Men den sterke oppgangen fra 50 tallet, det var helt uproblematisk?
Masse kortsiktige penger som ikke vet hva de har kjøpt og får panikk. Trodde vel 10-gangern skulle komme uten humper. Må nesten le litt
Nå har vel strengt tatt oppgangen fra 50 kommet på news
Har sittet i NANO en del år. Snittet har økt til 20 nå. Årets fall og siste kraftige oppgang viser bare at det er algoer og roboter som styrer alt som foregår på børs.
Markedet bestemmer, men kursen burde vært høyere nå enn den var ved inngangen av 2018.
Ser at Thin Film er på vinnerlisten med -0,12%… Er vel ikke akkurat helt vanlig dag på Oslo Børs ?
Sitter pent og pyntelig, hvilepuls og alt.
Målet kan jo være å lære å trade på egen strategi, ikke følge strømmen. Ingen selvfølge at en skal vinne om en leker stol-leken med algoritmer, min historikk har vist at det er ikke hva jeg tjener best på i hvertfall.
Ser ut som den bunner ut(?) på 74
Shoppet meg 1k aksjer til på 74, aldri så gale at det ikke er bra for noe;)
Bare å se frem til ASH, det som er skjedd er at den har en dårlig start og mange begynner å hasteselge for ikke å miste gevinst og selvfølgelig gevinstsikre.
Det de ikke tenker på er at det nok ikke føles så godt etterpå ASH og mye spennende er i vente! en dag er en dag, i morgen er det opp igjen skal du se!
Fader at man aldri lærer å ha frie midler tilgjengelig når det blir partai….
Helt greit dette her.
Men det blir færre og færre som blir med hele veien nettopp på grunn av dager som dette.
kan dette være et stop-loss raid fra meglerhus som sitter med usynlig short?
Alt er ned idag. USA fortsetter å falle
Fallet på børsene de siste ukene får nå enkelte til å hente frem krigstypene. Ray Dalio, grunnlegger av Bridgewater Associates, et av verdens største hedgefond, sier ifølge Marketwatch at markedene nå er inne i en meget svak utvikling som vil vare i mange år. Han sammenligner markedene med 1930-tallet, under den store depresjonen etter børskrasjet i 1929.
Dalio sier “stupid” er nøkkelordet for å forstå dagens markeder.
“Kjøpe i dette markedet nå, er du gal”, sier Dalio.
Algoene har som mål for dagen å sende NANO til topps på taperlisten
Si hva dere vil, dette kalles intet annet enn et realt BLODBAD…(The Red Wedding style)
Se de andre Biotech selskapene på OSE, de er ikke affektert slik…
Oppgangen var lenge stødig og solid fundert, men så har det tatt av de siste dagene og da har det ganske sikkert kommet inn svært mange aksjer som sitter løst. Så snart vinden snur blåses de av banen som vanlig. Er kanskje mer avhengig av selve ASH enn jeg hadde trodd for at skuta skal holde stø kurs fremover.
Kjøpte en liten eske.
Javel, da vet vi at det er ikke Mr Long som styrer kursen i nano.
Det er fortsatt Mr Short.
De har jo ikke akkurat lagt bak seg 80% oppgang fra bunnen for noen uker siden heller da…