Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Meget imponert av presentasjonen til selskapet på deres nettsider.

Såpass imponert at resten av min disponible kapital i dag gikk rett inn i NANO :slight_smile:

8 Likes

Velkommen! Vær forberedt på at aksjen er volatil. Du ser ut til å ha fått en bra inngang.
Den nye firmapresentasjonen som @kiakia postet på Nanos fundamentale tråd i går kveld, er bra lesning. Om du ikke har lest den allerede.

3 Likes

Kan godt tenke meg at den var flott nok til å skaffe en del nye aksjonærer, for jammen var den gjennomført

6 Likes

Noen som vil prøve seg på en forklaring av dette nye PIM sammenlignet med PRIME og Fast Track?

Slik jeg har forstått det ,så er PRIME EUs svar på Fast Track, som har som siktemål å korte ned på tiden det tar for viktige, nye medisiner å få GODKJENNING. Dette leder da fram til en betinget markedsadgang - kommersiell sådan - etter at en foreløpig lisens er gitt basert på avsluttet pivotal fase II studie. Medisinen kan selges i markedet parallellt med den avsluttende fase III studien som gir endelig, permanent lisens.

PIM er en britisk ordning for å gi pasienter mulighet til å få tilgang til medisiner som ENDA IKKE HAR FÅTT godkjenning. Medisinene selges ikke kommersielt, men gis av selskapene gratis (?).

PIM er derfor et opplegg som leder frem til at nye medisiner - eller off-label bruk av eksisterende - kan gjøres tilgjengelig for større pasientgrupper FØR foreløpig godkjenning foreligger. Altså, i enkelte tilfeller parallellt med f.eks. en pivotal fase II studie.

Beveggrunnen for selskapene er da å nå ut i markedet/berede grunnen for kommersielt salg ved å få mer data og kjennskap om medisinen hos behandlere og pasienter.

Er Betalutin på vei til pasienter også utenom Paradigme i løpet av et års tid?

Får gjerne tilbakemelding på om i hvilken grad min forståelse er korrekt.

5 Likes

Jeg er spent på debatten som skal utspille seg her nå. Jeg aner ikke, og har ikke tid til studier. Men en slik godkjenning, kan det på noe vis kombineres med å innrullere raskere i studien i UK?

Les her:

PIM er et steg, en forutsetning om du vil, mot EAMS.
Intet mer. Intet mindre.

For meg er dette nok en checkbox som er krysset av. Nok et bevis på at NANO jobber målrettet mot å ta BETALUTIN til markedet så raskt som mulig. De møtte litt byråkrati hos norske REK (føkk dem!) , men i resten av verden handler det nå om å få BETALUTIN til markedet raskest mulig.
NANO er on track. Stadig nye steg i riktig retning.

1 Like

Jeg skal gladelig innrømme at dette programmet hadde jeg aldri hørt om før i dag.

Det høres jo vitterlig ut som om dette kan være mulig. Og vi vet jo at i UK har NANO en betydelig footprint, nå også med CEO.

Så jeg har ikke mindre stigende nano-feber enn for en stund siden.

Er det korrekt å tolke PIM som en UK-lokal variant av Conditional Marked Approval (CMA)…?

Men når regulatoriske myndigheter i UK gir denne PIM’en basert på første del av data fra Lymrit 37-01, så kan det ble usedvanlig hysterisk festlig hvordan mottakelsen av hele pakken på ASH-18 blir.

Og alle i Nano bare: PIMp my ASH biatch! :skull:

2 Likes

Når vi ser hva som skjer i junaiten nå i kveld så er det duket for jazz og baluba i NANO leieren i morgen. Selv planlegger jeg nok en dag med litt kjøp fra start. Dette blir en liten rask trade som jeg MÅ (note to self) Må MÅ selge i løpet av neste uke, senest.

Kjøpe mer NANO vs. Kjøpe mer NANO —> Valget er vanskelig !!!

