Er nok heller en gang juni-juli cutoff er, for det er 1. August som er deadline for Abstracts
Abstract submission deadline var 1.august. Man kan trygt anta at Kolstad ikke ventet til siste dag med å innhente info, så cutoffen er sannsyligvis i juni/juli på abstraktet.
Om det betyr at oppdatert info kommer på konferansen må vi vente og se. At analysen heter 6-month followup kan bety at de ikke har gjort noen flere readouts etter det ifm. ASH.
Litt pussig hvis ikke det kommer oppdateringer til ASH. Pasientene fortsetter jo oppfølging lenge etter behandling.
Jeg vil da tro de kan, og vil, oppdatere ved endringer i data når ASH-datoen er der?
En økning i Dor fra juni-juli til slutten av november forventer jeg, og hvis det stemmer at de doserte pasient(er) i mars i år, så kan det jo være forandring i respons (ORR/CR) fra juni til november?
Ja, jeg er forsåvidt enige med dere.
Er de ferdig med studien da? Jeg tenker ikke på oppfølgingsbiten, mDOR vil vel måles helt til siste slutt, men tenker at vi da ikke får mer news angående denne studien.
Tror den 6-month followup kommenatren er ment mer som en advarsel etter 1 november i fjor. Litt opplæring om du vil!
Nei, studiet løper jo til 2025(?). Tipper de kommer til å presentere data fra Lymrit 37-01 fremover på AACR og ASH.
Når det gjelder Abstracts:
Er det i dag vi eventuelt får vite om det blir muntlig presentasjon?
Kan vi bli overrasket av “late breaking abstract” i dag?
Hvorfor det? Ingen grunn til å forvente LBA.
- Late-breaking abstracts should highlight novel and substantive studies of high impact. The late-breaking abstract deadline is not intended to be merely an extension of the general submission deadline and will focus on capturing abstracts with ground-breaking and novel data that otherwise could not be presented at the annual meeting.
http://www.hematology.org/Annual-Meeting/Abstracts/3282.aspx
Avlesning og “cut off” har vørt den samme dato i “alle” år.
Ash 2018 avlesning er et år senere en Ash 2017 avlesning.
Uansett hvordan man vrir og vender så vil vi ha et år mer avlesning.
Logisk. Ja! Så lenge vi snakker om data sett fra samme studie og konferanse (som avholdes nøyaktig samme tid hvert år med samme regler for “cut-off”)
Edit: Derfor vil vi få potensielt et høyere mDor vist vi har hatt nye pasienter inn i data setter
Lymrit 37-01 er de jo helt ferdig med forstår jeg, altså på ASH vi de presentere komplette data.
At Dor vil fortsette å forbedre seg etter det er jo mulig da, men studiet de startet nå i sommer er jo Paradigme/PF2.
Mulig jeg har misforstått noe da.
Som du ser av innlegget mitt over, de fortsetter med oppfølging av pasientene i opptil 5 år etter behandling. mDOR vil jo utvikle seg i lang tid fremover, og det er jo høyst relevant å forsette og presentere denne utviklingen.
Det vi sier er at det kommer mye mer oppdatert data på presentasjonen om en måned på abstractet i dag.
Tror også vi får på ASH, om ikke på abstraktet, en fullstendig ORR/CR vurdering samt toksisitet målinger. Overall survival og duration of response har innhenting av data en stund lengre forhåpentligvis. Når vi kommer til avlesningsrunde for Paradigme, vil mDoR være lavere totalt, og i Paradigme-populasjon, enn hva vi får nå.
har ikke hatt tid til å lese alle de nye postene,
hva anser vi som gode tall på posteren i dag?
Edit: algoene vil nok kose seg med kursen, gjelder å ikke bli ristet ut
Stabile tall mtp CR og ORR, og noe økt Mdor.
Håper CR og ORR holder seg stabilt og kanskje at arm 4 øker litt. Ønsker å se økning i mDor
slipp er kl. 10 i dag?
1400
0900 US øst tid. 1400 her sies det når du kalkulerer inn vintertid her og ikke der.