Andelen short ned fra 2.17 til 2.04 %.