1 Like

Jeg har forstått det sånn at Prime er EU,s svar på Breakthrough Therapy Designation, altså etpar hakk høyere på lista enn Fast Track, med ditto flere fordeler. Bare å google :slight_smile:
Angående PIM så hadde ikke jeg heller lest om det før i morges, så det står vel så godt forklart på linker over her.
@Bob_le_Plast Jeg tolker IKKE PIM som en UK-variant av CMA, den er ca det samme som AA i USA, DVs at de kan selge medisinen på det åpne markedet mens studiene sluttføres og leveres inn for endelig godkjenning eller avslag.
PIM står det vel at selskapet ikke skal ta seg betalt for, men det ser virkelig ut som en døråpner inn i NHL-miljøet i UK (leger, behandlere osv)
Enda en bekreftelse på at Nano virkelig har noe stort på gang! :money_mouth_face:

9 Likes

Multiple%20Buttons%2025102018193637

2 Likes

Selskapet med Marco i spissen har gjort en utrolig god jobb med sin research, og virkelig gått i dybden på hvordan et produkt som Betalutin vil komme til å mottas i markedet og ikke minst av fysikerne. Kommer tydelig frem på slide 28 i den nye presentasjonen.

Jeg husker han snakket om dette på en Q presentasjon for lenge siden, men uansett imponerende arbeid!

«Pre-commercial research indicates target customers acknowledge value of Betalutin®

• Extensive insight research (in-depth interviews with > 300 stakeholders)

• Confirms that the value of Betalutin® as a new treatment option in R/R iNHL is clearly perceived by physicians (HemOncs) and Payers

• Efficacy (CR, DoR) is seen as a major strength compared to other treatment options in 3L FL
  • The combination of efficacy, manageable toxicity and simplicity (“bundle of benefits”) sets Betalutin® apart
  • Betalutin® taps an unsatisfied area of the market, and is well positioned to serve unmet needs among difficult-to-treat patients, most importantly RTX-refractory and elderly patients with limited treatment options»
4 Likes

At Nano og produsenten av lilotomab ansetter folk til produksjon og kvalitetskontroll var en nyhet for oss for noen dager siden.
I dag får vi altså melding om at de har startet prosessen med å få levere Betalutin til pasienter i UK tidigere enn planlagt. Når kan de så søke om å få Early Access to Medicines Scheme (EAMS)? Når de har data fra Paradigmepopulasjonen rett før ASH i år?

Algeta fikk som kjent delta i FDAs Expanded Access Program mens de var i utviklingen av Alpharadin. Får vi en slik melding i Nano også etterhvert?

Ting kan tyde på at de tenker på det.

Dette gjør de bare enda mer attraktive for en EU5-partner.

https://newsweb.oslobors.no/message/297764

4 Likes

Husk at britiske helsemyndigheter ga tommel ned for CAR-T for kort tid siden. Kan kanskje sees i sammenheng.

4 Likes

Nei.

De skal presentere et sammendrag av 37-01 studien 1.nov. Kan ikke de søke EAMS på bakgrunn av 37-01 studien. ??

Hvorfor framskynder de kvartalsrapport fra 21. til 6.november? Hva kan grunnen til det være?

1 Like

Kan jo være at ledelsen har kollisjoner i møteplanen sin for november? Men det er definitivt et spørsmål som bør stilles på torsdag .

(Ja, tenk at vi nå kan si torsdag og ikke 1. november!)

4 Likes

kniiiiiiiip

1 Like

Det er en liten mulighet for at de vil presentere Paradigmepopulasjonen på Q3. Hvis ikke informasjon om tidlige studier var i protokollen så er det ikke sikkert Kolstad vil ta det med på ASH, og det kan føre til at vi får informasjonen før.

Det er disse dataene jeg tror er relevant å bruke til EAMS.

2 Likes

Jeg tipper det er fordi de ikke ønsker 1000-vis av henvendelser mellom slippet av 37-01 dataene og Q3

2 Likes