Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Her er en fra HO, ikke kvalitetssikret da, men @studenten86 mente den var bra.

5 Likes

Takk!

Nei, Nano ble ikke nevnt, men jeg synes likevel det var interessant å høre på, om så bare for å få et større innblikk i all forskningen som foregår innenfor dette feltet!

1 Like

Fytti søren, selv med partneravtale så gikk kursen bare 15 kr, før den falt tilbake til start. Og så begynte den å klatre skikkelig. Men likevel på topp her, så fikk den en ganske kraftig retrace.

Ligner ikke Nanochartet i det hele tatt, men interessant å se og gjøre noen tanker om volatiliteten!

1 Like

Jeg er/ var på jakt etter en sammenheng mellom triggere og nyheter/ kurs i Algeta for å se om det var en sammenheng med de til tider merkelige markedsreaksjoner vi har sett på nyheter fra Nano.

Jeg må forske litt mer på det her, men det ser nesten ut som Algeta hadde litt samme tendensen som Nano har hatt.
De meldingene som forventes å sende kursen til værs har ikke hatt den virkningen som ventet. Derimot har de store kursutviklingene kommet litt utenom nyhetene.

Tror du har helt rett. Det virker som tradere / retail reagerer på news-event’en og så selger man seg ut når “toppen er nådd”. Men så kommer det sikkert litt større aktører inn og begynner å akkumulere og kursen går i taket. Ganske tydelig om news-events stemmer med toppene i chartet.

Post gjerne korrelasjonen om du finner noen. I tilfelle tenker jeg 2019 ikke blir så kjedelig som mange tror, om historien til Algeta skal spille seg ut i Nano post-ASH.

Yep. Det skjedde jo ikke noe interessant på børsmarkedene de årene der.

1 Like

Plager meg hvordan NANO trades på nivå for Algeta må stilles lik sommeren 2010. Rundt 11%-12% flere aksjer i NANO. Over 3 år før produktet nådde markedet. Mens NANO kan nå markedet om 2-2,5 år. Den økonomiske usikkerheten i NANO kan likestilles med usikkerheten som for Algeta løste med lån mens kursen stod i over 230.

1 Like

Interessant. Men tror du ikke, om vi går inn i et korreksjons / bear-market, at Nano vil gå likevel om de fortsetter å levere på alle punkter og i tillegg drar i land BTD og partneravtale? Tenker at pengene vil flyte til de aksjene som leverer - og Nano har faktisk den fordelen her at man ikke kan se på regnskapstall og si om selskapet er under eller overpriset. De kan liksom ikke skuffe med “guidingen” - annet enn om det kommer en forsinkelse, eller noen uventede bivirkninger skulle dukke opp? :slight_smile:

@studenten86 - ja, med det perspektivet kan man argumentere for hvor grovt underpriset Nano er!

3 Likes

Jeg tror at risikoaksjer (som biotek er) vil følge sentimentet i markedet samt reagere på triggere.

Er sentimentet i markedet preget av frykt og forsiktighet, så faller aksjen. Er sentimentet optimistisk og grådig, så stiger aksjen. Og så vil alltid triggere føre til brå hopp når de skjer.

Selvsagt vil BTD og partneravtale endre sentimentet til Nano. Det samme vil utsettelser gjøre. Men selskapet vil fortsatt i stor grad korrelere med markedet generelt tenker jeg.

6 Likes

Som helt noob er kanskje dette bortkastet tid, men når jeg får mulighet skal jeg plukke ut 5 biotek, 5 små normal- tek og 5 små ikke- tek og se på hvordan markedene responderer på nyheter.

EDIT: Det vil si 15 forskjellige selskaper innen forskjellige områder som kanskje har noe stort på gang, men ennå ikke tjener penger.

I tilfellet Nano har vel ikke annonserte trigger gitt det helt store utslaget på kursen?
Mulig jeg har dårlig hukommelse, men synes de fleste større svingninger oppover (sett bort fra Costas avgang) har kommet i perioder uten nyheter.

Noen med kontroll på hvor lang tid det kan ta før de oppdaterer CT.gov?

Du bør ta en titt på pressemeldingsarkivet til NANO og plotte inn på kursgrafen til nano hvilke pressemeldinger de har kommet med når, og kvartalsrapportene. Det er ganske åpenbart at mange av bevegelsene oppover er knyttet direkte til enten nyheter eller forhåpninger knyttet til framleggelse av resultater. I mine øyne i hvert fall.

Tror lengste vi har ventet tidligere er fra Q2 22.08 til var det 11. september? Og vi har opplevd mye raskere. Så antar det kommer mandag i neste uke senest, men det kan absolutt gå mer tid. Forberedelser mot ASH har vel større fokus. Bare å laste inn siden på nytt hva du er god for, så kommer det raskere!

1 Like

Da kan vi være enige om å være uenige.
Jeg ser på utvikling frem mot annonserte presentasjoner. Der har det gått opp og ned.
Utvikling fram mot kvartalstall. Opp og ned og ingen klare mønstre.
Utvikling etter f.eks FPD Paradigme. Stort sett lunken.
Utvikling etter FPD Archer-1. Stort sett også lunken.
FTD og PIM det samme.
Triggere som i flere fora har blitt ansett som rocketfuel og konduktørens siste vink før toget går blir bare et lite blaff.
Først nå, når det tilsynelatende er noen større aktører på vei inn, så skjer det noe markant. Og, bortsett fra igår, stikk i strid med utviklingen ellers.

1 Like

Ash abstract og ash har ingenting med kursutviklingen å gjøre i dine øyne?

Ja vi er rimelig uenige kan man nok si.

1 Like

Kursutviklingen startet dagen da abstraktet ble lagt frem?
Nei, det tok noen dager.
Husker ikke hva som skjedde rundt ASH 2017, men det ble lagt frem som flere triggere uten store utslag.

Jeg TROR ikke ASH har noe å gjøre med at nedturen tok slutt tidligere i høst. Det bildet er MYE større og basert på hva vi får se fremover og ut i 2019.

Tenker det faktum at papiret er blitt Oslo Børs sin traderyndling også bidrar til den urettmessige verdisettingen. Nyhetene selges over en lav sko ganske straks etter at den har inntruffet.

“Sell-on-news” er jo ikke helt ukjent selv for en noob som meg.

1 Like