Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Ref. avtaler mot Japan: Duvelisib fikk man også på plass en lignende avtale for.

Bravo: få det på!

2 Likes

kan tenke meg at noe sånn som 85-95% av alle handler er algo

mulig det er nærmere 95-98%

store fond bruker execution algos osv. for å fylle posisjonene sine mens de holder aksjen i en range (pga. størrelse), andre følger index/sektor eller så har du XTX som trader spread.

Edit: svartet er 90% ser det ut til

“Roughly 90 percent of volume in the public equities markets is traded algorithmically”

https://www.quora.com/How-much-trading-in-the-stock-market-is-algorithmic-trading-and-how-much-is-non-algorithmic

1 Like

Du vet at jo færre slike avtaler NANO egentlig har på plass jo mer attraktive er de for M&A av BP og Big biotech? De har jo ikke lyst til å kjøpe et selskap hvor deler av potensialet allerede er tatt ut i slike avtaler når BP kunne tatt den profitten selv :wink:

21 Likes

Syns de bør ta mer hensyn til kortsiktige rødtall i Gleins portefølje, heller enn å langsiktig selge alt til Novartis.

4 Likes

Er jo helt fascinerende hvor lite oppmerksomhet det er rundt aksjen.

1 Like

Jeg tror det er en god ting. Så er med stor sannsynlighet ikke ballongen blåst opp for mye i forkant. Jo bedre treet er ristet før Q3 jo bedre. Så får vi satse på en god gjennomføring. Så kan interessen ta seg opp mot ASH isteden😎

3 Likes

titt titt:) Har fått lov til å skrive på dette forumet igjen etter at jeg ble utestengt for å ha skrevet at selvportrettet Spot-On la ut var bilde av han selv. Egentlig rart at jeg ble utestengt. Spot-On gav jo likes for kommentarene;)

vel-vel, har ikke fått med meg de siste 251 innleggene over i denne tråden. Er der noko som skiller seg spes. bra ut?

4 Likes

Velkommen tilbake.:slight_smile: mye bra siste tida, bare å sette i gang og scrolle​:clap:

Litt synd at du har vore utestengt no i ein periode der Bull analysene dine ville stått til innertier :wink:

2 Likes

Flott med litt omtale på Hegnar-TV i dag med litt helvettespositiv omtale gjennom teknisk analyse. Kort oppsummert var hele analysen superbullish.

2 Likes

Link?


45 min uti

Haha, ja det kan du tro. Jeg har vært på samtlige NANO-kvartalspresentasjoner siste 2 år og disse såkalte “veteranene” med alle de gode spørsmålene og finurlige betraktningene er IKKE å se - ikke en eneste gang. Det er nok av folk som har det i kjeften. Det var vel i Q1 jeg kjørte 2 spørmål fra Shareville (LinPiao?) og det satt folk pris på. Men, møte sjøl og ta orden…det gjor ikke folket…nei, de skal sitte på forum og spekulere til de dauer.

Ja, jeg har ikek behov for noen outing her på forumet, men ta deg en tur på kvartalspresentasjonen så slår vi gjerne av en prat over en kaffe. Det er forskjell på å treffe folk live (hyggelig) og utsette seg for hodeløse trusler og angrep fra en anonym forum-idiot.

@studenten86, la oss samle sammen noen gode spørmål på PM, så skal jeg bidra til å belyse de mest relevante. Jeg må kunne stå inne for spørmålene, men dette ser jo greit ut.

Hør—hva er det du har i glasset? :cocktail:
Jeg har aldri medvirket til noen utestengelse…jeg tolket ditt innlegg som stor humor.
Velkommen tilbake!

44:50

19 Likes

Steike… Kvelden før kvelden.

Ikke ofte man frem-skyver julekvelden. Spent på hva det er en bakenforliggende grunn.

1 Like

Oktober, måneden da private banking kundene solgte seg ut av NANO. Måtte de få en dyr vei tilbake på laget. De utenlandske fondene er i alle fall på god vei inn.

I tillegg til Storebrand, finner vi også BW Offshore, Nordic Nanovector og NEL blant de mest solgte aksjene.

1 Like

Jeg tenker bare: Hvordan i helvete kan man selge måneden før data for LYMRIT 37-01 slippes? Da har man ikke fulgt særlig godt med på hva man er investert i.

3 Likes

Om ca 10 timer legges q3 rapporten ut. Av en eller annen merkelig grunn er jeg litt ekstra spent denne gangen.

Klarer selskapet å holde kostnadene nede på 80-90 mill? Hvor mange sites er nå oppe og går i Paradigme? Klarer vi å lure ut noe fra Lisa angående forventet mDoR ved ASH?

Og hvorfor endret selskapet datoen for q3? var det kun for å slippe tusenvis av spørsmål fra investorer som delvis ville sammenfalt med stilleperioden til selskapet? Mest sannsynlig! Håper vi at det i stedet er noe juicy heavy shit? Absolutt!

Det viktigste vil uansett være at selskapet bekrefter at vi er on track! Lykke til!

3 Likes

DNB som Doblet EK-kravet sitt har nok en finger med i spillet, samt belåninger som ble presset for langt. På toppen av PCIB emisjonen og alle som solgte for å bakke opp T-retter der. =/ For ikke å glemme at det var svært surt børsklima globalt. Jeg solgte ikke, men belåningen min ble presset til det ytterste.

1 Like

Aha, sant det. Selv kjøpte jeg aksjer for en rask trade på 48 kr som ser ut til å havne i den langsiktige haugen. Belåning tør jeg ikke drive med, utover å sitte i ferdig gearede produkter.

Tenk om det hadde fantes Bull NANO x3 hos Nordnet :drooling_face:

3 Likes

@Spot-On, har et grunnleggende spørsmål som jeg gjerne vil få svar på. Om svaret ikke kommer av seg selv i fremleggelsen.
Hvorfor ble q3 fremskutt?
Hm,når jeg tenker meg om, merker jeg at det er mange flere…

1 Like