Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Gjorde et forsøk til å bidra til god-stemning på HO:

Markedsverdien i selskapet i dag er på et spesielt nivå.
Selskapet selv informerer om at markedet for 3FL er på rundt 10.300 tilfeller, da er kun US og de 5 største EU land telt med.
Sett det nevnes at markedet som ikke beregnes i EU, Canada og Japan her øker totalen med rundt 50%.
I Paradigme-studiet beregner de å bruke 20 land. Det kan iregnes at 40% er i primære markedet CD 20 R/R.
En snittpris basert på dagens kjente mDoR vil komme på 133.000 $, gitt 10.000 $ per måned med respons. Vi får oppdaterte tall i nær fremtid hvor dette vil oppreguleres, og det er greit å merke seg at de nye forbedrede tallene heller ikke nødvendigvis er et endelig punkt for mDoR men kan antas å videre øke derifra.
Har selv tanker om at siden Betalutin er et biologisk produkt, og disse gjerne har blitt priset i snitt dobbelt så høyt som andre produkter er det ikke usannsynelig å anta 175.000 $ kan bli en snitt-pris etter å beregne at EU har lavere pris-setting enn US.
Men for å ikke hausse kan vi ta for oss 150.000$ som utgangspunkt.
Betalutin representerer enkelhet i behandling, en toksisity som er betydelig snillere enn konkurrentene, og likevell altså har sterke effekt-data med høy varighet i respons. Om de kun skulle nå ut til 2000 pasienter i året, har de gjort en slett markedsførings-jobb er min vurdering. Da kan en ikke forvente at fullt potensial oppnåes første år i salg, men som et snitt i sin periode på marked hvor NANO har patent-beskyttelse.
2000 behandlinger med 150.000$ per gir 300.000.000 $ i årlig omsetning. Dette er altså uten at potensialet i produktets QoL, safety, efficacy og DoR er godt representert i markedsoppnåelse.
EV/S for bransjen på 8 har jeg funnet mer gunstig å beregne fra, siden avanse og kostnader rundt salg til denne bransjen skiller seg ut i stor grad fra andre bransjer. Det er et gjennomsnitt som har representert bransjen, og mindre biotek med blockbusterpotensiale kan altså overskyte det markert.
Men 2,4m usd som markedsverdi er et sannsynelig utfallsrom for selskapet, da med en gjennomsnittlig multiplikator, og et salg under hva produktet representerer mot sine konkurrenter.
Selskapet har ikke historikk som ser tilbake på slike tall per i dag, de er ikke på markedet, og bransjen generelt er binær, og risiko sådan antatt stor.
Men i NANO sitt tilfelle er mange pasienter behandlet, tumorer har respondert i rundt 90% av tilfeller, sikkerhet er på best in class nivå. Og regulatoriske hinder før de når markedet er betydelig redusert.
Frykt for generelt globalt børsmiljø og mulig fall i oljepris, er noe investorer kjenner på. Spesielt med tanke på at NANO har i steden for å følge med den positive utviklingen de siste 2 år i børsen og olje priser, tvert i mot falt betydelig. Det underliggende fundamentale i selskapet er ikke endret i stor grad siden 2016. Og mistenker mange endringer gjort i forhold til posisjoner rundt NANO ikke har vært representert mot deres forskning eller fremtidsutsikter i senere tid. Det er et stort potensiale, til en relativt lav risiko i denne bransjen, og en i mine øyne høy sjanse for en moderat suksess som vil altså representere en 8-dobbling sammenlignet med dagens prising. Det er med lav oppnåelse av potensialet i 3FL, og ingenting annet iregnet.

Vi er nå nær kvartalspresentasjon, ASH abstract og ASH poster. Kan ikke garantere at det er nå reprising starter, men anslår det som svært sannsynelig at du/dere ikke ønsker være på yttersiden av oppgangen som ser ut til å komme.

12 Likes

Fortsatt likte bastant Glein?:wink: Synes dette ligner forventningsrally jeg:)

Ja. At et utbomba biotek går 5-6% er helt normalt. Du ser det samme i trvx og pcib, som forøvrig går uten nært forestående events.

Edit: og dnb og ling skal du få billig av meg. Etter kursmålet på 85, som de 24 timer etter justerte til 110, mistet de all troverdighet.

11 Likes

Det er noe som mangler i volum. Og kursen i selskapet har vært så voldsomt på trynet… 2016 var det intradag mellom 12% og 18% flere dager, og sank tilbake rundt 5% før sluttkurser midt i mellom flere ganger. Så tror vi rett og slett forventer mer.
“Bare” 5-6% opp frister ikke folk flest herpå å trade engang. ^^

Kan forresten være litt enig i ‘forventningsrally’ i forhold til tekniske bevegelser.
image
Men volum er jeg skeptisk til. Vi ligger over bollingers 95% sannsynelige bevegelse dog tross alt. I et større bilde føles kursen håpløs dog for min del.

