Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

NANO (og liknende selskaper) er for tankskip å regne. De oppdaterer markedet som situasjonen og veien fremover. Så må de levere på den kursen de har staket ut. Holde markedet oppdatert ved avvik fra opprinnelig kurs.

Hvis de (les: Bravo) plutselig begynner å manøvrere som som de styrer en liten passbåt - og styrer fra side til side og regulerer farten opp og ned i tide og utide - da faller markedets tillit til selskapet dramatisk.

Luigi Costa så å alt for stor grad på NANO som sin lille Riva-passbåt på Gardasjøen.
La oss håpe Mr. Bravo forstår at NANO er et tankskip og at grepet om roret må holdes stødig.

Det er mange år siden en tung næringslivsleder (Karl Glad, for de som husker den karen) lørte meg at markedet setter pris på stabilitet, forutsigbarhet og stabile gode resultater. Ingen krumspring, altså.

La oss gi Bravo den tiden han trenger for å gå gjennom organisasjonen, sette seg inn i materien og få best mulig grep om roret - før han overhodet tenker på å legge om kursen.

Min vurdering er at kapitalinnhenting - før kassen er nesten tom - er helt utelukket.
Partneravtale kan komme når som helst - det bestemmes av partnerens pengesekk.

1 Like

Min vurdering er at det er ukomfortabelt for Bravo å sitte med vesentlig slankere bankkonto enn per i dag, basert på nøyaktig ditt samme premiss som er at markedet trenger all den forutsigbarhet som overhodet er å finne for et prekommersielt biotech,

En cashposisjon på f.eks 350 millioner vil være omtrent det samme som “nesten tom”, så det er jo et stykke frem dit selvsagt.

Men jeg holder nok også en knapp på at jeg tror det kommer en partneravtale.

1 Like

Er kursen over forrige emisjonskurs i desember etter knallbra data på ASH så er vel ikke en emisjon utelukket. Men jeg også tror Bravo er hentet inn med tanke på å få til en lukrativ partneravtale.

1 Like

Denne logikken forstår ikke jeg, men greit nok.
Tidligere CEO (The Italian guy som ikke nevnes ved navn), CFO og styreleder Ludvik har ved flere anledninger, senest ved siste kvartalspresentasjon(?-hvis jeg ikke husker feil) vært klokkeklare på at det ikke blir noe kapitalinnhenting, FØR data er presentert og PARADIGME har begynt å produsere data og verdi for aksjonærene.

En annen viktig ting er at største eier (pluss Radforsk) så langt ikke har vært giret på emisjoner (altså delta selv). Med tanke på at enhver emisjon vil vanne ut deres verdier betraktelig, så tenker jeg også healthCap (største eier) vil se PARADIGME løfte dette videre før vi vannes ut.

Det er ingen logikk i å slippe inn nye eiere på billigsalg før PARADIGME leverer og ARCHER-1 også setter litt fotavtrykk.

Det var jo også kardinalbegrunnelsen for å sette Humalutin på pause - nettopp for å få pengesekken til å vare lenge nok til å presentere PARADIGME-data.

Vel, vel - dette blir uansett bare synsing fra min side.

Jeg tror på to scenarioer:

1. Emisjon ved en betydelig høyere kurs etter at PARADIGME og ARCHER har begynt å virkelig overbevise, kurs rundt 200, minst.
  2. PArtneravtale (mest sannsynlig) og en kurs som bare EKSPOLDERER over natten.
2 Likes

Hvis man skal være litt pessimist: Bedre å hente 300 millioner på 50-60 i dag, enn å å få en finanskrise og så ikke klare å hente noe som helst om et år?

2 Likes

Vil være idiotisk å gjennomføre en emisjon nå før data på ash, archer studien offisielt er i gang og man ser en øking i antall sites i paradigme. Dette vil, sammen med at tiden jobber for oss, og at hver dag er en dag nærmere 2020 føre til en høyere kurs og mindre utvanning

1 Like

Har ledelsen “balle” god tro på de dataene de innehar som ikke er delt til markedet (gode men ikke offisielle data). Da har de nok tålmodighet til å vente på data som kan bekrefte dette, selv om Cash flowen nærmer seg tom.

Gambling ? Nei. Holdes vi for narr? Nei. Dette har de kommunisert til markedet.

Om enkelte velger å ikke tro på de? Ja!

Trading range mellom 50 og 200 dagers fremover til Q2? Eller er 10 dagers sterk nok til å knuse gjennom?

image

2 Likes

Sorry, ikke enig. Mye merkelig i dette du skriver her.

