Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Hadde en diskusjon med dama for en ukes tid siden angående salg av aksjer grunnet nedgangen.

Jeg henvendte henne til strategiplanen som tilsa at hun ikke skulle selge. Allikavel var hun villig til å se på eventuelt salg men lurte hva jeg mente om markedet.

“Aldri endre strategi når det blåser rødt fra alle kanter, det er derfor man har en strategi” svarte jeg, og samtalen ble avsluttet.

6 Likes

Men volum uteblir i dag og oppgangen er egentlig også ganske begrenset? Kanskje det er markedet som holder litt igjen så jeg kan komme meg tilbake på toget? :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg måtte selge noe forrige uke. Ender vel opp som Norges dyreste bolig og ikke minst kjøkken når man ser på hva de kunne blitt hadde de blitt stående i nano. Dritt…

2 Likes

Største frykten min lenge nå har vært om jeg må selge aksjer for livets opphold. Heldig vis fikk jeg jobb som holder meg flytende.

2 Likes

Ja, det suger. Har fortsatt over 30k aksjer, så er forsåvidt med videre.
Blir det en dupp igjen (gap idag som skal tettes senere?) så tar jeg kort trade hvis jeg rekker. Så hva kommer først, evt dupp eller kjøkkenregning :crossed_fingers:

1 Like

Hehehe… Da sitter du godt i det :wink:

På den positive siden sitter jeg med en god del cash tilgjengelig til neste kjøpsmulighet. Eller lommerusk som @Spot-On kaller det. :stuck_out_tongue:

(ikke alle her med like dype lommer…)

4 Likes

Er ikke synd på meg. Bare kjipt. Det er fint å sitte godt, men bedre å sitte dritgodt :+1:

image

Du er nok ikke alene om det. Solgte 7% av NANO-aksjene i forrige uke for å kunne være tryggere på at jeg slapp å selge flere. Kjøpte meg opp i PHO på lavt 20-tall, og det medførte at kreditten fløy i været da NANO var fredet. For øvrig har jeg fortsatt flere NANO enn min opprinnelige inngang på 12,80. Et positivt abstrakt om en uke vil forhåpentligvis gjøre at ingen av oss trenger bekymre seg for overbelåning lengre.

1 Like

Alt er relativt min gode mann!
:champagne:

Viktig og godt poeng. Når jeg gikk inn med en pott til nå nylig under 50-lappen for en trade så var target oppgang mot abstract og ASH. Jeg endrer derfor ikke strategi med å selge nå, bare fordi vi får noen positive meldinger i forkant og en oppgang. Ettertiden vil vise om det var lurt eller dumt.

Man må jo tilpasse seg markedet og markedet for øyeblikket er ganske dårlig. Nano skinner for øyeblikket som en ensom stjerne i det dunkle universet Oslo børs. Hvor lenge det varer vet vi ikke. Den kan utvikle seg til en supernova eller en planetary nebula. Jeg krysser fingrene for det første :slight_smile:

Hvor mange senter er vi oppe i nå? 45?

Periode fra juni til i dag har vært fylt med juice, men kursen står. Billig!

42 confirmed.

Er ikke “planetary nebula” gass skyer fra en rød planet som holder på å dø ut. Altså før en eventuelt Supernova?

Planetary nebulas utvikler seg fra red giants ja, men de går over til white dwarfs. Hvis du har en rød supergiant så får du supernova etterpå slik jeg har forstått det…? Men har bare overfladisk kunnskap om astronomi.

Edit - fant denne:

starcycle

2 Likes

Er det ikke 45?

+dagens godkjente.
Sitter på mobil så litt håpløst å telle over

5 Likes

Woopsi. Jo, kan vel si det sånn :tada:

Kan de ikke bare prøve Betalutin på lakselus, slik at vi kan få litt action her på berget da.:sunglasses:

5 Likes

Tror nok godeste @Snoeffelen er og vil være primært PCIB. Det er ikke de som har forlatt NANO til fordel for andre selskap i bransjen vi primært ønsker oppgang skal komme fra. Men nytilstrømming av investorer til hele bransjen. Ingenting er bedre for alle biotek i bransjen nå, enn at ett av de klarer å endre sentimentet på OB og internasjonalt til norsk Biotek.
De prises håpløst hele gjengen.
Så krysser fingre og tær for PHO, TRVX og PCIB i tillegg til NANO om dagen selv om jeg ikke er investert i de.
Biotek, den nye norske oljebransjen.

8 Likes