1 Like

Bergen :rofl:

Verste er at alt innenforbi 68 er innenforbi en meget bred tradingrange som har vart siden april. Om denne brytes, på volum, da skal jeg bli ûberbull. Foreløpig er jeg enig med deg at dette ikke er et rally (enda). Det kan fort bli det da, ikke mange dager igjen nå!

3 Likes

Alle, meg selv inkludert, virker å ha skyhøye forventninger til ASH.

Er det noen som har noen formening om hva det kan bety at NANO “bare” har fått 2 postere på ASH og ikke oral presentation? Hørte Einarsson i Radium podcasten si at oral presentation er det gjeveste man kan få på en slik event. Lisa sa vel for en tid tilbake at de jobbet med å få til oral presentation på ASH. Men det endte med “bare” postere.

Kan det være at resultatene ikke er så wow som mange håper på? Eller er nåløyet så utrolig trangt at selv med veldig sterke resultater så slipper man ikke til?

Hvilke forventninger har vi egentlig til resultatene?

Jeg har meget moderate forventninger. At du påstår folk har skyhøye forventninger skremmer meg.

3 Likes

De har jo fått Fast Track i US og Promising Innovative Medicine i UK basert på de samme resultatene, så at de er dårlig i forhold til eksisterende behandling tviler jeg på. Men om de er gode nok til å gjøre Oslo Børs fornøyd? :eyes:

Skal være forsiktig med å si konkret hva jeg håper på, men at de holder seg i nærheten av tidligere presenterte data er ønskelig. I tillegg håper jeg på en økning i median duration of response, og at safetyen er fortsatt top line!

Safetyprofilen til Betalutin kan i følge det jeg forstår om BTD være nok til at Betalutin får den designasjonen.

8 Likes

Det forundrer meg at forventningene skal være så høye.

Jeg håper på data som er konsistent ifht. det vi har sett tidligere, og en medianrespons som varer lenger enn ved forrige oppdatering.

Grunnen til økt diskusjon er jo at det er ett år siden vi sist så responsdata. Om noen tror at Betalutin skal bli bedre og bedre desto øengre ut i det kliniske løpet man kommer, blir de med stor sannsynlighet skuffet.

ASH 2018 handler om noe så kjedelig som å bekrefte data i en større populasjon.

8 Likes

Fasit right there

1 Like

Fordi det BARE er et ganske lite fase 1/2 studie. Skulle alle de fått oral presentation hadde ash vart i tre uker

1 Like

image

2 Likes

Sitter selv med passe/moderate forventninger, men hvis forventningene til analytikerene, og ikke minst DNB, blir innfridd, så vanker det oppgraderinger av kursmålene.
I tillegg tror jeg Patrik Ling kommer til å ta de siste oppkjøpene til Novartis med i sin beregning.

image

I Nanokursen?

Har vi konkludert på at eventuelt tildeling av muntlig presentasjon også ville blitt offentliggjort tidligere, eller kan den utvelgelsen meddeles senere? Dvs - kan det fremdeles bli snakk om muntlig presentasjon på det allerede antatte abstraktet? Noen som vet?

Det navnet er strøket fra mitt vokabular for lenge siden.
En ubetydelighet. Inkompetent. Passer best som administrator på Tolga Bingo.
Sånn. Da fikk jeg det ut av systemet. Beklager.

Volum. Så folket savner volum?
Nå har vi sunket som en skiftenøkkel på svømmetur i månedsvis på lave volum ‘og så savner folket volum på oppturen? Sukk…

Frem med solkremen folkens for nå tar NANO turen opp i atmosfæren.

3 Likes

I tillegg synes jeg det var interessant å se hva DNB skrev om Bravo og hans holdningen til resten av pipelinen i Nano, spesillet etter det vi så i den siste bedriftpresentasjonen som Nano la ut. Tror det dukker opp finansiering til Humalutin studier i løpet av kort tid(3-6 mnd).

Fra DNB analyse i august:

‘‘Mr Bravo seems to have a very relevant track record
for the company’s current phase. Our impression is that he would like to develop more of the
assets in the pipeline (including Humalutin). The company does not have financial resources for
this now, but if the opportunity arises and it can – at a favourable share price – raise more
capital we believe it would like to beef up the balance sheet to develop the pipeline further.’’

Nano sin siste presentasjon i oktober:

Kommer kursen til å ‘‘ta en Endocyte’’ de neste 12-18 månedene?

Ja? Hvis du er long i en aksje ønsker du den stiger på høyt volum og synker på lavt.

Er ikke noe å sukke over det.

4 Likes

Patrik Ling er nok bedre informert og mer kompetent enn de fleste her på TI.

1 Like