300 MNOK er et piss i havet hvis det først skal hentes penger nå. Skal det hentes penger for å ta dette videre må det hentes 750-1250 MNOK. Det ser jeg på som et minimum. Neste fase vil være ekstremt kapitalkrevende. Ekstremt. Ikke sjanse i havet at noen vil putte denne pengesummen på bordet før de med 100% sikkerhet vet at BETALUTIN kommer på markedet med en viss grad av suksess. Hvis dette skulle bli så sikkert, så er vi på kurs 250-350, uten tvil.

Den dagen BETALUTIn har bevist gjennom PARADIGME og gjerne litt i ARCHER, så er finanskrise helt uvesentlig (nesten). Det vil alltid finnes kapital som ønsker dobbling - uansett hvor trangt det er mellom Trump og Kinåiserne.

Dette blir på mange måter en slange som biter seg selv i halen - eller høna og egget om du vil.
NANO og BETALUTING står og faller på mange måter på PARADIGME nå.
Det vil være tullete av HealthCap å tillate emisjon nå på 50-lappen (uten å være med selv) og kommer vi dit at PARADIGME er en suksess så blir emisjon helt OK for oss alle - for da er kursen flere hundrelapper høyere enn dagens tullekurs.

10 Likes

Ja, og all den tid forrige CEO, nåværende CFO og Styrleder Sandnes har sagt at det ikke bli emisjon før PARADIGME har levert data (les: ASH) , så blir denne emisjonen enkelte fabulerer om enda mer utenkelig.

4 Likes

Helt enig @Spot-On. Neste nivå er meget kapitalkrevende. Og noe emisjon på 60 kr er meget usansynnlig. I alle fall ikke før Des 2018 (Ash).

Nano må ikke no. Men om et år så begynner det å nærme seg “krise” lavt nivå. Uten at det er krise.

Vi har penger til litt ut i 2020. Men greit å få derisket videre drift i god tid før siste pasient i Fade 2b studiet er behandlet.

1 Like

Vi holder oss for gode til uttrykk om at andre fabulerer. Han er tross alt tekspert og har mange flere likes enn deg :wink:

@pdx det er sånn det skal brukes ikke sant? :grin:

3 Likes

Synes det er helt innenfor å bruke slike utrykk når det faktisk er fabulering. Akkurat den teorien om emisjon nå på 50-60 kr er ikke det mest overbevisende jeg har lest her inne.

3 Likes

Hvis du ser nærmere etter så er det ikke et svar til @Savepig , men til @Hallakis.
Jeg ser at emisjonsspøkelset luftes av flere både her på TEk, Shareville og HO.

Det kunne ikke falle meg inn å påstå at Sparegrisen fabulerer, men jeg er altså helt uenig i det han her forfekter :slight_smile:

5 Likes

Du trenger ikke forsvare meg, laiksene snakker på en måte for seg selv.

5 Likes

Hehe. Skjønner. Det er forsåvidt jeg også. Men han har sykt mye likes.

4 Likes

NANO kan ikke basere fremdriften sin på spådommer om finansmarkedets tilstand.

En emisjon på disse nivåer mener jeg er helt urealistisk.

Da har jeg mer tro på en solid partneravtale etter ASH. Jeg er ikke i tvil om at det er flere beilere der ute, NANO kan med stor sannsynlighet velge mellom flere alternativer. Tiden jobber for dem, ikke mot dem.

Først partneravtale, så en emisjon eller oppkjøp ved neste korsvei.

…så fremt Betalutin ikke feiler. :clown_face:

5 Likes

En kapitalinnhenting gjennom Nasdaq-listing på 150 NOK+ i løpet av 2019 eller en partneravtale tror jeg er mest sannsynlig, hvis jeg ikke hadde denne optimistiske overbevisningen hadde jeg ikke vært aksjonær i selskapet.

En person i nær familie av meg gjennomgår behandling med cellegift hver 2 uke i disse dager, og jeg skulle ønske en behandling som Betalutin var tilgjengelig for henne når jeg ser hvor sterke bivirkninger hun har hatt. Det er et behov for andre alternative behandlinger og jeg tror Betalutin kommer til å være veldig godt mottatt, spesielt av eldre pasienter.

11 Likes

Får lodde stemningen litt her mens børsen er i sommerdvale:
Hva tenker folk om kursen etter ASH, forutsatt at ting følger timeplanen, altså Archer-1 er offisielt i gang, Paradigme startet i USA i sommer, og de fullstendige dataene på Lymrit 37-01 er gode, og at 20/100- doseringen er merkbart bedre enn 15/40 og da en god del bedre enn konkurrentene som single treatment for 3FL?
Jeg tror og håper vi da får en ny ATH, men om håpet eller troa er størst er ikke godt å si :sweat_smile::roll_eyes:
Tar gjerne innspill,kjør på!

forventer isåfall kurs over 114 kroner;)